Korzár logo Korzár
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Za neustály hlad môže ponocovanie, ale aj nadmerný stres

Trápi vás počas dňa vlčí hlad a stále by ste niečo prežúvali? Vyvarujte sa týchto siedmich chýb a pocit nekonečného hladu vás prejde.

(Zdroj: FOTOLIA)

Vybrali sme sedem základných „prehreškov", ktoré spôsobujú pažravosť vášho tela. Zistite sami, či sa niektorých z nich dopúšťate a svoj spôsob stravovania a možno aj váhu napravíte.

Nízkotučné produkty

Niektoré tuky sú nezdravé a mali by sme sa im čo najviac vyhýbať. Telo ich však potrebuje, preto vyhľadávajte potraviny, kde sa nachádzajú zdravé tuky, ktoré obsahujú mononenasýtené, polynenasýtené a omega-3 mastné kyseliny.

Mozog a srdce ich potrebujú pre správne fungovanie. Váš každodenný jedálny lístok by mal obsahovať približne jednu tretinu potravín obsahujúcich zdravé tuky a oleje.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Ponocovanie

Čím menej spíte, tým viac ste hladní. Tento jav je spôsobený hormónmi, ktoré telo produkuje počas spánku. Hormóny, ktoré majú na svedomí váš apetít, sú dva - ghrelín, inak nazývaný aj hormón hladu a leptín.

Úlohou ghrelínu je hlásiť, že telo potrebuje prísun energie, teda jedlo a ohlasuje to väčšinou známym škvŕkaním v bruchu. Leptín je zas hormón, ktorý tvoria naše tukové bunky a signalizuje pocit nasýtenia, ale aj hladu.

Ponocovanie a nekvalitný spánok zvyšujú tvorbu týchto hormónov. Počúvajte svoje telo a doprajte si aspoň sedem hodín spánku.

Nadmerný stres

Stres už pozná každý, dokonca aj malé deti. Niektorých z nás vystresujú aj maličkosti, ktoré by ďalších nerozhodili za žiadnych okolností.

Náš mozog pri zažívaní stresu vysiela do tela signály, ktorými akoby volal o pomoc. To si často vysvetlíme práve potrebou poriadne sa najesť alebo si dať niečo sladké a myseľ na moment upokojiť.

Skryť Vypnúť reklamu

Čím viac stresu zažívame, tým viac jeme.

Príliš veľa alkoholu

Kto si z času na čas dopraje pohárik, veľmi dobre vie, že spolu s promile sa zvyšuje aj apetít. Vedeli to aj naši starí rodičia, ktorí si pred obedom alebo hneď ráno dali pohárik domácej pálenky.

Ak si dáte viac pohárikov tvrdého alkoholu, telo dehydratujete a namiesto toho, aby ste ho detoxikovali a hydratovali čistou vodou, pomýlite si pocit smädu s pocitom hladu a v tomto stave vám jedlo chutí ešte viac.

Vynechávanie jedál

Telo potrebuje pravidelnú stravu. Nielen raňajky sú základ, ale aj obed a večera. Uprednostnite kvalitu pred kvantitou a výživnosť jedál.

Čím dlhšie budete odkladať jedenie, tým viac ghrelínu bude vaše telo produkovať. Keď ho bude priveľa, váš mozog sa z toho zblázni a vy budete hladní, že by ste zjedli čokoľvek. Jedzte preto minimálne každé štyri hodiny.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprajte si výdatné raňajky a majte po ruke vždy oriešky, kvalitný jogurt, ovocie či zeleninu ako zdravú alternatívu snacku.

Nedávame žalúdku čas

Počas obedových páuz sa niekedy snažíme vybaviť okrem samotného jedla množstvo ďalších vecí. Jedlu venujeme najmenej pozornosti a konzumujeme ho v rýchlosti bez užívania si jeho chutí. Keď jete, spomaľte.

Od momentu, keď sa do žalúdka dostane jedlo, prejde 20 minút, kým mozog zistí, že žalúdok plný.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  3. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 616
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 779
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 361
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 19 989
  5. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 14 039
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 351
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 12 909
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 050
  9. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 456
  10. Platí zákaz cestovania. BUBO pozýva do Ománu 6 388
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár počas dovolenky s Jurajom Ondrejčákom a Tomášom Rajeckým na Kube.

Obaja sú obvinení z korupcie.

19 h
Minister Matovič hovorí ruskej vakcíne Sputnik V.

Žiadosť poslal minister Marek Krajčí 5. marca.

17 h
Komentár Petra Schutza

Kto tu pácha svinstvá

Peter Schutz

Matovič zavádza na každom metri.

5 h
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

8 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop