Korzár logo Korzár

Premiéra Bentley Bentayga

Ide o prvé SUV britského výrobcu luxusných automobilov, firmy Bentley, o model Bentayga, ktorý sa môže pýšiť štyrmi „naj".

Luxusný športovo-úžitkový Bentley Bentayga. Model Bentayga, ktorý má svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne, sa hrdí niekoľkými superlatívmi.Luxusný športovo-úžitkový Bentley Bentayga. Model Bentayga, ktorý má svetovú premiéru na frankfurtskom autosalóne, sa hrdí niekoľkými superlatívmi. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Je mi fakt ťažko - teda ťažko mi je rozhodnúť sa, ktoré zo svetových noviniek, prezentovaných na ešte (do nedele večer) prebiehajúcom frankfurtskom autosalóne (známom pod skratkou IAA), predstaviť ako prvé.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodnutie napokon padlo v prospech športovo-úžitkového modelu (SUV), ktorého premiéra sa očakávala s veľkým záujmom, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Ide totiž o prvé SUV britského výrobcu luxusných automobilov, firmy Bentley, o model Bentayga, ktorý sa podľa výrobcu môže pýšiť štyrmi „naj".

SkryťVypnúť reklamu

Štyri prívlastky s predponou naj-

Nový model Bentayga, označovaný aj ako Super-SUV, je totiž v súčasnosti bezpochyby najexkluzívnejším autom triedy SUV na svete, navyše je - podľa firmy Bentley - najvýkonnejším, najrýchlejším a najluxusnejším vozidlom spomenutej triedy.

Možno hneď na úvod spomenúť, že (aj keď to v oficiálnej tlačovej správe nenájdete) model Bentayga je po technickej stránke odvodený od modelu Q7 sesterskej značky Audi (Bentley aj Audi patria do koncernu Volkswagen).

Dve dvojice okrúhlych reflektorov

Originálna je však karoséria vozidla, najmä jej predná časť s typickými a nezameniteľnými dvojicami okrúhlych reflektorov, pričom vonkajšie svetlá majú tvar krúžkov. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2 992 mm a jeho celková dĺžka je 5 141 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Šírka samotnej karosérie je 1 998 mm, šírka vrátane spätných zrkadiel je 2 223 mm, výška auta je 1 742 mm. Batožinový priestor má objem 430 litrov, pri odtiahnutí krytu tohto priestoru sa zväčší na 590 litrov.

Hmotnosť dva a pol tony

Vozidlo pripravené na jazdu má hmotnosť 2 422 kg, maximálna prípustná hmotnosť je 3,25 tony. Model Bentayga je vystrojený vzduchovým pružiacim systémom, ktorý umožňuje prestavovať svetlú výšku podvozku.

Nakláňaniu vozidla v zatáčkach zabraňuje za príplatok dodávaný priečny stabilizátor, ovládaný elektricky (zo siete s napätím 48 V).

Pohodlné štyri kreslá

V interiéri dominuje najdrahšia koža a obloženie zo vzácnych drevín a môžu v ňom byť štyri pohodlné kreslá alebo vzadu spojitá lavica pre troch cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonnou jednotkou Bentaygy je šesťlitrový dvanásťvalcový motor v usporiadaní do W (dva vidlicové šesťvalce vedľa seba), ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Motor má v rozsahu od 5 250 do 6 000 ot/min maximálny výkon 447 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 900 Nm. Hnací moment sa prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky rozdeľuje na všetky štyri kolesá.

Z dvanásťvalca šesťvalec

Ak vodič nepotrebuje plný výkon motora, môže vyradiť z činnosti šesť valcov. Bentayga zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h. Prvé sériové vozidlo Bentayga dostane britská kráľovná, ktorá sa ním bude zrejme voziť po svojich vidieckych panstvách.

No a odkiaľ sa vzalo to čudesné meno Bentayga? Vozidlo je pomenované podľa vrchu Roque Bentayga na ostrove Gran Canaria.

bentley-bentayga-c.2_r870_res.jpg

Bentayga si poradí aj v teréne. Na pohon modelu Bentayga slúži šesťlitrový dvanásťvalcový motor v usporiadaní W, ktorého maximálny výkon je 447 kW. Foto: bentley

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 59 056
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 100
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 674
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 869
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 154
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 920
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 148
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 93 360
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 040
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 496
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 818
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 229
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 866
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 205
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu