Korzár logo Korzár
Sobota, 10. apríl, 2021 | Meniny má IgorKrížovkyKrížovky

Zlatá baňa pre celebrity sú reklamy

Niektorí sa tvária ako vážni umelci, pre ktorých je komercia čosi prízemné, čo zďaleka obchádzajú.

Eva Máziková. Tipos s ňou uzavrel zmluvu na tri roky, no výšku honoráru, hoci ide zo štátnej kasy, odmietli zverejniť.Eva Máziková. Tipos s ňou uzavrel zmluvu na tri roky, no výšku honoráru, hoci ide zo štátnej kasy, odmietli zverejniť. (Zdroj: archív)

Tí druhí si však veľmi dobre uvedomujú, že z umenia sa na Slovensku nedá žiť na vysokej nohe. Existuje však pre nich hotová zlatá baňa, kde si dokážu zarobiť naozaj parádne prachy a ani ich to nestojí veľa námahy.

Reklamné agentúry sú za známe tváre ochotné platiť neraz až dych vyrážajúce sumy.

Menej vychytení umelci si na reklame dokážu bežne zarobiť 1 500 až 2 000 eur, tí známejší inkasujú aj 15-tisíc eur a tie najuznávanejšie hviezdy si v podstate môžu zažiadať akúkoľvek sumu.

Milan Lasica napríklad za vianočnú reklamu pre mobilného operátora dostal údajne viac než 30-tisíc eur.

Petra Polnišová

Najnovšia hviezda reklám je momentálne Petra Polnišová. Obľúbená komička práve začala propagovať jednu z bánk, no tým si popudila proti sebe časť Slovákov.

Nahradila totiž dvoch majstrov - lepičov plagátov a ich fanúšikom sa to rozhodne nepáčilo. Petra sa však týmto rozhodne nemusí trápiť.

Jej fanúšikovia na ňu nezanevrú a za túto prácu jej na účet pribudne rozprávková sumička. Odborník na reklamy tvrdí, že pri takýchto lukratívnych kampaniach sa honorár pohybuje okolo 100-tisíc eur.

polnisova_1_res.jpg

Marián Čekovský

Raz sa nám prihovára ako Pišta Lakatoš, inokedy s deťmi a vyhráva známe pesničky pre iného mobilného operátora... skrátka, Čeky sa vie dobre obracať.

Pochopiteľne, ak by mohol, celé dni by asi najradšej tvoril hudbu, no veľmi dobre vie, že z toho by nevyžil. A preto, celkom prozaicky, berie aj rôzne iné ponuky.

„Hovorí sa im chlebovka, lebo nimi si zarábame na chlieb. Poznám ľudí, ktorí nemajú radi svoju prácu, majú z nej len peniaze potrebné na živobytie a nezvýši im na to, aby si realizovali svoje sny. Teším sa preto, že keď niečo urobím, dostanem za to honorár a ten potom miniem napríklad na staré autá, ktoré mám rád. Časom sa od týchto chleboviek môže človek oslobodiť a robí iba to, čo má rád," vysvetlil v jednom z rozhovorov hudobník a komik, ktorý si vraj na reklamách zarobil 100-tisíc eur.

cekovsky_2_res.jpg

Adriana Poláková

Tým, že sa markizácka moderátorka stala tvárou obchodného reťazca, trhla naozaj poriadne terno. Po rozvode totiž niekoľko rokov žila sama s dvoma dospievajúcimi deťmi a finančne na tom nebola práve najlepšie.

No keď sa stala cukrárkou z reklamy, začali sa k nej eurá priam kotúľať. Za to, že propaguje obchodný reťazec, vraj mesačne dostáva 5-tisíc eur a ďalšie peniaze inkasuje za to, že pre obchod zostavila knihu s receptami, a tak jej mesačný príjem vraj môže byť vyše sedemtisíc eur.

polakova_1_res.jpg

Eva Máziková

Vraj vďaka svojim rýchlym ústam dostala výborný reklamný kšeft Eva Máziková. Aspoň si to myslí ukecaná speváčka, ktorá nás už druhý rok láka, aby sme si odkladali bločky a evidovali ich v bločkovej lotérii.
Tipos s ňou uzavrel zmluvu na tri roky, no výšku honoráru, hoci ide zo štátnej kasy, odmietli zverejniť

Nemenovaný zdroj z reklamnej brandže v médiách tvrdil, že by malo ísť až o 200-tisíc eur. To však znamenalo, že Eve dali väčšinu rozpočtu určeného na propagáciu.

Určite to však bude veľmi lukratívna suma, hoci Eva priznala, že vo svojej kariére robila aj reklamu zadarmo, ak išlo o dobrú vec.

mazikova_1_res.jpg

Jozef Vajda

Vychytenému hercovi reklama rozhodne nie je proti srsti a na konte má viacero reklamných kampaní.

Propagoval napríklad obchod s oblekmi, spolupracoval s automobilkou, vďaka čomu za lacný peniaz prišiel k novému autu, no najviac zarezonoval ako tragikomický retro hrdina poisťovne, ktorému sa vždy pritrafí nejaká katastrofa.

Na reklamu ho zlákal šéf poisťovne a Vajdov kamarát Juraj Lelkes a hovorí sa, že mu za to zaplatili viac než 10-tisíc eur.

jozef-vajda_res.jpg

PRINIESLI ZÁBAVU A NESMRTEĽNÉ HLÁŠKY

Jevgenij Libezňuk

Reklama na obchodný reťazec, v ktorej sú hlavní hrdinovia bača a honelník, patrí medzi najobľúbenejšie. A prešovskému hercovi Jevgenijovi Libezňukovi priniesla aj veľkú popularitu.

Keď ho ľudia identifikujú, pýtajú si od neho autogram a radi sa s ním fotia. Sympatický herec priznal, že ho táto práca veľmi baví.

„Zišli sme sa dobrá partia, to sa nakrúca priebežne k rôznym sviatkom a nerobí sa to iba ako reklama pre reklamu. Myslím si, že sú v jednotlivých pokračovaniach aj umenie a vynaliezavosť. Píšu to vtipne a režisér je veľmi prísny! Nakrúca sa celý deň, za deň je asi 30 záberov a druhý deň tiež toľko. Režisér potom strihá," prezradil pikošky zo zákulisia.

libeznuk_1_res.jpg

Stanislav Pitoňák

Hoci patrí medzi popredných hercov košického Štátneho divadla, kým sa neobjavil na obrazovke ako lepič plagátov, zvyšok Slovenska o ňom toho veľa nevedel.

Hlášky ako „Díky Broňa, Léma, či Sánka dole šéfe" už dnes poznajú aj deti. A keď ho vidia na doskách košického divadla, sú očividne prekvapení.

Stano Pitoňák prezradil, že sa do reklamy dostal po náročnom kastingu, kde bolo viac ako sto záujemcov, dokonca aj viacerí známi herci.

Napokon bol rád, že sa džob ušiel práve jemu, lebo peniaze z reklamy použil na zníženie splátok hypotéky.

pitonak_1_res.jpg

Filip Menzel

Kým nás, Slovákov, reklama jednej bankovej inštitúcie pobavila, našich bratov Čechov najskôr poriadne nabrúsila.

Otravného českého turistu, ktorý si chodí na stanovačke všetko požičiavať od slovenského párika, vzali príliš osobne.

Ten turista je, mimochodom, 43-ročný český herec Filip Menzel, ktorého si niektorí diváci môžu pamätať ako hviezdu v mládežníckom filme Mrkáček Čiko. Vtedy mal len 10 rokov.

V poslednom období sa však viac venuje réžii a pred kamery ho vrátila až reklama na našu bankovú inštitúciu.

Súkromný život však nemá až taký veselý, je rozvedený, má už dospelú dcéru Michaelu a hoci odvtedy uplynuli už štyri roky, zatiaľ si novú partnerku nenašiel.

Jeho vášňou je aj maľba, keďže jeho starý otec bol známy český akademický maliar František Emmler.

Dlhotrvajúca reklamná kampaň pre túto banku mimochodom priniesla rozprávkové peniaze aj hlavným hrdinom, hercom Marekovi Gaišbergovi a Eve Sákalovej.

sporitelna_1_res.jpg

Za hviezdy sa platí

Karel Gott - nedá sa síce nahovoriť na akúkoľvek reklamu, ale pred pár rokmi propagoval český ľadový čaj, údajne zarobil milión českých korún. Tohto roku robí reklamu rakúskemu vlakovému prepravcovi a sám „víta" rakúskych turistov v „Stovežatej" za niekoľko stotisíc českých korún.

Jan Kraus - za propagáciu vychytenej minerálnej vody vraj zinkasoval 250 000 českých korún.

Daniela Peštová - vychytená modelka a manželka Paľa Haberu presviedča, aby sme si vlasy farbili konkrétnou značkou. A vzala za to 40-tisíc eur.

Horkýže slíže - reklama pre mobilného operátora kapele údajne vyniesla 35 000 eur.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 595
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 772
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 629
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 448
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 687
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 309
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 13 072
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 020
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 6 608
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 411
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Veľkokapacitné očkovacie centrum v Prešove.

Počet prihlásených z celej župy sa takmer zdvojnásobil.

2 h
Dvestovka ho vyjde draho.

Polícia namerala vodiča mercedesu v rámci objektívnej zodpovednosti.

6 h
Očkovať sa už môžu ľudia od 45 rokov.

Ak budú voľné kapacity, vakcínu dostanú už v nedeľu v Košiciach i v Prešove.

5 h
Domaša Valkov.

Cieľom je vytvoriť atraktívny turistický okruh.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

10 h

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr
Očkovanie proti Covidu-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 370-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 487 obetí.

15 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop