Korzár logo Korzár
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Je tu nová sedmička

Je to už desaťročia trvajúci súboj medzi písmenom S a číslicou 7. Tí, ktorí nemajú hlboko do vrecka, vedia o čom hovoríme.

Nová limuzína BMW radu 7. Karoséria je zhotovená z kombinácie kompozitov, ocele a hliníka, čo viedlo k zníženiu hmotnosti o 130 kg.Nová limuzína BMW radu 7. Karoséria je zhotovená z kombinácie kompozitov, ocele a hliníka, čo viedlo k zníženiu hmotnosti o 130 kg. (Zdroj: bmw)

Je to už desaťročia trvajúci súboj medzi písmenom S a číslicou 7 - tí, ktorí nemajú hlboko do vrecka a kupujú si výhradne luxusné limuzíny, vedia o čom hovoríme: ide o súperenie medzi limuzínou BMW najvyššieho radu S a limuzínou Mercedes-Benz najvyššej triedy S.

Nové kolo súboja o (značne) solventných potenciálnych kupcov vozidiel luxusnej triedy začína práve teraz, keď mníchovská automobilka BMW predstavila už šiestu generáciu svojho špičkového radu 7. Verejnú premiéru bude mať nová sedmička na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.

Skryť Vypnúť reklamu

Budúcnosť treba spolutvoriť

„My u BMW veríme, že budúcnosť sa dá najlepšie predpovedať vtedy, keď sme jej spolutvorcami", zafilozofoval si Adrian van Hooydonk, šéfdizajnér celého koncernu BMW, a dodal: „Najvyšším cieľom pri vývoji nového vozidla bolo vytvoriť moderný luxus a prekonať očakávania našich klientov."

Evolúcia namiesto revolúcie

Z noviniek, ktoré nový rad sedem prináša, spomenieme len niektoré. Na prvý pohľad vidno - a to je pre firmu BMW typické – že nový model vznikol evolúciou toho predchádzajúceho.

Celková dĺžka vozidla sa zväčšila len o dva centimetre (na približne 5,1 metra), pričom rázvor ostal nezmenený.

To, čo na elegantne tvarovanej karosérii (samozrejme, s typickými „obličkami" vpredu) na prvý pohľad nevidno, je skutočnosť, že na jej zhotovenie sa použila kombinácia kompozitov, ocele a hliníka.

Skryť Vypnúť reklamu

Zníženie hmotnosti o 130 kg

Táto „zmes" viedla k zvýšeniu tuhosti karosérie, pričom hmotnosť vozidla klesla až o 130 kg. Nová bavorácka limuzína je sériovo vystrojená vzduchovým pružiacim systémom s automatickou reguláciou svetlej výšky podvozka a s adaptívnymi tlmičmi.

K optimálnemu nastaveniu tlmičov prispieva aj opticko-elektronické skenovanie povrchu vozovky pred vozidlom.

Na želanie laserové reflektory

Sedmička je sériovo vystrojená svetlometmi na báze svietiacich diód (LED), na želanie sa montujú laserové svetlá, ktoré umožňujú osvetliť vozovku až do vzdialenosti 600 metrov (teda dvojnásobne ďalej ako „ledkové" reflektory).

Spomedzi elektronických systémov, ktoré prispievajú k bezpečnosti či pohodliu vodiča, spomeňme aspoň dve.

Skryť Vypnúť reklamu

Zaparkuje aj bez vodiča

Typ BMW 7 je vôbec prvým sériovým automobilom na svete, ktorý dokáže zaparkovať do úzkej medzery medzi autami (napríklad v parkovacích domoch) úplne sám, bez toho, aby vodič sedel v aute.

Druhou elektronickou „hračkou" je systém ovládania niektorých funkcií gestami ruky - vodič môže takýmito gestami meniť hlasitosť rádia, či prijať alebo odmietnuť telefonické volania.

Dva benzínové, dva naftové

Nový rad sedem sa zatiaľ bude dodávať s dvomi benzínovými a dvomi turbodieselovými motormi. Benzínový trojlitrový šesťvalec má výkon 240 kW, 4,4-litrový osemvalec vyvíja maximálny výkon 330 kW.

Trojlitrový vznetový šesťvalec sa dodáva v dvoch verziách - ich výkon je 195 kW resp. 235 kW Všetky motory sú kombinované s osemstupňovou automatikou.

bmw-7er-c.2_r9502_res.jpg

Karoséria bola decentne modifikovaná. Nová sedmička je vystrojená systémom, ktorý zaparkuje vozidlo, aj keď vodič v ňom nesedí, ale zvonku ho ovláda cez tablet. Foto: bmw

bmw-7er-kokpit_r4362_res.jpg

Kokpit sa vyznačuje triezvou eleganciou. Na pohon limuzíny sú k dispozícii štyri motory (dva benzínové, dva naftové), pokrývajúce výkony od 195 kW do 330 kW. Foto: bmw

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 290
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 194
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 138
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 065
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 661
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 368
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 971
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 594
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 311
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 310
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Košice predali parcely na verejné parkoviská, sú súkromné. Brixi: Nič sa nedá robiť

Za Rašiho to tak schválili, developer nevie prečo. Najviac má Hreha.

Mesto predalo pozemky na verejné parkovacie miesta. Od developera ich získali po 3-tisíc eur s DPH majitelia bytov.

Líder farmárov Oravec namieta košických krajských sudcov

Rozhodovať majú v prípade, v ktorom ho mal napadnúť expolicajt.

František Oravec po incidente na poli.

Hydrometeorológ: Je možné, že dlhú a tuhú zimu už nezažijeme

Ľudia počúvajú len polovicu toho, čo o globálnom otepľovaní hovoríme.

Hydrometeorológ Pavel Šťastný hovorí, že takmer 80 percent škôd pri povodniach vzniká po nevhodných ľudských zásahoch do prostredia.
Rozhovor

Bardejovčana formovala akadémia Legie Varšava. Zahral si aj proti AC Miláno

Po zlomenine Marko Lukáč takmer rok nehral.

Marko Lukáč (vľavo) má pestrý futbalový životopis.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na Covid zomrú desiatky ľudí denne. Pokles možno očakávať najskôr o dva týždne

Pre koronu zomierajú ľudia s inými ochoreniami, ktorí by inak žili.

V piatok sa na Slovensku urobilo v súvislosti s ochorením Covid - 19 šestnásť pitiev.

Špeciálny prokurátor Kováčik ide do väzby, rozhodol súd

Súd zobral do väzby aj druhého obvineného Norberta Pakšiho.

Policajná eskorta a príslušníci Národnej kriminálnej agentúry privádzajú vysokého postaveného policajného funkcionára Norberta Pakšiho a špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika na pojednávanie na Špecializovaný trestný súd v Pezinku.
Podcast Dobré Ráno.
Komentár Zuzany Kepplovej

Tak prrr! Neleteli sme na Mars

Ľudia ukázali ochotu a dôveru. Pokaziť to vždy môže nedostatok pokory lídrov.

Zuzana Kepplová.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop