Korzár logo Korzár
Pondelok, 19. november, 2018 | Meniny má Alžbeta
Nájdete nás na webe

Citroën končí s hydropneumatikou

Licenciu na hydropneumatiku firmy Citroën kúpia aj britská firma Rolls-Royce i nemecký Mercedes-Benz.

Citroën DS 19 na troch kolesách. Citroën prestáva vyrábať hydropneumatický systém pruženia, ktorý umožňoval urobiť z modelu DS 19 „trojkoliesku".(Zdroj: archív)

Keď pred šiestimi desaťročiami, v roku 1955, predstavila francúzska automobilka Citroën svoj dnes už legendárny model DS19, vzbudila „bohyňa" (symbol DS sa vyslovuje de-es, čo je aj výslovnosť francúzskeho slova déesse, znamenajúceho bohyňa) veľkú pozornosť nielen svojím netradičným dizajnom, ale aj mnohými technickými inováciami.

Za hlavnú z nich možno považovať systém hydropneumatického pruženia, ktorý poskytoval nevídaný jazdný komfort na akomkoľvek type vozovky. Tento systém – ako naznačuje jeho názov – kombinuje pneumatické pruženie s hydraulickým tlmením.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa informácií odborného časopisu Automobilproduktion sa francúzska automobilka rozhodla ukončiť používanie technologicky náročného a teda drahého hydropneumatického systému. Posledným modelom, ktorý je týmto pružiacim systémom vystrojený, by mal byť terajší model C5.

Licenciu na hydropneumatiku firmy Citroën kúpia aj britská firma Rolls-Royce i nemecký Mercedes-Benz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  1. Cena elektriny rastie, čo to znamená pre firmy?
  2. 4 konkrétne tipy, ako získať peniaze na rozvoj podnikania
  3. Manažment a svet v pohybe, výzvy, príležitosti a hrozby
  4. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  5. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  6. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  7. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  8. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  9. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  10. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 678
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 569
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 290
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 889
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 810
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 223
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 214
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 089
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 728
  10. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 391

Neprehliadnite tiež

Najdrahšie hlasy v Košiciach dostala Bašistová

Kandidáti načreli poriadne hlboko do svojich úspor.

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Príbeh Bonaparte: stavba, ktorou nepohne ani kauza Bašternák

Komplex vzbudzoval rozruch od začiatku.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

O slobodu sa dá aj prísť

Ani ústava nemusí vydržať všetko.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop