Po dlhých rokoch automobilových „suchôt" sa nemeckej automobilke Opel (tá je ale súčasťou amerického koncernu General Motors) začína dariť.
A to až natoľko, že v júlovej štatistike predaja nových áut na nemeckom trhu predbehla (síce len o 200 vozidiel) firmu BMW a dostala sa tak na štvrté miesto.
K udržaniu tohto dobrého trendu temer určite prispeje nový model Astra, ktorý bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Vychádza zo štúdie Monza Concept
Astra novej generácie, ktorej predobrazom bola štúdia Monza Concept (predstavená vo Frankfurte v roku 2013) pôsobí športovo dynamickejším dojmom a je o niečo menšia než doterajší model.
Dĺžka vozidla sa zmenšila o temer päť centimetrov, na 437 cm, výška o 2,5 cm na 148 cm a šírka o 0,5 cm na 181 cm. Rázvor podvozku novej konštrukcie sa zmenšil o dva centimetre.
Menšie rozmery, ale väčší interiér
Napriek zmenšeniu vonkajších rozmerov sa konštruktérom - paradoxne - podarilo zväčšiť vnútorný priestor, a to najmä použitím sedadiel novej konštrukcie.
Mimoriadnu pozornosť venovali konštruktéri aj zníženiu hmotnosti, čo prispelo aj k zníženiu spotreby. Hmotnosť vozidla klesla podľa verzie až o 200 kg (minimálne o 120 kg).
Hmotnosť surovej karosérie sa znížila z 357 kg na 280 kg, ďalšie kilogramy sa ušetrili použitím menších kolies, ľahšieho výfukového traktu i brzdového systému.
Vo výbave aj maticové reflektory
Astra piatej generácie je vystrojená najmodernejšími systémami, prispievajúcimi k zvýšeniu komfortu i bezpečnosti cestujúcich.
Vozidlo môže byť vystrojené aj najmodernejšími maticovými reflektormi na báze LED, ktoré poskytujú optimálne osvetlenie vozovky za každej situácie, a to bez oslnenia vodičov protiidúcich vozidiel.
Modernizovaný bol aj sortiment motorov, tvorený benzínovými motormi zdvihového objemu jeden liter až 1,6 litra a 1,6-litrovými vznetovými motormi. Základný 1,4-litrový neprepĺňaný zážihový motor má maximálny výkon 74 kW.
Úsporný hliníkový trojvalec
Nový hliníkový jednolitrový trojvalec ECOTEC, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný turbodúchadlom, vyvíja 77 kW. Priemerná normovaná spotreba tohto motora, kombinovaného s automatizovanou prevodovkou Easytronic, je len 4,2 l/100 km.
Do rodiny motorov Ecotec patrí aj 1,4-litrový štvorvalec s hliníkovým blokom, ktorého výkon je 92 kW. Tento motor, ktorý váži o 10 kg menej ako doterajší motor s liatinovým blokom, má podľa zatiaľ neoficiálnych zdrojov výkon 110 kW.
Bude konkurovať modelu VW Golf
Najvýkonnejším motorom celého sortimentu by mal byť (opäť neoficiálne) 1,6-litrový prepĺňaný benzínový motor výkonu 147 kW. Turbodieselové 1,6-litrové motory majú maximálny výkon od 70 kW do 100 kW.
Opel Astra doteraz súboj v počte predaných áut s „evergrínom" Volkswagen Golf prehrával. Uvidíme, ako sa v tomto súboji bude dariť modelu Astra novej generácie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.