Nie, nemáme na mysli Júliu zo Shakespearovej tragédie Romeo a Júlia, ale športový sedan s označením, ktorého preklad do slovenčiny znie rovnako ako meno hrdinky spomenutej hry – na rozdiel od hry však názov auta nezvykneme prekladať.
Áno, máme na mysli legendárny model Giulia (možno jediné auto na svete, nesúce ženské meno), ktorý talianska automobilka Alfa Romeo vyrábala v rokoch 1962 až 1978.
Výkonný motor v ľahkom aute
Alfa Romeo bola jednou z prvých automobiliek, ktorá do masovo vyrábaného ľahkého vozidla (Giulia vážila okolo 1 000 kg) montovala výkonný štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi v hlave. Týmto motorom poháňaný sedan mal lepšie dynamické vlastnosti než mnohé športové autá tej doby.
Na návrat modelu s tradičným označením Giulia museli priaznivci značky Alfa Romeo čakať niekoľko desaťročí.
Premiéra pri výročí založenia firmy
Návratu sa dočkali presne v deň 105. výročia založenia automobilky Alfa Romeo, teda 24. júna, keď bol vo firemnom múzeu v Arese pri Miláne skupine vybraných motoristických novinárov z celého sveta predstavený úplne nový model Giulia.
Nespokojný šéf
„Pôrod" novej automobilovej Júlie trval pomerne dlho, pretože Sergio Marchionne, šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (Alfa Romeo je jeho súčasťou) vraj nechal prepracovať dizajn už v pomerne pokročilom štádiu vývoja sa nachádzajúci model Giulia.
Konečný výsledok práce dizajnérov je športovo pôsobiaci štvordverový sedan s tradičnou prednou maskou a reflektormi na báze LED, zasahujúcimi až do bokov vozidla.
Najvýkonnejší je zelený štvorlístok
Novinárom bola predstavená nová Giulia v najvyššej a najvýkonnejšej verzii, tradične označenej Quadrifoglio Verde, teda zelený štvorlístok (ten nájdeme na konci predných blatníkov).
Na pohon tejto verzie slúži trojlitrový vidlicový šesťvalcový motor, zhotovený z hliníkovej zliatiny a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Motor, ktorý bol „vyladený" u sesterskej firmy Ferrari, vyvíja maximálny výkon 375 kW, čo je 57 kW viac ako má BMW M3.
Lepšie zrýchlenie ako BMW M3
Týmto výkonným motorom poháňaná Giulia zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, čo je o dve desatinky sekundy rýchlejšie, než to dokáže bavorská em-trojka.
Zaujímavosťou je, že Alfa Romeo sa novou Giuliou vracia k pohonu zadných kolies, pričom k dispozícii bude aj pohon všetkých kolies.
Konštruktéri si dali záležať na tom, aby vozidlo čo najviac odľahčili. Hnací hriadeľ, predná kapota a strecha sú zhotovené z uhlíkových kompozitov, dvere, blatníky a časti podvozku sú z hliníka.
Rozloženie hmotnosti pol na pol
Hmotnosť žiadnej verzie novej Giulie by nemal prekročiť 1 500 kg. Aj vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti vozidla na obe nápravy (50:50) má nová Alfa excelentné jazdné vlastnosti.
Okrem spomenutého šesťvalca sa nová Giulia , ktorá príde na trh v roku 2016, bude dodávať aj s benzínovými štvorvalcami výkonu 77 kW až 177 kW a s vznetovými motormi výkonu 77 kW až 147 kW.
Zadné čelo so štyrmi koncovkami výfuku. Nová „Júlia", predstavená vo firemnom múzeu, nadväzuje na športovú limuzínu Giulia, vyrábanú v rokoch 1962 až 1978. Foto: alfa romeo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.