Nemecká automobilka Mercedes-Benz okupuje na frankfurtskom výstavisku, ktoré je každé dva roky miestom konania autosalónu, obrovskú viacúčelovú reprezentatívnu halu, postavenú už v rokoch 1907 až 1909.
Mercedes predstavil vo Frankfurte niekoľko v podstate očakávaných nových sériových modelov, z ktorých za najvýznamnejší možno považovať špičkový kabriolet triedy S (budeme sa mu venovať niekedy nabudúce).
Nečakanú svetovú premiéru však mala na autosalóne originálna štúdia s nemenej originálnym názvom Concept IAA. Vyzerá to tak, ako by si Mercedes „požičal" na označenie tejto štúdie oficiálnu skratku autosalónu, teda IAA (Internationale Automobil Ausstellung).
Nie je to však tak, pretože firma tvrdí, že skratka IAA znamená Intelligent Aerodynamic Automobile, teda inteligentný aerodynamický automobil.
Štúdiu Concept IAA možno považovať za dva automobily v jednom: štvordverové kupé s originálnym dizajnom a vozidlo s rekordne nízkym súčiniteľom odporu vzduchu.
Stlačením tlačidla v kokpite resp. automaticky pri dosiahnutí rýchlosti 80 km/h sa totiž z kupé stane akýsi aerodynamický svetový rekordér, ktorého súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,19.
Táto transformácia spočíva vo vysunutí ôsmich segmentov zo zadnej časti, čím sa auto predĺži až o 390 mm.
Súčasne dôjde k vysunutiu niekoľkých klapiek v prednom nárazníku, a to dozadu, dopredu i pod spodok auta. Navyše sa zmenia aj ráfiky, a to z miskovitého tvaru na rovinný.
Štúdia je v dizajnovom móde (kupé) dlhá 5 040 mm, v aerodynamickom móde 5 430 mm, jej šírka je 1 995 mm a výška 1 305 mm.
Vozidlo je vystrojené hybridným hnacím systémom s celkovým maximálnym výkonom 205 kW. Maximálna rýchlosť originálnej štúdie Concept IAA je elektronicky obmedzená na 250 km/h.
Štúdia s vysunutou zadnou časťou. Po vysunutí všetkých prvkov, znižujúcich aerodynamický odpor, má štúdia rekordne nízky súčiniteľ odporu vzduchu. Foto: mercedes-benz
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.