Nemecká automobilka Mercedes-Benz oznámila, že svoj rad C (výrobca však svoje jednotlivé typové rady označuje ako triedy) rozšíri o elegantné kupé. Nové kupé triedy C bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte a bude bezpochyby najkrajším členom spomenutej triedy. V porovnaní s doterajším kupé triedy C má nové kupé rázvor predĺžený o 95 mm, je dlhšie o 80 mm a širšie o 40 mm.
Väčšie rozmery, viac miesta
Zväčšenie vonkajších rozmerov viedlo k zväčšeniu priestoru pre všetkých štyroch cestujúcich, a to najmä v oblasti ramien a lakťov, ale aj na výšku.
Športový charakter kupé podtrhujú bezrámové okná dverí i to, že karoséria je v porovnaní s limuzínou posadená o 15 mm nižšie.
K športovej agilite nového kupé prispievajú v značnej miere nové štvorprvkové závesy predných kolies i priestorovo usporiadaná päťprvková zadná náprava.
Na želanie vzduchové pruženie
Kupujúci si môže vybrať z dvoch typov podvozku s rôznou charakteristikou tlmičov a pružín.
Na želanie môže byť kupé vystrojené vzduchovým pružiacim systémom Airmatic s elektronicky riadenými tlmičmi s prestaviteľnou tuhosťou na prednej i zadnej náprave.
Vodič si môže zvoliť, či chce jazdiť so športovou či komfortnou charakteristikou podvozku, prípadne s režimom, optimalizujúcim spotrebu. Navyše si vodič môže zvoliť vlastnú charakteristiku podvozku.
Ľahké i veľmi pevné materiály
Blatníky, predná kapota a kryt batožinového priestoru sú zhotovené z ľahkého kovu, čo výrazne prispelo k zníženiu hmotnosti vozidla.
Použitím materiálov s vysokou pevnosťou sa zvýšila tuhosť karosérie. O výborných aerodynamických vlastnostiach kupé svedčí najlepšie jeho nízky súčiniteľ odporu vzduchu – ten má hodnotu len 0,26.
Kupé môže byť za príplatok vystrojené pohybovým snímačom na automatické otváranie veka batožinového priestoru.
Štyri benzínové, dva naftové
Pri začatí predaja budú pre nové kupé k dispozícii štyri benzínové motory a dva naftové. Základným zážihovým motorom je 1,6-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 115 kW (model C 180).
Ďalšie tri motory majú zdvihový objem dva litre. Najslabší z nich má výkon 135 kW a poháňa model C 200. Na pohon modelu C 250 slúži motor s maximálnym výkonom 155 kW.
Najvýkonnejší motor má 180 kW
Najvýkonnejším motorom celého sortimentu pohonných jednotiek je motor výkonu 180 kW, montovaný do modelu C 300.
Dieselové modely sú poháňané modernizovanými štvorvalcami, vyvíjajúcimi maximálny výkon 125 kW resp. 150 kW.
Do rozsiahleho sortimentu asistenčných systémov patrí aj systém Collisio Prevention Assist plus, ktorý akusticky varuje vodiča, že sa nebezpečne blízko priblížil k vozidlu idúcemu pred ním.
Rozpozná únavu vodiča
Sériovo sa montuje aj systém na rozpoznávanie únavy vodiča, ktorý má prestaviteľnú citlivosť. K dispozícii je aj systém na automatické zaparkovanie vozidla či systém Stop&Go-Pilot, umožňujúci kváziautonómnu jazdu pri pomalom posúvaní sa v zápchach.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.