Pre taliansku automobilku Fiat (dnes zlúčenú s americkým koncernom Chrysler) má dátum 4. júl symbolický význam: v ten deň v roku 1957 Fiat predstavil svetu nové malé autíčko s jednoduchým označením 500.
Malá päťstovka si získala obrovskú popularitu najmä v domácom Taliansku, ale obľúbili si ju aj motoristi v iných krajinách (najmä v tých chudobnejších).
Fiat vyrobil celkovo vyše 3,8 milióna päťstoviek prvej generácie. Po skončení výroby v roku 1975 nastala vyše tri desaťročia trvajúca pauza, až napokon sa vedenie firmy Fiat rozhodlo pre akúsi „reinkarnáciu" úspešnej päťstovky (odborníci to považovali za dosť riskantný krok).
Presne po 50 rokoch, 4. júla 2007, predstavil Fiat úplne novú generáciu modelu 500, pričom novinka si zachovala typické dizajnérske rysy pôvodného modelu.
Za osem rokov od uvedenia novej päťstovky sa na celom svete predalo vyše 1,5 milióna týchto sympatických malých áut, vyrábaných v niekoľkých verziách.
Podľa výrobcu nastal čas na modernizáciu tohto modelu, a tak 4. júla (ako inak) Fiat predstavil modernizovaný model Nuova 500.
Zmeny na vonkajšom dizajne sú veľmi decentné a najviac sa dotkli prednej časti, ktorá sa vyznačuje väčšími otvormi na vstup chladiaceho vzduchu a širšou chrómovanou lištou, prevzatou z väčšieho modelu 500X.
Výraznejšie zmeny sa dotkli interiéru, ktorý z modelu 500X prevzal multifunkčný volant a centrálny farebný displej. Na pohon novej malej fiatky, dlhej len 3 571 mm, slúžia osvedčené motory.
Základný prepĺňaný dvojvalcový motor so zdvihovým objemom len 0,9 litra sa dodáva v dvoch výkonových verziách (62,5 a 77 kW). Ďalší motor je 1,2-litrový štvorvalec s maximálnym výkonom 51 kW.
Nový Fiat 500 sa bude dodávať ako limuzína (nazvaná berlina) i kabriolet a na trh príde koncom roka.
Nový model si zachováva rysy pôvodnej päťstovky. Na pohon slúžia motory so zdvihovým objemom 0,9 a 1,2 litra, ktoré pokrývajú výkonový rozsah od 51 do 77 kW. Foto: fiat
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.