Korzár logo Korzár

Mercedes-Benz Concept IAA

Nemecká automobilka Mercedes-Benz okupuje na frankfurtskom výstavisku obrovskú viacúčelovú reprezentatívnu halu.

Štúdiu Concept IAA obliehali novinári. Na pohon štúdie slúži hybridný hnací systém (benzínový motor a elektromotor) s maximálnym celkovým výkonom 205 kW.Štúdiu Concept IAA obliehali novinári. Na pohon štúdie slúži hybridný hnací systém (benzínový motor a elektromotor) s maximálnym celkovým výkonom 205 kW. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Nemecká automobilka Mercedes-Benz okupuje na frankfurtskom výstavisku, ktoré je každé dva roky miestom konania autosalónu, obrovskú viacúčelovú reprezentatívnu halu, postavenú už v rokoch 1907 až 1909.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mercedes predstavil vo Frankfurte niekoľko v podstate očakávaných nových sériových modelov, z ktorých za najvýznamnejší možno považovať špičkový kabriolet triedy S (budeme sa mu venovať niekedy nabudúce).

Nečakanú svetovú premiéru však mala na autosalóne originálna štúdia s nemenej originálnym názvom Concept IAA. Vyzerá to tak, ako by si Mercedes „požičal" na označenie tejto štúdie oficiálnu skratku autosalónu, teda IAA (Internationale Automobil Ausstellung).

SkryťVypnúť reklamu

Nie je to však tak, pretože firma tvrdí, že skratka IAA znamená Intelligent Aerodynamic Automobile, teda inteligentný aerodynamický automobil.

Štúdiu Concept IAA možno považovať za dva automobily v jednom: štvordverové kupé s originálnym dizajnom a vozidlo s rekordne nízkym súčiniteľom odporu vzduchu.

Stlačením tlačidla v kokpite resp. automaticky pri dosiahnutí rýchlosti 80 km/h sa totiž z kupé stane akýsi aerodynamický svetový rekordér, ktorého súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,19.

Táto transformácia spočíva vo vysunutí ôsmich segmentov zo zadnej časti, čím sa auto predĺži až o 390 mm.

Súčasne dôjde k vysunutiu niekoľkých klapiek v prednom nárazníku, a to dozadu, dopredu i pod spodok auta. Navyše sa zmenia aj ráfiky, a to z miskovitého tvaru na rovinný.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia je v dizajnovom móde (kupé) dlhá 5 040 mm, v aerodynamickom móde 5 430 mm, jej šírka je 1 995 mm a výška 1 305 mm.

Vozidlo je vystrojené hybridným hnacím systémom s celkovým maximálnym výkonom 205 kW. Maximálna rýchlosť originálnej štúdie Concept IAA je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

mercedes-benz-concept-iaa-c.2_r8880_res.jpg

Štúdia s vysunutou zadnou časťou. Po vysunutí všetkých prvkov, znižujúcich aerodynamický odpor, má štúdia rekordne nízky súčiniteľ odporu vzduchu. Foto: mercedes-benz

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 019
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 099
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 673
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 442
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu