Minulý týždeň sme na tejto strane uviedli, že tento týždeň sa koná ďalší ročník populárneho podujatia GTI-Treffen, na ktorom sa stretávajú fanúšikovia rýchlych športových automobilov.
Na tomto stretnutí, ktoré sa však nekoná – ako sme nesprávne uviedli - pri malebnej rakúskej dedinke Wörthersee, ale pri rovnomennom jazere, predstavuje nemecká automobilka Audi svoju najnovšiu technickú štúdiu s označením TT clubsport turbo. Z tohto označenia vyplýva, že základom štúdie je sériový model TT.
Štúdia má dĺžku 433 cm a jej šírka je 197 cm, čo je o 14 cm viac ako má základný model TT. Hlavnou technickou inováciou, uplatnenou na štúdii, je jej hnacia jednotka, vystrojená prepĺňaním ktoré Audi nazýva elektrické biturbo.
Toto biturbo je kombináciou klasického turbodúchadla, poháňaného výfukovými plynmi, a elektricky poháňaného dúchadla. Aké to má výhody? Klasické turbodúchadlo sa – ako vie každý, kto má auto s prepĺňaným motorom vyznačuje tzv. turbodierou, ktorou sa označuje fakt, že prepĺňací efekt klasického turba (výrazný nárast krútiaceho momentu) sa prejavuje až od určitých otáčok.
No a práve „túto" dieru v jeho činnosti pri nízkych otáčkach zaplní elektromotorom poháňané dúchadlo. Pri dosiahnutí určitých otáčok preberie úlohu prepĺňania klasické turbodúchadlo. Päťvalcový 2,5-litrový motor štúdie, vystrojený spomenutým biturbom, vyvíja maximálny výkon 441 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 650 Nm (v širokom rozsahu od 3 000 do 7 000 ot/min).
Štúdia Audi TT clubsport turbo, vystrojená pohonom všetkých kolies (quattro), zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.