Na jarnom autosalóne v Ženeve predstavila japonská automobilka hneď niekoľko noviniek, z ktorých sme už na tejto strane predstavili športový model Civic R Type.
Dnes predstavujeme ďalšie dve novinky, ktoré sa čoskoro dostanú aj na náš trh. Ide o modely Jazz a HR-V, ktoré sú technicky spriaznené, pretože zdieľajú nielen rovnakú podvozkovú plošinu, ale aj nový informačno-zábavný systém Honda Connect, ovládaný prostredníctvom sedempalcovej dotykovej obrazovky v strede prístrojového panelu.
Jazz tretej generácie
Kompaktný model Jazz tretej generácie je postavený na podvozkovej plošine, ktorá má o 30 mm dlhší rázvor než mal doterajší Jazz, pričom celková dĺžka vozidla narástla o 95 mm, na 3 995 mm.
Celková šírka auta je 1 980 mm (so zrkadlami), jeho výška je 1 550 mm. Batožinový priestor má základný objem 354 litrov, sklopením zadných sedadiel (delených v pomere 60:40) sa zväčší na 1 314 litrov.
Magické sedadlá
Veľkú variabilitu vnútorného priestoru umožňujú tzv. magické sedadlá (magic seats), ktoré možno konfigurovať štyrmi spôsobmi. Pri sklopenom operadle predného sedadla a sklopenej pravej časti zadných sedadiel možno v aute prepravovať predmety dlhé až 2 480 mm.
Na pohon modelu Jazz slúži 1,3-litrový benzínový motor, vystrojený systémom variabilného časovania i variabilného zdvihu ventilov.
Simuluje sedem prevodových stupňov
Motor má maximálny výkon 75 kW pri 6 000 ot/min.a jeho najvyšší krútiaci moment je 123 Nm. Model Jazz môže byť vystrojený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo prevodovkou CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru (táto prevodovka má však aj režim, ktorý „simuluje" sedem prevodových stupňov).
Maximálna rýchlosť s manuálnou prevodovkou je 190 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 11,2 sekundy a kombinovaná priemerná spotreba je len 4,6 l/100 km.
Je to vraj priestorový zázrak
Druhou novinkou automobilky Honda, ktorá v septembri príde aj na náš trh, je crossover HR-V. Tento model považuje výrobca za všestranný priestorový zázrak. Dizajn vozidla pripomína kupé, k čomu prispieva to, že kľučky zadných dverí sú ukryté. Variabilitu interiéru aj v tomto modeli zabezpečujú už spomínané magické sedadlá.
Batožinový priestor má základný objem 453 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší až na 1 026 litrov. Honda HR-V, postavená na podvozku s rázvorom 261 cm, je dlhá 420 cm, široká 202 cm (so zrkadlami) a vysoká 161 cm.
Jeden benzínový, jeden naftový
Na pohon nového modelu sú k dispozícii dva motory. Prvým z nich je 1,5-litrový benzínový motor, ktorého maximálny výkon je 96 kW. Priemerná kombinovaná spotreba tohto motora podľa normy NEFZ je 5,7 l/100 km.
Druhou pohonnou jednotkou pre model HR-V je mimoriadne úsporný 1,6-litrový vznetový motor maximálneho výkonu 88 kW, ktorého normovaná priemerná spotreba je len 4 l/100 km.
Crossover Honda HR-V. Pre model HR-V je k dispozícii benzínový motor výkonu 96 kW a vznetový motor s maximálnym výkonom 88 kW. Foto: honda
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.