Korzár logo Korzár
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Túžite po dokonalom tele? Prezradíme ako na to

Miriam Žigalová, dcéra fitnesky Marietty Žigalovej, je ukážkou, že s tvrdou disciplínou to ide. Len cvičiť nestačí.

(Zdroj: cyklama)

Večne chudnete, ale výsledok sa nie a nie dostaviť? Vyšportovaná dievčina odkazuje: "Strava tvorí 70 percent úspechu."

Miriam vie, o čom hovorí. Od nového roka sa jej život upriamil na pravidelný šport a úpravu jedálnička. Tvrdý režim sa jej oplatil, pred niekoľkými týždňami uspela v celoslovenskej súťaži v Bratislave. V najvyššej kategórii Fitness Physique získala striebro.

Mladá 21-ročná športovkyňa je od detstva spätá s pohybom. Od mala chodievala na fitness súťaže, ovláda gymnastiku a tancuje. Rada si skupinovo zacvičí v maminom fitku Fitness Family na kurzoch jumpingu, indoor cyclingu a tiež v posilňovni.

Dvojfázový tréning

Po objemovej príprave, kedy si mohla dovoliť jesť sacharidy a v posilňovni dvíhala väčšie váhy, prišla náročnejšia časť. Upravila si stravu a začal sa rysovací tréning. Jej strava pozostávala zo zeleniny, chudého mäsa (ryby, kuracina) na vode. Miriaminou raňajkovou špecialitou je tvaroh dochutený proteínom.

Trénovala takmer každý deň v týždni, cez víkend si občas dala jeden deň na regeneráciu. V niektoré dni makala aj dvojfázovo, najmä ak v maminom fitku predcvičovala na skupinovom tréningu a neskôr formovala svaly v posilňovni.

Pred súťažou cukrovačka

Najtvrdším obdobím je podľa Miriam čas asi týždeň pred súťažou. Vtedy sa fitnesky musia odvodniť, takže prijímajú stále menej tekutín, jedlo vôbec nesolia, pretože soľ zadržiava v tele vodu.

"Občas to vyzerá ako o prežití, ale snažila som sa myslieť pozitívne a bola som namotivovaná, takže som to zvládla bez problémov. Odmenou je 'cukrovačka' pred súťažou, kedy som si mohla dať sušené ovocie a ryžové chlebíčky. Po tak dlhom čase bez sladkého je to odmena."

Cica "nežer"

Odmena za tvrdý režim sa dostavila. Miriam v kategórii, do ktorej sa prihlásila po prvý raz a súťažila s ostrieľanými staršími fitneskami, zabodovala.

Pri pohľade na fotografiách zo súťaže Miriam poznamenáva, že jej slabou partiou sú ešte nohy, chcela by ich viac vyrysovať.

Počas leta ju čaká zaslúžený oddych spojený s brigádou v zahraničí. Cez študijný program začiatkom júna cestuje do Virginie v USA, kde bude tri mesiace pracovať ako plavčíčka a zdokonaľovať angličtinu.

A čo by mali podľa študentky študijného odboru "Šport a rekreácia" na košickej UPJŠ robiť ženy, ktoré sa túžia do leta ešte dostať do formy? Odpoveď je jednoduchá - neprejedať sa.

"Najdôležitejšia je strava, ak chce niekto niečo dokázať, jedlo tvorí až 70 percent úspechu. Ženy môžu chodiť pravidelne cvičiť, ale ak si nezahryznú do jazyka..."

Sladké len doobeda

Miriam odkazuje, že je možné nájsť zlatú strednú cestu. Kľúčom k nej je zdravá životospráva. Napríklad ona má doma fitness knižku, z ktorej čerpá inšpirácie na varenie.

"Na zdravú a kvalitnú stravu sa dá bez problémov zvyknúť. V obchodoch je široký výber kvalitných a zdravých potravín. Ja osobne milujem polievky, kuracie mäso, ryby, tuniaka a zbožňujem tvaroh."

Zvykla si aj na to, že ak má chuť na sladké, dopraje si ho len doobeda. "Raňajky mám vždy sladké. Ráno vstanem a teším sa, že sa najem. Celý deň mi už potom sladké nechýba."

Keď nevládzeš, pridaj

K zdravému chudnutiu neodmysliteľne patrí pohyb. Miriam odporúča akýkoľvek druh športu najmenej tri razy týždenne. Vhodné je podľa nej kombinovať kardio tréning ako bicyklovanie, beh, jumping spolu s posilňovaním.

Je totiž známe, že práve vyšportované telo so svalovou hmotou pomáha lepšie spaľovať kalórie. Telo tak dokáže kalórie spaľovať, aj keď ste v pokoji.

Ak na vás príde únava a máte chuť so všetkým skoncovať, namotivujte sa rovnakým heslom, akým povzbudzuje svoju dcéru a tiež svoje klientky Marietta: "Keď nevládzeš, tak pridaj."

Ak vydržíte, buďte si isté, že sa želaný efekt dostaví.

Ako sa stravovať

Počas diétneho režimu si musíme odriecť rôzne dobroty. Bez toho, aby ste z jedálnička vylúčili určité typy jedál, to proste nejde.

Fitnesska Marietta Žigalová odporúča na raňajky a desiatu ovocie alebo cottage cheese. "Ak chce žena schudnúť, nesmie jesť ovsené vločky alebo chlieb. Len prísny režim zaručí želaný efekt," prízvukuje.

Na obed si dajte polievku, ideálny je mäsový alebo zeleninový vývar bez zápražky či smotany. Na večeru je vhodné striedať rôzne druhy zeleninových šalátov doplnené o mäso alebo rybu.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 685
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 862
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 818
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 928
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 14 087
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 764
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 720
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 079
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 401
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 479
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

7 h
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

7 h
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

7 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Líder Pirátov Ivan Bartoš (vľavo) a šéf hnutia STAN Vít Rakušan. Ich strany do októbrových parlamentných volieb kandidujú spoločne.

Rizikom možnej antibabišovskej vlády je ODS a jej euroskeptické krídlo.

6. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

19 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop