Ide o štúdiu kupé GLC, ktorú v Šanghaji vystavuje nemecká automobilka Mercedes-Benz, pre ktorú je čínsky trh druhým najvýznamnejším na svete - po americkom a dokonca pred nemeckým.
Štúdia, ktorá je vraj už veľmi blízka budúcemu sériovému modelu, patrí do kategórie kompaktných športovo-úžitkových kupé.
Ide o kupé verziu budúceho modelu GLC, ktorý bude nástupcom terajšieho modelu GLK (Mercedes nedávno „preznačkoval" svoje modely, takže je v tom trošku chaos). Kupé GLC je postavené na podvozku s rázvorom 2 827 mm, jeho dĺžka je 4 727 mm, šírka je 2 151 mm (so zrkadlami) a výška je 1 593 mm.
Prednej časti vozidla dominuje veľká maska s centrálne umiestnenou veľkou firemnou hviezdou, reflektory na báze LED a chránič spodku karosérie.
Pri pohľade zboku si možno všimnúť plastové nástavce na výrezoch blatníkov, plne zapustené kľučky dverí a bezrámové okná. Zadnej časti dominujú svetlá na báze LED, mohutný chránič podvozku a šikmo nad sebou umiestnené dvojice koncoviek výfuku.
Kupé s veľkou panoramatickou presklenou strechou jazdí na mohutných 21-palcových kolesách. Na pohon kupé slúži trojlitrový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový šesťvalec.
Maximálny výkon tohto benzínového motora, používaného aj v modeloch AMG, je 270 kW pri 5 500 ot/min, najvyšší krútiaci moment 520 Nm si motor udržuje v širokom rozpätí od 1 400 do 4 000 ot/min. Motor poháňa všetky kolesá prostredníctvom deväťstupňovej automatickej prevodovky.
Sériové športovo-úžitkové kupé Mercedes-Benz GLC si na mušku vezme najmä modely konkurenčných nemeckých automobiliek, teda BMW X4 a chystané kupé na báze Audi Q5.
Horizontálne zadné svetlá a štyri koncovky výfuku. Na pohon štúdie slúži trojlitrový vidlicový šesťvalec, prepĺňaný dvomi turbodúchadlami a vyvíjajúci maximálny výkon 270 kW. Foto: mercedes-benz
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.