Výkonnejšie, hospodárnejšie, inteligentnejšie - týmito tromi pozitívnymi konštatovaniami sa začína tlačová správa nemeckej automobilky Audi o novom modeli A4, ktorý bude mať premiéru na frankfurtskom autosalóne. Túto trojicu pozitív nového modelu by sme mohli doplniť ešte ďalšou informáciou - nová „štvorka" je až (v závislosti od modelu) o 120 kg ľahšia ako doterajší model. Rad A4 považuje automobilka Audi za pokračovateľa radu 80, ktorý prišiel na trh v roku 1972 a v štyroch generáciách sa vyrábal do roku 1994/1995, keď bol nahradený štvorkovým radom. O popularite radu A4 svedčí to, že už v marci 2011 zišla z montážnej linky päťmiliónta štvorka.
Sedan i kombi Avant
Aj najnovší rad A4, najpredávanejší rad Audi, budú tvoriť dve karosárske verzie, a to štvordverový sedan a päťdverové športové kombi s označením Avant.
Vonkajší dizajn vozidla sa zmenil pomerne málo, pretože Audi považuje evolúciu dizajnu za prijateľnejší prístup než jeho radikálnu zmenu.
Širšia a nižšia mriežka
Vpredu je typická mriežka (nazývaná singleframe, teda jedna či jediná mriežka), ktorá je širšia a nižšia než na doterajšom modeli.
Vozidlo môže byť na želanie vybavené reflektormi na báze LED, prípadne maticovými „ledkovými" svetlami, ktoré prispôsobujú rozloženie svetla konkrétnej situácii. Zadná časť vozidla pôsobí vďaka nižšie položeným svetlám širšie.
Malá zmena vonkajších rozmerov
Vonkajšie rozmery nového modelu sa zmenili len veľmi málo. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 282 cm, čo je len o 1,2 cm viac, ako mal doterajší model.
Celková dĺžka auta narástla o 2,5 cm na 473 cm, šírka sa zväčšila na 184 cm (o 1,6 cm), výška zostala na hodnote 143 cm.
Nárast vonkajších rozmerov sa premietol aj do zväčšenia vnútorného priestoru. Batožinový priestor verzie Avant má objem 505 litrov, sklopením zadných sedadiel sa zväčší na 1 510 litrov.
Vynikajúce aerodynamické vlastnosti
Elektrické ovládanie zadných dverí je súčasť sériovej výbavy. Konštruktéri sa ruka v ruke s odborníkmi na aerodynamiku postarali o to, že limuzína A4 má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,23, Avant len 0,26.
Pri uvádzaní na európsky trh (na jeseň) budú pre rad A4 k dispozícii tri benzínové motory TFSI a štyri naftové motory TDI.
Základný benzínový motor je 1,4-litrový prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý vyvíja výkon 110 kW.
Dvojlitrový motor TFSI sa dodáva v dvoch výkonových verziách: slabšia vyvíja 140 kW, výkonnejšia až 185 kW.
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Sedan A4, poháňaný výkonnejším motorom a vybavený pohonom všetkých kolies, zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Dvojlitrový turbodieselový motor sa montuje v dvoch výkonových verziách (110 a 140 kW). Rovnako je to aj s trojlitrovým motorom TDI, ktorého dve verzie majú výkon 160 a 200 kW.
Audi A4 vo verzii sedan. Na pohon nového modelu slúžia tri prepĺňané benzínové motory a štyri turbodieselové motory, pokrývajúce výkony od 110 do 200 kW. Foto: audi
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.