Nemeckej automobilke Audi (súčasť koncernu Volkswagen) sa v ostatnom období darí dobre.
Tento pozitívny trend chce ingolstadtská automobilka udržať masívnymi investíciami do rozvoja výroby i vývoja nových modelov.
Do roka 2019 preinvestuje Audi 24 miliárd eur, z toho približne 70% pôjde do vývoja nových modelov a inovatívnych technológií. Značné prostriedky pôjdu najmä do vývoja vozidiel s alternatívnymi druhmi pohonu, konkrétne s hybridnými i čisto elektrickými hnacími systémami.
Výhľad do budúcnosti svojich elektrických vozidiel poskytne Audi návštevníkom blížiaceho sa frankfurtského autosalónu v podobe štúdie e-tron quattro concept. Ide o štúdiu budúceho športovo-úžitkového štvorvderového kupé, ktoré sa svojou dĺžkou zaradí medzi modely Q5 a Q7.
Z toho plynie, že označenie budúceho sériového modelu by malo byť Q6 (aj keď to Audi zatiaľ nikde oficiálne neuvádza).
Pôjde o prvý veľkosériovo vyrábaný model Audi s čisto elektrickým pohonom. Štúdia, o ktorej výrobca zverejnil zatiaľ len niekoľko skíc, má na prednej, bočnej i zadnej časti karosérie pohyblivé aerodynamické prvky, zlepšujúce obtekanie vozidla vzduchom.
To spolu s úplne zospodu zakrytou podlahou prispieva k tomu, že štúdia má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,25, čo je najnižšia hodnota v segmente SUV. Na pohon štúdie slúžia tri elektromotory - jeden na prednej náprave a dva na zadnej náprave.
Veľká lítiovo-iónová batéria je pod priestorom pre cestujúcich a poskytuje vozidlu dojazd vyše 500 km. Pri konštrukcii elektrického hnacieho systému využila firma Audi skúsenosti s elektricky poháňaným športovým automobilom R8 e-tron.
Sériovo vyrábaný model Q6, odvodený od tejto štúdie, by sa mal začať vyrábať v roku 2018.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.