Ako sme už pred časom informovali, nemecká automobilka zmodernizovala svoj terénny automobil s jednoduchým označením G (od slova Gelände, čiže terén). Géčko, ktoré sa medzičasom stalo legendou medzi terénnymi automobilmi, sa začalo vyrábať v roku 1979 a dodnes si ponechalo svoj charakteristický, svojský a v podstate veľmi jednoduchý dizajn.
Mercedesy triedy G modelového roku 2016 majú motory s vyšším výkonom a nižšou spotrebou ako doterajšie verzie a úpravy sa dotkli aj ich interiéru a exteriéru.
Štúdia ide do sériovej výroby
Automobilkou Mercedes-Benz prednedávnom vydaná tlačová správa prináša ďalšie podrobnosti o inovovanom modelovom rade G.
Hlavnou novinkou je informácia o tom, že automobilka takpovediac vyslyšala priaznivé reakcie verejnosti na svoju štúdiu s označením G 500 4×4², predstavenú na jarnom ženevskom autosalóne a zaradila ju do sériovej výroby.
Matematický symbol v označení
Nový model je pravdepodobne jediným automobilom na svete, v ktorého označení sa objavuje matematický symbol (druhá mocnina) a ktoré by sa teda malo čítať ako 4x4 na druhú. To má zrejme znamenať, že model G 500 4×4² má o triedu lepšie schopnosti v teréne než bežné „géčko" s pohonom 4x4.
Fakty skutočne nasvedčujú tomu, že nový terénny mercedes ide ďalej aj v teréne, v ktorom iné tereniaky takpovediac skončili.
Prejazd aj veľmi ťažkým terénom umožňujú tzv. portálové nápravy, teda nápravy s redukciou priamo v kolese.
Svetlá výška podvozku 450 mm
To znamená, že os kolesa je oveľa nižšie ako u bežne tuhej nápravy. Model G 500 4×4² má preto svetlú výšku podvozku až 450 mm, čo je viac ako dvojnásobok hodnoty, ktorú má základný model G 500 (210 mm).
Použitím portálových náprav sa rozchod kolies zväčšil o 299 mm.
Na veľkých, 22-palcových ráfikoch sú namontované pneumatiky rozmeru 325/55 R 22.
Prebrodí aj metrovú vodu
Vozidlo môže bez problémov prekonávať vodné toky s hĺbkou až jeden meter - to je dvojnásobok výšky vody, v ktorej sa môže brodiť britský Land Rover Defender.
Nový „superterénny" mercedes je vystrojený tlmičmi s meniteľnou tuhosťou, terénnou redukciou pre veľmi pomalú jazdu a tromi diferenciálmi, ktoré možno „zavrieť" (vyradiť z činnosti) aj počas jazdy.
Napriek tomu, že ide o terénne auto, jeho interiér ponúka cestujúcim rovnaký komfort a rovnaké pohodlie, aké ponúkajú luxusné limuzíny.
Štvorlitrový osemvalec vyvíja 310 kW
Na pohon novinky v sortimente triedy G slúži štvorlitrový vidlicový osemvalec, vyvinutý spoločnosťou Mercedes-AMG.
Ide o motor so štyrmi ventilmi na valec, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.
Maximálny výkon tohto motora, splňujúceho emisnú normu Euro 6, je 310 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 610 Nm.
Týmto motorom poháňaný model G 500 4×4² zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy.
To, že sa s novým modelom budete môcť vydať aj do terénu, ktorý je pre ostatné vozidlá tabu, má však svoju cenu, a tá je 226 100 eur.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.