Korzár logo Korzár
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Géčko do extrémneho terénu

Nemecká automobilka zmodernizovala svoj terénny automobil s jednoduchým označením G.

Nový model Mercedes-Benz G 500 4×4². Nový superterénny mercedes má svetlú výšku podvozku 450 mm a prebrodí aj vodné toky, hlboké až jeden meter.Nový model Mercedes-Benz G 500 4×4². Nový superterénny mercedes má svetlú výšku podvozku 450 mm a prebrodí aj vodné toky, hlboké až jeden meter. (Zdroj: Mercedes-Benz)

Ako sme už pred časom informovali, nemecká automobilka zmodernizovala svoj terénny automobil s jednoduchým označením G (od slova Gelände, čiže terén). Géčko, ktoré sa medzičasom stalo legendou medzi terénnymi automobilmi, sa začalo vyrábať v roku 1979 a dodnes si ponechalo svoj charakteristický, svojský a v podstate veľmi jednoduchý dizajn.

Mercedesy triedy G modelového roku 2016 majú motory s vyšším výkonom a nižšou spotrebou ako doterajšie verzie a úpravy sa dotkli aj ich interiéru a exteriéru.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia ide do sériovej výroby

Automobilkou Mercedes-Benz prednedávnom vydaná tlačová správa prináša ďalšie podrobnosti o inovovanom modelovom rade G.

Hlavnou novinkou je informácia o tom, že automobilka takpovediac vyslyšala priaznivé reakcie verejnosti na svoju štúdiu s označením G 500 4×4², predstavenú na jarnom ženevskom autosalóne a zaradila ju do sériovej výroby.

Matematický symbol v označení

Nový model je pravdepodobne jediným automobilom na svete, v ktorého označení sa objavuje matematický symbol (druhá mocnina) a ktoré by sa teda malo čítať ako 4x4 na druhú. To má zrejme znamenať, že model G 500 4×4² má o triedu lepšie schopnosti v teréne než bežné „géčko" s pohonom 4x4.

Fakty skutočne nasvedčujú tomu, že nový terénny mercedes ide ďalej aj v teréne, v ktorom iné tereniaky takpovediac skončili.

Skryť Vypnúť reklamu

Prejazd aj veľmi ťažkým terénom umožňujú tzv. portálové nápravy, teda nápravy s redukciou priamo v kolese.

Svetlá výška podvozku 450 mm

To znamená, že os kolesa je oveľa nižšie ako u bežne tuhej nápravy. Model G 500 4×4² má preto svetlú výšku podvozku až 450 mm, čo je viac ako dvojnásobok hodnoty, ktorú má základný model G 500 (210 mm).

Použitím portálových náprav sa rozchod kolies zväčšil o 299 mm.

Na veľkých, 22-palcových ráfikoch sú namontované pneumatiky rozmeru 325/55 R 22.

Prebrodí aj metrovú vodu

Vozidlo môže bez problémov prekonávať vodné toky s hĺbkou až jeden meter - to je dvojnásobok výšky vody, v ktorej sa môže brodiť britský Land Rover Defender.

Nový „superterénny" mercedes je vystrojený tlmičmi s meniteľnou tuhosťou, terénnou redukciou pre veľmi pomalú jazdu a tromi diferenciálmi, ktoré možno „zavrieť" (vyradiť z činnosti) aj počas jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu, že ide o terénne auto, jeho interiér ponúka cestujúcim rovnaký komfort a rovnaké pohodlie, aké ponúkajú luxusné limuzíny.

Štvorlitrový osemvalec vyvíja 310 kW

Na pohon novinky v sortimente triedy G slúži štvorlitrový vidlicový osemvalec, vyvinutý spoločnosťou Mercedes-AMG.

Ide o motor so štyrmi ventilmi na valec, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Maximálny výkon tohto motora, splňujúceho emisnú normu Euro 6, je 310 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 610 Nm.

Týmto motorom poháňaný model G 500 4×4² zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.

To, že sa s novým modelom budete môcť vydať aj do terénu, ktorý je pre ostatné vozidlá tabu, má však svoju cenu, a tá je 226 100 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 029
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 566
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 740
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 205
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 161
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 259
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 695
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 392
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 972
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

No more Slovaks. Vylepené plagáty v Sheffielde rieši polícia

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú neskoro

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda o testovaní rokovala päť dní, aj tak spravili chybu

Zákaz vychádzania bude platiť aj 25. a 26. januára.

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop