Korzár logo Korzár
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Štúdia pikapu Renault Alaskan

Aj na našich cestách vidíme jazdiť pikapy rôznych značiek – absolútnu väčšinu z nich však tvoria vozidlá menších firiem.

Štúdia pikapu Renault Alaskan. Na pohon štúdie, odvodenej od pikapu Nissan najnovšej generácie, slúži 2,3-litrový turbodieselový motor výkonu 140 kW.Štúdia pikapu Renault Alaskan. Na pohon štúdie, odvodenej od pikapu Nissan najnovšej generácie, slúži 2,3-litrový turbodieselový motor výkonu 140 kW. (Zdroj: renault)

Aj na našich cestách vidíme jazdiť pikapy rôznych značiek – absolútnu väčšinu z nich však tvoria vozidlá menších firiem, a nie súkromných osôb. Existujú však krajiny, v ktorých si pikapy získali obľubu ako všestranne využiteľné rodinné autá.

Takýmito krajinami sú napríklad USA i Kanada, ale aj krajiny na severe Európy. O popularite ľahkých pikapov svedčí aj štatistika, podľa ktorej sa vlani na celom svete predalo päť miliónov týchto (v podstate úžitkových) vozidiel.

Štúdia jednotonového pikapu

V segmente pikapov chce trochu zamiešať karty aj francúzska firma Renault, ktorá nedávno predstavila štúdiu jednotonového pikapu Alaskan (už toto označenie naznačuje, pre ktorý trh je vozidlo hlavne určené).

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia Alaskan s nosnosťou jedna tona má tzv. dvojitú kabínu so štyrmi dverami a piatimi sedadlami. Pikap má atraktívny dizajn s výraznou prednou časťou a mohutnými blatníkmi.

Dĺžka okolo 5,1 metra

Denné svetlá v tvare C i predné reflektory sú tvorené svietiacimi diódami. Presné údaje o štúdii nie sú známe, ale jej dĺžka sa odhaduje na 5,1 metra (štandard v triede jednotonových pikapov) a rázvor na tri metre. Vozidlo jazdí na 21-palcových kolesách a vďaka veľkej svetlej výške si poradí aj v teréne.

Na ložnej ploche, ktorú možno predĺžiť sklopením zadného čela, sú koľajničky, umožňujúce upevnenie nákladu.

Solárne panely na streche

Na bokoch ložného priestoru sú odkladacie schránky. Na streche vozidla je skrinka, ktorá má na hornej časti solárne panely.

Skryť Vypnúť reklamu

Na prednom čele tejto skrinky sú diaľkové reflektory (tiež „ledkové"). Na pohon štúdie slúži 2,3-litrový vznetový štvorvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami rozdielnej veľkosti (tie môžu pracovať samostatne alebo spolu, v závislosti na požadovanom výkone motora).

Predstavenie vo Frankfurte je otázne

Maximálny výkon tohto motora je 140 kW. Zatiaľ (v čase, keď sme išli do tlače) neexistuje spoľahlivá informácia o tom, či Renault predstaví alebo nepredstaví štúdiu Alaskan na frankfurtskom autosalóne, ktorého brány sa pre verejnosť otvoria budúci štvrtok.

Mimochodom, možno sa vám rysy novej štúdie pikapu zdajú nejaké povedomé.

Vzorom je Nissan Navara

Áno, je to tak – základom štúdie Alaskan je pikap Nissan Navara najnovšej generácie, ktorý sa na európskom trhu začne predávať koncom roka. Sériová verzia nového pikapu francúzskej firmy Renault, ktorého predobrazom je Alaskan, by sa na trhu mohla objaviť v polovici roka 2017.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zatiaľ neoficiálnych informácií by mal mať tento pikap tuhú zadnú nápravu, odpruženú vinutými pružinami.

Vyrábať sa bude v Barcelone

Jednoduchšia verzia pikapu by mala byť poháňaná motorom s jedným turbodúchadlom, ktorého výkon sa odhaduje na 118 kW.

Pikap firmy Renault sa bude vyrábať v barcelonskom závode firmy Nissan, ktorý produkuje aj model Navara.

Trochu pikantné je, že pikap na báze modelu Nissan Navara chystá aj nemecká automobilka Mercedes-Benz.

renault-alaskan-c.2_r3767_res.jpg

Nosnosť štúdie je jedna tona. Sériový pikap, odvodený od štúdie Alaskan, sa bude vyrábať v Barcelone a na trh by mal prísť v roku 2017. Foto: renault

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 613
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 763
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 335
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 19 927
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 14 113
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 298
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 12 853
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 046
  9. Platí zákaz cestovania. BUBO pozýva do Ománu 6 481
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 458
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár počas dovolenky s Jurajom Ondrejčákom a Tomášom Rajeckým na Kube.

Obaja sú obvinení z korupcie.

18 h
Minister Matovič hovorí ruskej vakcíne Sputnik V.

Žiadosť poslal minister Marek Krajčí 5. marca.

17 h
Komentár Petra Schutza

Kto tu pácha svinstvá

Peter Schutz

Matovič zavádza na každom metri.

4 h
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop