Ak sa pozriete na pätnásť bodov, čo Fico v sobotu promoval s mašličkou „sociálny balíček", tak ide v podstate o súbor opatrení, ktoré by každá populistická a nezodpovedná vláda mohla prijať rozložené v čase aj bez akejkoľvek reklamy.
Výraz „sociálny balíček" je komunikačný trik, ktorým Fico predáva obsah bežného vládnutia, akoby šlo o dačo výnimočné, mimoriadne, nad rámec každodenných rozhodnutí, ktoré vláda robí.
Nie. Znížiť DPH či zvýšiť materskú alebo minimálnu mzdu je bežná exekutíva, akú robí každá (zlá) vláda, akurát nie každej napadne podávať ju ako darčekový kôš s mašličkou.
A aby bol cirkus úplný, vložiť do marketingového plánu ešte aj tzv. pracovný snem, na ktorý naženú z celého Slovenska delegátov, čo nerozhodujú vôbec o ničom.
Tvrdiť, že všetky body v balíčku sú od diabla, nebudeme. Fakturácia bez DPH (iba v stavebníctve) či posilnená výstavba materských škôl svedčia o tom, že niet takej zlej vlády, ktorej by sa občas dačo nepodarilo.
Vlajková loď celého humbugu, desaťpercentná DPH na potraviny, je však skôr sporná ako dobrá.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.