Súdiac podľa označovania jednotlivých modelových radov sa až donedávna mohlo zdať, že šéfom mníchovskej automobilky BMW akosi „nevoňajú" párne číslice.
Medzi nepárnymi radmi 1, 3 a 5 boli nezaplnené medzery, pretože v sortimente bavorákov chýbali párne rady 2 a 4.
Automobilka tieto medzery zaplnila takpovediac elegantným spôsobom, keď jednoducho pri generačnej výmene preznačila niektoré karosárske verzie, pôvodne patriace do radov 1 a 3, a vytvorila z nich samostatné rady 2 a 4.
Tým sa sprehľadnilo označovanie sortimentu BMW, do ktorého patria – teraz už bez akýchkoľvek medzier – rady jeden až sedem.
Odčlenili sa od radu 1
Prvými modelmi radu 2 sú kupé a kabriolet, ktoré pôvodne patrili do radu 1. Kupé radu 2 prišlo na trh v marci minulého roka a je to najmenšie dvojdverové kupé so znakom BMW.
Podvozok i hnacia sústava nového kupé sú s väčšími či menšími zmenami prevzaté z radu 1, športovejším dizajnom sa však kupé viditeľne vymedzuje voči trojdverovému i päťdverovému modelu radu jeden.
Nadväzuje na ikonu 2002
Podľa výrobcu nadväzuje dvojkové kupé na tradíciu športových kupé BMW, ktorej základným kameňom je dnes už ikonický model 2002 z roku 1968. Prednej časti dominujú neodmysliteľné obličky a dvojité, veľmi úzke a hlboko do bokov vozidla siahajúce reflektory.
Zadnej časti dominujú horizontálne línie, opticky rozširujúce vozidlo. Kupé je postavené na podvozku s rázvorom 2 690 mm, čo je nárast o tri centimetre v porovnaní s bývalým kupé (ešte radu 1).
Dĺžka vozidla narástla o sedem centimetrov, na 4 432 mm.
Viac miesta pre cestujúcich i batožinu
To spolu so zväčšením rozchodu kolies prispelo k citeľnému zväčšeniu vnútorného priestoru. Trochu viac miesta je aj v batožinovom priestore, ktorého základný objem narástol na 390 litrov (o 20 litrov).
Na pohon kupé slúžia turbodúchadlom prepĺňané úsporné benzínové a naftové motory. Od marca tohto roka je základným motorom 1,5-litrový benzínový trojvalec s maximálnym výkonom 100 kW (v modeli 218i).
Najvýkonnejší model 235i je poháňaný radovým trojlitrovým šesťvalcom výkonu 240 kW.
Šesťstupňová manuálna, osemstupňová automatika
Mali sme možnosť vyskúšať model 220d, ktorý je poháňaný dvojlitrovým turbodieselovým štvorvalcom so štyrmi ventilmi na valec.
Tento motor má maximálny výkon 135 kW (najnovšia verzia má už 140 kW) a jeho najvyšší krútiaci moment je 380 Nm.
Motor poháňa zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, na želanie sa montuje osemstupňová automatická prevodovka.
Chýbajúce obmedzenia – vyššia spotreba
S pohodlným, tichučkým a dynamickým kupé, vystrojeným adaptívnym podvozkom, sme najazdili – zväčša po bezchybných švajčiarskych diaľniciach – 1 333 kilometrov, pričom sme dosiahli priemernú spotrebu okolo 6,2 l/100.
K prekročeniu normovanej spotreby (4,5 - 4,8 l/100 km) zrejme prispeli „rýchle" kilometre na úsekoch nemeckých diaľnic bez obmedzenia rýchlosti.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.