Keď talianska automobilka Ferrari, považovaná za najprestížnejšieho výrobcu exkluzívnych športových automobilov, predstavila na jarnom autosalóne v švajčiarskej Ženeve svoj nový model 488 GTB (ako náhradu za model 458), dalo sa čakať, že výrobca príde skôr či neskôr aj s otvorenou verziou tohto modelu.
Stalo sa tak pomerne skoro, pretože Ferrari predstavil koncom júla – zatiaľ len vo virtuálnom svete internetu – verziu 488 Spider s tuhou skladacou strechou.
„Hmatateľnú" premiéru bude mať nový spider na blížiacom sa frankfurtskom autosalóne (bude sa konať od 17. do 27. septembra).
Patentovaná skladacia strieška
Model 488 Spider sa v sortimente firmy Ferrari stane najvýkonnejším modelom s vidlicovým osemvalcom pred zadnou nápravou, ktorý bude vystrojený patentovanou tuhou skladacou strieškou.
Pôjde aj o aerodynamicky vôbec najúčinnejší spider, aký kedy taliansky výrobca vyrobil, čo sa dosiahlo sériou komplexných riešení, zabezpečujúcich optimálny prítlak vozidla na cestu a súčasne aj najnižší aerodynamický odpor (to sú dve v podstate protichodné požiadavky).
Otvorí či zavrie sa za 14 sekúnd
Tuhá skladacia strieška je o 25 kg ľahšia ako by bola klasická „mäkká" skladacia strecha. Strieška sa pri otváraní uloží v dvoch častiach nad motor, pričom proces otvárania či zatvárania strechy trvá len 14 sekúnd.
Vzhľadom na potrebné pevnostné úpravy je spider o 50 kg ťažší ako kupé a o 10 kg ľahší ako predchádzajúci otvorený model (458 Spider).
Elektricky ovládané zadné okno
Elektricky ovládané sklenené zadné okno možno nastaviť do troch polôh. Okno možno úplne nadol stiahnuť aj pri zavretej streche, čo umožňuje „ferraristom" vychutnávať si zvuk motora za akéhokoľvek počasia.
Mimochodom, Ferrari si dáva záležať na tom, aby každý jeho model mal svoj charakteristický zvuk, takže firemní „ladiči" výfukového potrubia sa o prácu báť nemusia.
Nosný rám z hliníkových zliatin
Nosný priestorový rám nového spidera je zhotovený z jedenástich rôznych druhov hliníkovej zliatiny a ďalších ľahkých kovov (najmä horčíka).
Spider je poháňaný rovnakým motorom ako kupé. Ide o dvomi turbodúchadlami prepĺňaný 3,9-litrový vidlicový osemvalec so suchou kľukovou skriňou.
Osemvalec vyvíja maximálny výkon 492 kW pri 8 000 ot/min a svoj najvyšší krútiaci moment 760 Nm dosahuje pri 3 000 ot/min (na siedmom prevodovom stupni).
Maximálna rýchlosť 325 km/h
Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky. Týmto výkonným motorom poháňaný spider zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, na rýchlosť 200 km/h mu to trvá 8,7 s.
Vzdialenosť 400 metrov s pevným štartom absolvuje spider za 10,55 s, jeden kilometer za 18,9 s.
Maximálna rýchlosť modelu Ferrari 488 Spider presahuje 325 km/h, jeho normovaná priemerná spotreba je 11,4 l/100 km.
Motor je uložený pred zadnou nápravou. Spider je kvôli potrebným pevnostným modifikáciám o 50 kg ťažší ako kupé a o 10 kg ľahší ako doterajší model. Foto: Ferrari
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.