Korzár logo Korzár
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky
POSKYTNE MIESTO AŽ SIEDMIM CESTUJÚCIM

Renault Espace piatej generácie

Francúzska automobilka Renault síce predstavila svoj nový model Espace už na vlaňajšom jesennom autosalóne v Paríži.

Renault Espace piatej generácie. Nový Espace je väčší než doterajší Grand Espace a bude sa dodávať v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii.Renault Espace piatej generácie. Nový Espace je väčší než doterajší Grand Espace a bude sa dodávať v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii. (Zdroj: renault)

Francúzska automobilka Renault síce predstavila svoj nový model Espace už na vlaňajšom jesennom autosalóne v Paríži, ale podrobnejšie údaje o ňom zverejnila len nedávno, v súvislosti s uvádzaním tohto modelu na európske trhy. Ide už o piatu generáciu modelu, ktorý pri svojom prvom predstavení, v roku 1984, vzbudil pomerne kontroverzné reakcie. Výrobca ho prezentoval ako prvý európsky minivan či ako viacúčelové vozidlo (MPV).

Pôvodcom anglický dizajnér

Len na okraj možno poznamenať, že s pôvodným návrhom na vozidlo takéhoto typu prišiel v 70. rokoch minulého storočia anglický dizajnér Fergus Pollock.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Model Espace sa pôvodne mal predávať pod značkou Talbot, a to ako náhrada za model Matra Rancho.

Zmeny vlastníckych vzťahov nakoniec viedli k tomu, že Espace sa začal vyrábať pod značkou Renault, aj keď prvé tri generácie tohto modelu vyrábala firma Matra.

Nový dizajn s novou maskou

Espace piatej generácie sa už svojím dizajnom značne odlišuje od doterajších modelov.

Nový Espace má veľmi šikmo položené čelné okno a dozadu sa zužujúce bočné okná, čo mu dáva dynamický a športový vzhľad.

Čelné okno má plochu 2,8 štvorcového metra. Dizajn prednej masky už nesie znaky nového štylistického smeru firmy Renault.

Nóvum je, že výrobca zlúčil dve doteraz vyrábané verzie – s normálnym a predĺženým rázvorom – čoho dôsledkom je to, že zo sortimentu vypadol model Grand Espace.

Skryť Vypnúť reklamu

Dlhší, širší a nižší

Vôbec to ale neznamená, že tí, čo oceňovali väčší vnútorný priestor verzie Grand Espace, budú ukrátení. Nový Espace je totiž postavený na podvozku širokom 2 884 mm, čo je o 16 mm viac ako mal doterajší Grand Espace.

Dĺžka nového modelu je 4 857 mm, čo je tiež máličko viac než mal Grand Espace. Kvôli dosiahnutiu športovejšieho vzhľadu však dizajnéri poriadne ubrali z výšky – Espace je teraz vysoký „len" 1 677 mm, čo je až o 71 mm menej než doteraz.

Šírka vozidla bola zväčšená na 1 888 mm (bez zrkadiel).

Päť i sedem sedadiel

Espace sa dodáva v päťmiestnej i sedemmiestnej verzii. V druhom rade sú tri samostatné sedadlá, dve sedadlá tretieho radu sú vhodné najmä pre deti.

Sklopením sedadiel do podlahy sa batožinový priestor päťmiestnej verzie zväčší na 2 101 litrov, sedemmiestnej na 2 035 litrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Espace môže byť na želanie vystrojený systémom 4Control, ktorý kombinuje riadenie všetkých kolies s tlmičmi, ktorých tlmiaci účinok sa priebežne prispôsobuje povahe (najmä nerovnostiam) vozovky.

Zadné kolesá sa natáčajú

Zadné kolesá sa pri rýchlostiach do 70 km/h (v športovom móde) natáčajú v opačnom smere než predné), pri vyšších rýchlostiach v súhlasnom smere (maximálne o 3,5 stupňa).

Na pohon nového Espace sú zatiaľ k dispozícii tri štvorvalce, všetky so zdvihovým objemom 1,6 litra.

Prepĺňaný motor s priamym vstrekovaním benzínu vyvíja maximálny výkon 147 kW a je kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Maximálny výkon dvojice turbodieselových motorov je 118 kW resp. 96 kW, ich priemerná spotreba je 4,4 až 4,6 l/100 km.

renault-espace-c.2_r4016_res.jpg

Bočné okná sa dozadu zužujú. Nový Espace môže byť vystrojený systémom 4Control, ktorý v zatáčkach mierne (do 3,5 stupňa) natáča aj zadné kolesá. Foto: Renault

renault-espace-kokpit_r8568_res.jpg

Kokpit s dvomi veľkými displejmi. Vozidlo môže byť vystrojené priehľadovým indikátorom, ktorý na štítok v zornom poli vodiča zobrazuje zvolené informácie. Foto: Renault

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 711
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 057
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 716
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 864
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 943
  6. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 648
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 633
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 305
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 172
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

13 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

8 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop