Minulý týždeň sme priniesli informáciu o štúdii pikapu Alaskan, ktorú na báze pikapu Nissan Navara vyvinula francúzska firma Renault. Vtedy ešte nebolo zrejmé, či sa táto štúdia objaví na stánku francúzskej firmy na frankfurtskom autosalóne, ktorého brány sa pre verejnosť otvorili včera.
Zrejmé však bolo, že stredobodom pozornosti novinárov i návštevníkov autosalónu na stánku Renault bude (či vlastne už je) určite nový kompaktný model Mégane.
Nový Mégane štvrtej generácie prichádza na trh dve desaťročia po uvedení prvej generácie tohto kompaktného modelu do motoristického sveta.
Na celom svete sa doteraz predalo viac ako 6,5 milióna týchto kompaktných vozidiel.
Mégane najnovšej generácie sa vyznačuje typickou prednou maskou s veľkým firemným znakom, ktorej sa z oboch strán dotýkajú úzke reflektory, lemované dennými svetlami zo svietiacich diód.
K športovému vzhľadu vozidla prispieva predĺžený rázvor (na 267 cm), čo prispelo k zväčšeniu vnútorného priestoru.
Zväčšenie rozchodu vpredu i vzadu a tým aj zväčšenie šírky vozidla vedie k stabilnejšiemu "postoju" vozidla na ceste.
Výška vozidla sa zmenšila o 2,5 cm na 145 cm. Zadná časť vozidla sa vyznačuje úzkymi svetlami a spojlerom na zadnej hrane strechy. Výrobca zatiaľ (teda pred autosalónom, keď išla táto strana do tlače) nezverejnil v podstate žiadne technické informácie o novom Mégane.
Zahraniční motoristickí novinári už ale „vykutrali", že sortiment motorov je v podstate prevzatý z existujúcich modelov.
Ide napríklad o 1,6-litrový vznetový motor z modelu Espace, ktorý vyvíja 96 kW. Základným benzínovým motorom má byť trojvalec zdvihového objemu len 0,9 litra, ktorého výkon je 66 kW.
Nový Mégane príde na trh v roku 2016 a to súčasne ako základný päťdverový model i ako športová verzia GT.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.