Korzár logo Korzár
Piatok, 16. apríl, 2021 | Meniny má Dana, DanicaKrížovkyKrížovky

Je tu nová sedmička

Je to už desaťročia trvajúci súboj medzi písmenom S a číslicou 7. Tí, ktorí nemajú hlboko do vrecka, vedia o čom hovoríme.

Nová limuzína BMW radu 7. Karoséria je zhotovená z kombinácie kompozitov, ocele a hliníka, čo viedlo k zníženiu hmotnosti o 130 kg.Nová limuzína BMW radu 7. Karoséria je zhotovená z kombinácie kompozitov, ocele a hliníka, čo viedlo k zníženiu hmotnosti o 130 kg. (Zdroj: bmw)

Je to už desaťročia trvajúci súboj medzi písmenom S a číslicou 7 - tí, ktorí nemajú hlboko do vrecka a kupujú si výhradne luxusné limuzíny, vedia o čom hovoríme: ide o súperenie medzi limuzínou BMW najvyššieho radu S a limuzínou Mercedes-Benz najvyššej triedy S.

Nové kolo súboja o (značne) solventných potenciálnych kupcov vozidiel luxusnej triedy začína práve teraz, keď mníchovská automobilka BMW predstavila už šiestu generáciu svojho špičkového radu 7. Verejnú premiéru bude mať nová sedmička na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Budúcnosť treba spolutvoriť

„My u BMW veríme, že budúcnosť sa dá najlepšie predpovedať vtedy, keď sme jej spolutvorcami", zafilozofoval si Adrian van Hooydonk, šéfdizajnér celého koncernu BMW, a dodal: „Najvyšším cieľom pri vývoji nového vozidla bolo vytvoriť moderný luxus a prekonať očakávania našich klientov."

Evolúcia namiesto revolúcie

Z noviniek, ktoré nový rad sedem prináša, spomenieme len niektoré. Na prvý pohľad vidno - a to je pre firmu BMW typické – že nový model vznikol evolúciou toho predchádzajúceho.

Celková dĺžka vozidla sa zväčšila len o dva centimetre (na približne 5,1 metra), pričom rázvor ostal nezmenený.

To, čo na elegantne tvarovanej karosérii (samozrejme, s typickými „obličkami" vpredu) na prvý pohľad nevidno, je skutočnosť, že na jej zhotovenie sa použila kombinácia kompozitov, ocele a hliníka.

Skryť Vypnúť reklamu

Zníženie hmotnosti o 130 kg

Táto „zmes" viedla k zvýšeniu tuhosti karosérie, pričom hmotnosť vozidla klesla až o 130 kg. Nová bavorácka limuzína je sériovo vystrojená vzduchovým pružiacim systémom s automatickou reguláciou svetlej výšky podvozka a s adaptívnymi tlmičmi.

K optimálnemu nastaveniu tlmičov prispieva aj opticko-elektronické skenovanie povrchu vozovky pred vozidlom.

Na želanie laserové reflektory

Sedmička je sériovo vystrojená svetlometmi na báze svietiacich diód (LED), na želanie sa montujú laserové svetlá, ktoré umožňujú osvetliť vozovku až do vzdialenosti 600 metrov (teda dvojnásobne ďalej ako „ledkové" reflektory).

Spomedzi elektronických systémov, ktoré prispievajú k bezpečnosti či pohodliu vodiča, spomeňme aspoň dve.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaparkuje aj bez vodiča

Typ BMW 7 je vôbec prvým sériovým automobilom na svete, ktorý dokáže zaparkovať do úzkej medzery medzi autami (napríklad v parkovacích domoch) úplne sám, bez toho, aby vodič sedel v aute.

Druhou elektronickou „hračkou" je systém ovládania niektorých funkcií gestami ruky - vodič môže takýmito gestami meniť hlasitosť rádia, či prijať alebo odmietnuť telefonické volania.

Dva benzínové, dva naftové

Nový rad sedem sa zatiaľ bude dodávať s dvomi benzínovými a dvomi turbodieselovými motormi. Benzínový trojlitrový šesťvalec má výkon 240 kW, 4,4-litrový osemvalec vyvíja maximálny výkon 330 kW.

Trojlitrový vznetový šesťvalec sa dodáva v dvoch verziách - ich výkon je 195 kW resp. 235 kW Všetky motory sú kombinované s osemstupňovou automatikou.

bmw-7er-c.2_r9502_res.jpg

Karoséria bola decentne modifikovaná. Nová sedmička je vystrojená systémom, ktorý zaparkuje vozidlo, aj keď vodič v ňom nesedí, ale zvonku ho ovláda cez tablet. Foto: bmw

bmw-7er-kokpit_r4362_res.jpg

Kokpit sa vyznačuje triezvou eleganciou. Na pohon limuzíny sú k dispozícii štyri motory (dva benzínové, dva naftové), pokrývajúce výkony od 195 kW do 330 kW. Foto: bmw

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  5. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  4. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  5. Reverzné inžinierstvo na FVT
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Vyskúšajte pravidelné spravodajské emaily SME
  9. Lesné plody - Sila zo samotného srdca prírody
  10. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 48 873
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 19 464
  3. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 16 549
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 12 899
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 11 050
  6. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 269
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 7 800
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 749
  9. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 6 390
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 5 781
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie v dennom stacionári v Nižnej Sitnici.

Viac vakcín by malo ísť na západ, kde je o ne väčší záujem.

11 h

Prieskum Globsecu hovorí o vzťahu Slovákov k Rusku.

5 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zasmejme sa s OĽaNO

Peter Tkačenko

Sľuby o zvyšovaní transparentnosti sú dnes smiešne, ale zákony stále platia.

14. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop