Francúzska automobilka Peugeot zverejnila nedávno prvé informácie i prvé snímky novej športovej verzie svojho modelu 308, ktorá má doplnkové označenie GTi.
Po virtuálnej premiére na internete bude mať francúzska športová novinka „živú" premiéru na septembrovom autosalóne v nemeckom Frankfurte.
Športová tristoosmička sa od základného modelu odlišuje o jedenásť milimetrov nižšie posadenou karosériou, veľkými otvormi na vstup chladiaceho vzduchu vpredu, reflektormi na báze LED a novo tvarovanou zadnou časťou. Konštruktéri sa vynasnažili zredukovať hmotnosť vozidla použitím hliníka (niektoré časti podvozku) i ocelí s vysokou pevnosťou (časti karosérie).
Hmotnosť vozidla sa tak podarilo znížiť na 1 205 kg. V porovnaní so základným modelom boli pre verziu GTi upravené charakteristiky pružín a tlmičov. Na pohon nového peugeota slúži 1,6-litrový prepĺňaný benzínový motor, známy z modelu RCZ R. T
urbodúchadlom stláčaný vzduch je ochladzovaný v chladiči v prednom nárazníku. Motor, ktorého piesty sú vykované z hliníka, sa do vozidla montuje v dvoch výkonových verziách. Slabšia verzia má maximálny výkon 182 kW, výkonnejšia vyvíja 200 kW pri 6 000 ot /min.
Slabšia verzia GTi 250 zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, výkonnejšej verzii GTi 270 (čísla udávajú výkon motora v koňoch) to trvá rovných šesť sekúnd. Priemerná normovaná spotreba motora je šesť litrov na 100 km. Verzia GTi 270 je vystrojená diferenciálom Torsen s obmedzeným sklzom, ktorý zlepšuje jazdnú dynamiku v zatáčkach.
Táto verzia jazdí na 19-palcových kolesách a má štvorpiestikové kotúčové brzdy s priemerom 380 mm vpredu a 268 mm vzadu. V športovo ladenom interiéri sú hliníkové pedále a kompaktný volant so sploštenou spodnou časťou venca. N
ový Peugeot 308 GTi bude veľkou konkurenciou najmä pre Volkswagen Golf GTI.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.