Korzár logo Korzár
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

Šesť tipov ako správne cvičiť v lete

Cvičiť v horúčavách je pre niekoho nepredstaviteľná činnosť, iní si zas deň bez športu nevedia predstaviť.

(Zdroj: FOTOLIA)

Fyzickej aktivity sa nemusíte vzdať ani keď teplomer ukazuje tridsať stupňov, len dodržujte pravidlá, aby to bola radosť a nie utrpenie.

1. Vyhýbajte sa prehriatiu

Keď teplota vzduchu prekročí 30 stupňov, treba si pozorne všímať reakcie svojho tela. „Ak cítime, že sme viac zadýchaní alebo viac spotení ako obvykle, nemali by sme to so športom preháňať a ísť za svoje hranice," upozorňuje kondičná trénerka Martina Hrončeková.

„Častým príznakom, že sme za hranicou svojich možností, býva zvýšená teplota tela." Môžeme mať pocit, akoby sme mali horúčku. Ak sa nám niečo podobné stane, treba sa schladiť, doplniť tekutiny a oddychovať.

2. Chráňte sa pred slnkom

Je dokázané, že slnečné žiarenie zlepšuje náladu aj metabolizmus. Netreba však zabúdať, že na to, aby sme nabrali dostatok slnka, nám stačí vystaviť sa jeho žiareniu pätnásť minút dvakrát do týždňa. V lete sa treba chrániť ochrannými krémami, slnečnými okuliarmi a vhodným oblečením.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Pri všetkých druhoch športu odporúčam v lete nosiť na hlave šatku, šiltovku alebo klobúk," radí Martina Hrončeková.

3. Športujte ráno a večer

Intenzívna fyzická námaha na prudkom slnku je hotová samovražda pre kardiovaskulárny systém. Preto, ak sa chcete v lete prebehnúť alebo si zabicyklovať na čerstvom vzduchu, ideálne je pre vás skoré ráno, kým ešte slnečné žiarenie nenabralo na sile.

Martina Hrončeková odporúča venovať sa takýmto aktivitám niekde, kde vás ochránia pred slnkom stromy, napríklad v lese alebo v parku. V podvečerných hodinách, keď už slnko zapadá a vzduch sa príjemne ochladzuje, môže byť šport ešte príjemnejší ako ráno.

4. Pozor na slnko vo vode

Spaľovať kalórie môžete aj pri plávaní v mori alebo v bazéne, má to však jeden háčik. Vodné plochy priťahujú veľmi intenzívne slnečné žiarenie. Preto sa vo vode môžete ľahko spáliť.

Počas dňa využite vodu len na krátke schladenie a radšej oddychujte v tieni. Na dlhšie plávanie a šantenie v bazéne radšej využite doobedie a podvečer.

5. Dbajte na hydratáciu

K najväčším zdravotným rizikám letného športovania patrí dehydratácia. Aby sme udržali v tele potrebnú vlhkosť, Martina Hrončeková odporúča piť často v malých dávkach.

„Nárazové pitie väčšieho množstva vody nie je vhodné," upozorňuje. „Obličky ho nezvládnu spracovať a močom odídu z tela von dôležité živiny."

Keďže aj počas noci dochádza k pozvoľnému dehydrovaniu, po prebudení je ideálne naštartovať metabolizmus pohárom vody s citrónom.

6. Vyhýbajte sa teplotným výkyvom

Keď je vonku teplo, môže byť príjemné zacvičiť si v klimatizovanom fitnescentre. „Treba si však dať pozor, aby priestory neboli až príliš vychladené," upozorňuje Martina Hrončeková.

„Aby telo po vyjdení na slnko neutrpelo teplotný šok." Cievy sa chladom sťahujú a teplom rozťahujú. Preto sú prudké zmeny teploty veľkou záťažou pre kardiovaskulárny systém, ktorý tak či tak dostáva počas letných mesiacov zabrať.

7. Spaľujte kalórie mimo tréningu

Počas dní, keď sa na cvičenie jednoducho necítite, môžete tiež urobiť niečo pre svoje telo. Pri chôdzi, pri sedení a státí dbajte na pevné držanie tela, chrbát držte rovno a spevnite brucho.

Choďte viac pešo, namiesto výťahu vyjdite pár poschodí po schodoch, zahrajte sa s deťmi. Spaľovať kalórie sa dá dokonca aj pri bežnom upratovaní.

A nezabudnite na výdatný spánok. Odpočinutý organizmus spaľuje kalórie lepšie ako unavený.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 550
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 561
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 20 728
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 10 748
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 8 936
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 6 726
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 4 102
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 895
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 3 880
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 599

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop