Korzár logo Korzár
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Céčko už aj ako kupé

Nemecká automobilka Mercedes-Benz oznámila, že svoj rad C rozšíri o elegantné kupé.

Kupé Mercedes-Benz triedy C. Typickými dizajnérskymi prvkami nového kupé sú tzv. diamantová mriežka chladiča a mohutné otvory na vstup chladiaceho vzduchu.Kupé Mercedes-Benz triedy C. Typickými dizajnérskymi prvkami nového kupé sú tzv. diamantová mriežka chladiča a mohutné otvory na vstup chladiaceho vzduchu. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Nemecká automobilka Mercedes-Benz oznámila, že svoj rad C (výrobca však svoje jednotlivé typové rady označuje ako triedy) rozšíri o elegantné kupé. Nové kupé triedy C bude mať svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte a bude bezpochyby najkrajším členom spomenutej triedy. V porovnaní s doterajším kupé triedy C má nové kupé rázvor predĺžený o 95 mm, je dlhšie o 80 mm a širšie o 40 mm.

Väčšie rozmery, viac miesta

Zväčšenie vonkajších rozmerov viedlo k zväčšeniu priestoru pre všetkých štyroch cestujúcich, a to najmä v oblasti ramien a lakťov, ale aj na výšku.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Športový charakter kupé podtrhujú bezrámové okná dverí i to, že karoséria je v porovnaní s limuzínou posadená o 15 mm nižšie.

K športovej agilite nového kupé prispievajú v značnej miere nové štvorprvkové závesy predných kolies i priestorovo usporiadaná päťprvková zadná náprava.

Na želanie vzduchové pruženie

Kupujúci si môže vybrať z dvoch typov podvozku s rôznou charakteristikou tlmičov a pružín.

Na želanie môže byť kupé vystrojené vzduchovým pružiacim systémom Airmatic s elektronicky riadenými tlmičmi s prestaviteľnou tuhosťou na prednej i zadnej náprave.

Vodič si môže zvoliť, či chce jazdiť so športovou či komfortnou charakteristikou podvozku, prípadne s režimom, optimalizujúcim spotrebu. Navyše si vodič môže zvoliť vlastnú charakteristiku podvozku.

Skryť Vypnúť reklamu

Ľahké i veľmi pevné materiály

Blatníky, predná kapota a kryt batožinového priestoru sú zhotovené z ľahkého kovu, čo výrazne prispelo k zníženiu hmotnosti vozidla.

Použitím materiálov s vysokou pevnosťou sa zvýšila tuhosť karosérie. O výborných aerodynamických vlastnostiach kupé svedčí najlepšie jeho nízky súčiniteľ odporu vzduchu – ten má hodnotu len 0,26.

Kupé môže byť za príplatok vystrojené pohybovým snímačom na automatické otváranie veka batožinového priestoru.

Štyri benzínové, dva naftové

Pri začatí predaja budú pre nové kupé k dispozícii štyri benzínové motory a dva naftové. Základným zážihovým motorom je 1,6-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 115 kW (model C 180).

Ďalšie tri motory majú zdvihový objem dva litre. Najslabší z nich má výkon 135 kW a poháňa model C 200. Na pohon modelu C 250 slúži motor s maximálnym výkonom 155 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Najvýkonnejší motor má 180 kW

Najvýkonnejším motorom celého sortimentu pohonných jednotiek je motor výkonu 180 kW, montovaný do modelu C 300.

Dieselové modely sú poháňané modernizovanými štvorvalcami, vyvíjajúcimi maximálny výkon 125 kW resp. 150 kW.

Do rozsiahleho sortimentu asistenčných systémov patrí aj systém Collisio Prevention Assist plus, ktorý akusticky varuje vodiča, že sa nebezpečne blízko priblížil k vozidlu idúcemu pred ním.

Rozpozná únavu vodiča

Sériovo sa montuje aj systém na rozpoznávanie únavy vodiča, ktorý má prestaviteľnú citlivosť. K dispozícii je aj systém na automatické zaparkovanie vozidla či systém Stop&Go-Pilot, umožňujúci kváziautonómnu jazdu pri pomalom posúvaní sa v zápchach.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 607
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 781
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 750
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 656
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 842
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 498
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 737
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 014
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 055
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 413
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

38m
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

37m
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

37m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

13 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop