Korzár logo Korzár
Sobota, 27. máj, 2017 |Meniny má Iveta

Mercedes zmodernizoval triedu G

Existujú typy automobilov, ktoré majú taký nadčasový či charakteristický dizajn, že ho výrobca prakticky nemení.

Inovovaný Mercedes-Benz G 500. Na pohon modelu G 500 slúži nový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 310 kW.(Zdroj: Mercedes-Benz)

Existujú typy automobilov, ktoré majú taký nadčasový či charakteristický dizajn, že ho výrobca prakticky nemení, aj keď po technickej stránke sa vozidlo priebežne modernizuje.

K takýmto automobilovým ikonám patrí aj terénny automobil triedy G, ktorý nemecká automobilka Mercedes-Benz začala vyrábať v roku 1979 - vtedy mladoboleslavská škodovka chrlila modely 105/120.

Zatiaľ čo však najnovšie „géčko" akoby tomu spred 35 rokov z oka vypadlo, dizajn terajšej Fabie nemá s bývalou stopäťkou absolútne nič spoločné.

Možno spomenúť, že označenie G pochádza zo slova Geländewagen, čiže terénny automobil.

Vyšší výkon, nižšia spotreba

Firma Mercedes-Benz nedávno zverejnila informácie o inováciách, týkajúcich sa radu G. Hlavný dôraz sa kládol na zvýšenie výkonu (až o 16 %) pri súčasnom znížení spotreby. Všetky motory teraz splňujú najnovšiu emisnú normu Euro 6.

Nové „vyladenie" podvozka a citlivejšie reagujúci elektronický stabilizačný systém (ESP) prispievajú k zvýšeniu stability jazdy, bezpečnosti a komfortu. Úpravy sa dotkli aj exteriéru i interiéru vozidla.

Karoséria je uložená na rebrinovom ráme

To, čo sa nezmenilo, je osvedčená konštrukcia s karosériou, upevnenou na tuhom rebrinovom ráme.

Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých kolies, poskytujúci bezkonkurenčné vlastnosti pri jazde terénom, terénny prevod (umožňujúci jazdu krokom v ťažkom teréne) a tri uzávierky diferenciálov, ktoré môže vodič podľa potreby zapínať či vypínať.

Za hlavnú technickú novinku však treba považovať použitie nového motora v modeli G 500.

Vidlicový osemvalec z dielne Mercedes-AMG

Ide o motor, odvodený od novej generácie vidlicových osemvalcových motorov, ktoré vyvinula spoločnosť Mercedes-AMG. Tento štvorlitrový motor so štyrmi ventilmi na valec už poháňa športové modely Mercedes-AMG GT a Mercedes-AMG C 63.

Pre použitie v terénnom modeli G bol osemvalec upravený tak, že jeho maximálny výkon je 310 kW (pri 5 250 až 5 500 ot/min) a najvyšší krútiaci moment je 610 Nm (v širokom rozmedzí od 2 250 do 4 750 Nm).

Prepĺňanie dvomi turbodúchadlami

Motor je vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňajú ho dve turbodúchadlá. Tie nie sú umiestnené – ako to býva zvykom – na vonkajšej strane radov valcov, ale vnútri „véčka" tvoreného obomi radmi.

Prednosťou takéhoto usporiadania je kompaktná stavba motora. Model G 500, poháňaný novým osemvalcom, zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Zmeny sa dotkli aj motorov ostatných verzií triedy G.

Dvanásťvalcový motor vyvíja 463 kW

Výkon trojlitrového vznetového šesťvalca v modeli G 350 d bol zvýšený zo 155 kW na 180 kW. Model AMG G 63 je poháňaný 5,5-litrovým vidlicovým osemvalcom, ktorého výkon stúpol o 20 kW, na 420 kW.

Na pohon špičkového modelu AMG G 65 slúži šesťlitrový vidlicový dvanásťvalec, ktorého maximálny výkon vzrástol z 450 kW na 463 kW.

Neprehliadnite tiež

Kiska odročil fanfáry Rašiho námestníkov

Prezident vrátil novelu volebného zákona, podľa opozície bola šitá na primátora Košíc.

Dvadsať rokov na východe v máji

Tretí Retro Korzár. Dvadsať rokov života na východe v máji

Retro seriál pokračuje každý mesiac až do februára 2018.

KOŠICKÝ VEČER

Väzni pri nej zabúdali, kde sú a že sú odsúdení

Mladá Košičanka učila odsúdených vydávať svoj časopis.

PRÍLOHA POHODA

Peter Hámor na vrchol osemtisícovky nešliapne. Len sa ho dotkne

Stal sa najúspešnejším slovenským výškovým horolezcom.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kotlebovcom po zrušení môžu siahnuť na majetok, pozrite sa na aký

Kotlebovcom sa po vstupe do banskobystrickej župy začalo dariť, kupovali autá aj domy.

SVET

Rakúska štátna tajomníčka: Teraz útočia na webe, zajtra v uliciach

Rakúsko pripravuje zákony o nenávistných prejavoch.

KOMENTÁRE

Netreba vedieť, čo je Kajínek. Z väznice vykročila celebrita (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 124
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 075
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 8 622
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 863
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 369
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 210
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 5 715
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 043
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 605
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 3 681

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop