Korzár logo Korzár
Pondelok, 15. október, 2018 | Meniny má Terézia
Nájdete nás na webe

Túžite po dokonalom tele? Prezradíme ako na to

Miriam Žigalová, dcéra fitnesky Marietty Žigalovej, je ukážkou, že s tvrdou disciplínou to ide. Len cvičiť nestačí.

(Zdroj: cyklama)

Večne chudnete, ale výsledok sa nie a nie dostaviť? Vyšportovaná dievčina odkazuje: "Strava tvorí 70 percent úspechu."

Miriam vie, o čom hovorí. Od nového roka sa jej život upriamil na pravidelný šport a úpravu jedálnička. Tvrdý režim sa jej oplatil, pred niekoľkými týždňami uspela v celoslovenskej súťaži v Bratislave. V najvyššej kategórii Fitness Physique získala striebro.

Mladá 21-ročná športovkyňa je od detstva spätá s pohybom. Od mala chodievala na fitness súťaže, ovláda gymnastiku a tancuje. Rada si skupinovo zacvičí v maminom fitku Fitness Family na kurzoch jumpingu, indoor cyclingu a tiež v posilňovni.

Dvojfázový tréning

Po objemovej príprave, kedy si mohla dovoliť jesť sacharidy a v posilňovni dvíhala väčšie váhy, prišla náročnejšia časť. Upravila si stravu a začal sa rysovací tréning. Jej strava pozostávala zo zeleniny, chudého mäsa (ryby, kuracina) na vode. Miriaminou raňajkovou špecialitou je tvaroh dochutený proteínom.

Trénovala takmer každý deň v týždni, cez víkend si občas dala jeden deň na regeneráciu. V niektoré dni makala aj dvojfázovo, najmä ak v maminom fitku predcvičovala na skupinovom tréningu a neskôr formovala svaly v posilňovni.

Pred súťažou cukrovačka

Najtvrdším obdobím je podľa Miriam čas asi týždeň pred súťažou. Vtedy sa fitnesky musia odvodniť, takže prijímajú stále menej tekutín, jedlo vôbec nesolia, pretože soľ zadržiava v tele vodu.

"Občas to vyzerá ako o prežití, ale snažila som sa myslieť pozitívne a bola som namotivovaná, takže som to zvládla bez problémov. Odmenou je 'cukrovačka' pred súťažou, kedy som si mohla dať sušené ovocie a ryžové chlebíčky. Po tak dlhom čase bez sladkého je to odmena."

Cica "nežer"

Odmena za tvrdý režim sa dostavila. Miriam v kategórii, do ktorej sa prihlásila po prvý raz a súťažila s ostrieľanými staršími fitneskami, zabodovala.

Pri pohľade na fotografiách zo súťaže Miriam poznamenáva, že jej slabou partiou sú ešte nohy, chcela by ich viac vyrysovať.

Počas leta ju čaká zaslúžený oddych spojený s brigádou v zahraničí. Cez študijný program začiatkom júna cestuje do Virginie v USA, kde bude tri mesiace pracovať ako plavčíčka a zdokonaľovať angličtinu.

A čo by mali podľa študentky študijného odboru "Šport a rekreácia" na košickej UPJŠ robiť ženy, ktoré sa túžia do leta ešte dostať do formy? Odpoveď je jednoduchá - neprejedať sa.

"Najdôležitejšia je strava, ak chce niekto niečo dokázať, jedlo tvorí až 70 percent úspechu. Ženy môžu chodiť pravidelne cvičiť, ale ak si nezahryznú do jazyka..."

Sladké len doobeda

Miriam odkazuje, že je možné nájsť zlatú strednú cestu. Kľúčom k nej je zdravá životospráva. Napríklad ona má doma fitness knižku, z ktorej čerpá inšpirácie na varenie.

"Na zdravú a kvalitnú stravu sa dá bez problémov zvyknúť. V obchodoch je široký výber kvalitných a zdravých potravín. Ja osobne milujem polievky, kuracie mäso, ryby, tuniaka a zbožňujem tvaroh."

Zvykla si aj na to, že ak má chuť na sladké, dopraje si ho len doobeda. "Raňajky mám vždy sladké. Ráno vstanem a teším sa, že sa najem. Celý deň mi už potom sladké nechýba."

Keď nevládzeš, pridaj

K zdravému chudnutiu neodmysliteľne patrí pohyb. Miriam odporúča akýkoľvek druh športu najmenej tri razy týždenne. Vhodné je podľa nej kombinovať kardio tréning ako bicyklovanie, beh, jumping spolu s posilňovaním.

Je totiž známe, že práve vyšportované telo so svalovou hmotou pomáha lepšie spaľovať kalórie. Telo tak dokáže kalórie spaľovať, aj keď ste v pokoji.

Ak na vás príde únava a máte chuť so všetkým skoncovať, namotivujte sa rovnakým heslom, akým povzbudzuje svoju dcéru a tiež svoje klientky Marietta: "Keď nevládzeš, tak pridaj."

Ak vydržíte, buďte si isté, že sa želaný efekt dostaví.

Ako sa stravovať

Počas diétneho režimu si musíme odriecť rôzne dobroty. Bez toho, aby ste z jedálnička vylúčili určité typy jedál, to proste nejde.

Fitnesska Marietta Žigalová odporúča na raňajky a desiatu ovocie alebo cottage cheese. "Ak chce žena schudnúť, nesmie jesť ovsené vločky alebo chlieb. Len prísny režim zaručí želaný efekt," prízvukuje.

Na obed si dajte polievku, ideálny je mäsový alebo zeleninový vývar bez zápražky či smotany. Na večeru je vhodné striedať rôzne druhy zeleninových šalátov doplnené o mäso alebo rybu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  3. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  4. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  5. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  6. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  7. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje
  9. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  10. Mesto pravidelne mešká s úhradou dotácií pre Partizán Bardejov
  1. Výhody virtuálneho sídla spoločnosti
  2. Medzinárodný týždeň na EU v Bratislave
  3. Košická spoločnosť Ness formálne otvorila office v Poprade
  4. Ako znížiť spotrebu energie v obciach a mestách
  5. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  6. Hyundai i20 – Ideálny parťák
  7. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si?
  8. Domov sa skladá z detailov – dolaďte ten svoj na Moddome
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  10. Registrácia ochrannej známky
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 334
  2. Sládok Pilsner Urquell: Neviem prečo zdokonalovať Prazdroj 13 685
  3. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 269
  4. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 9 965
  5. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 639
  6. Nepodceňujte príznaky psoriázy 5 147
  7. Prečo úspešní odchádzajú od nedokončených úloh? 2 749
  8. Dlhopisy s fixným výnosom 6,6 % p.a. 2 255
  9. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku 1 987
  10. Volkswagen Polo GTI: Nepodceňovať! 1 858

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop