Aj naši predajcovia áut majú (ako mi to hovorili) skúsenosti s takými potenciálnymi kupujúcimi, ktorým sa istý model veľmi páči, ale – a teraz nasleduje výpočet toho, čo by auto ešte malo mať: môže ísť napríklad o motor s vyšším výkonom, či s nižšou spotrebou, väčší batožinový priestor, pohon 4x4 či lepšiu priechodnosť terénom.
Takýmto možno až veľmi náročným motoristom vychádzajú niektoré automobilky v ústrety modelmi, vystrojenými tak, že ich možno využívať skutočne mimoriadne všestranne.
Takýmto modelom je nový Volkswagen Passat Alltrack, ktorý možno považovať za kríženca kombi a športovo-úžitkového vozidla.
Ide o vozidlo, ktoré poskytuje pohodlie na dlhých cestách po diaľnici, ale dobre si poradí i s ľahším terénom a dokáže bez problémov ťahať príves hmotnosti až 2 200 kg.
Od bežného Passata sa model Alltrack (voľne preložené „pre všetky cesty-necesty) navonok odlišuje plastovými ochrannými prvkami na lemoch blatníkov, na prahu i pod vozidlom. Svetlá výška vozidla bola zvýšená o tri centimetre, na 174 mm.
Väčšia výška vozidla znamená aj ľahšie nastupovanie a lepší výhľad z vyššie položených sedadiel. Vozidlo jazdí na 17-palcových kolesách. batožinový priestor má maximálny objem 1 769 litrov.
Na pohon modelu Passat Alltrack slúži jeden prepĺňaný benzínový motor a tri turbodieselové motory.
Dvojlitrový benzínový motor má maximálny výkon 162 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 350 Nm. Turbodieselové motory pokrývajú výkonový rozsah od 110 kW do 176 kW.
Najvýkonnejší vznetový motor má najvyšší krútiaci moment 500 Nm – žiaden Passat doteraz nemal motor s takým vysokým krútiacim momentom.
Passat Alltrack je sériovo vystrojený pohonom všetkých kolies 4MOTION, pričom za dobrých adhéznych podmienok sú poháňané len predné kolesá.
Moderný kokpit s klasickými ručičkovými hodinkami. Na pohon modelu Passat Alltrack slúžia moderné motory, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 110 kW do 176 kW. Foto: volkswagen
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.