Korzár logo Korzár
Nedeľa, 19. február, 2017 |Meniny má Vlasta

Mercedes zmodernizoval triedu G

Existujú typy automobilov, ktoré majú taký nadčasový či charakteristický dizajn, že ho výrobca prakticky nemení.

Inovovaný Mercedes-Benz G 500. Na pohon modelu G 500 slúži nový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 310 kW.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Existujú typy automobilov, ktoré majú taký nadčasový či charakteristický dizajn, že ho výrobca prakticky nemení, aj keď po technickej stránke sa vozidlo priebežne modernizuje.

K takýmto automobilovým ikonám patrí aj terénny automobil triedy G, ktorý nemecká automobilka Mercedes-Benz začala vyrábať v roku 1979 - vtedy mladoboleslavská škodovka chrlila modely 105/120.

Zatiaľ čo však najnovšie „géčko" akoby tomu spred 35 rokov z oka vypadlo, dizajn terajšej Fabie nemá s bývalou stopäťkou absolútne nič spoločné.

Možno spomenúť, že označenie G pochádza zo slova Geländewagen, čiže terénny automobil.

Vyšší výkon, nižšia spotreba

Firma Mercedes-Benz nedávno zverejnila informácie o inováciách, týkajúcich sa radu G. Hlavný dôraz sa kládol na zvýšenie výkonu (až o 16 %) pri súčasnom znížení spotreby. Všetky motory teraz splňujú najnovšiu emisnú normu Euro 6.

Nové „vyladenie" podvozka a citlivejšie reagujúci elektronický stabilizačný systém (ESP) prispievajú k zvýšeniu stability jazdy, bezpečnosti a komfortu. Úpravy sa dotkli aj exteriéru i interiéru vozidla.

Karoséria je uložená na rebrinovom ráme

To, čo sa nezmenilo, je osvedčená konštrukcia s karosériou, upevnenou na tuhom rebrinovom ráme.

Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých kolies, poskytujúci bezkonkurenčné vlastnosti pri jazde terénom, terénny prevod (umožňujúci jazdu krokom v ťažkom teréne) a tri uzávierky diferenciálov, ktoré môže vodič podľa potreby zapínať či vypínať.

Za hlavnú technickú novinku však treba považovať použitie nového motora v modeli G 500.

Vidlicový osemvalec z dielne Mercedes-AMG

Ide o motor, odvodený od novej generácie vidlicových osemvalcových motorov, ktoré vyvinula spoločnosť Mercedes-AMG. Tento štvorlitrový motor so štyrmi ventilmi na valec už poháňa športové modely Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63.

Pre použitie v terénnom modeli G bol osemvalec upravený tak, že jeho maximálny výkon je 310 kW (pri 5 250 až 5 500 ot/min) a najvyšší krútiaci moment je 610 Nm (v širokom rozmedzí od 2 250 do 4 750 Nm).

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňajú ho dve turbodúchadlá. Tie nie sú umiestnené – ako to býva zvykom – na vonkajšej strane radov valcov, ale vnútri „véčka" tvoreného obomi radmi.

Prednosťou takéhoto usporiadania je kompaktná stavba motora. Model G 500, poháňaný novým osemvalcom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Zmeny sa dotkli aj motorov ostatných verzií triedy G.

Dvanásťvalcový motor vyvíja 463 kW

Výkon trojlitrového vznetového šesťvalca v modeli G 350 d bol zvýšený zo 155 kW na 180 kW. Model AMG G 63 je poháňaný 5,5-litrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého výkon stúpol o 20 kW, na 420 kW.

Na pohon špičkového modelu AMG G 65 slúži šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon vzrástol z 450 kW na 463 kW.

Neprehliadnite tiež

NOVINY SPIŠA POMÁHAJÚ

Zúfalá matka rok nevidela úsmev svojho dieťaťa

Miško si v začiatkoch života prešiel peklom. Teraz má šancu postaviť sa na nohy.

Piata loď je dielom šikovných žien, hrá v ňom aj Košičanka

Slovenský film ocenili na festivale v Berlíne.

Gemerské kroniky ponúkli materiál na hororovú detektívku

Hlavnú úlohu v seriáli 1890 hrá Ján Koleník.

Košický Večer

Za bombové avízo si odsedí rok a zaplatí vyše 14-tisíc eur

Vystreliť si z polície, že niekde tiká bomba, nie je lacný špás.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Bitie opaskom, fackovanie, šliapanie na chrbát, ponižovanie. To bola realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

DOMOV

Danko: Ak nedáme energetiku do poriadku, v koalícii radšej nebudem

Šéf SNS hovoril v súvislosti s Holjenčíkom o trestnoprávnom dopade.

KOMENTÁRE

A zasa sa musíme báť plotov, čo v nás vyrastú

Na obrazovkách denne vídame tupírovaný preparát pseudospasiteľa.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 639
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 428
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 970
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 240
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 716
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 942
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 315
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 4 010
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 621
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop