O tom, aký význam pripisujú nemecké automobilky čínskemu trhu, svedčí okrem iného aj množstvo noviniek, ktoré tieto firmy predstavujú na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Šanghaji (trvá od 22. do 29. apríla).
Najväčší nemecký výrobca automobilov, firma Volkswagen (známy pod skratkou VW) priviezol do Šanghaja dve novinky, predstavované v svetovej premiére. Prvou z nich je štúdia C Coupé GTE, druhou výkonná verzia športového kupé Scirocco, nesúca doplnkové označenie GTS.
Štúdia C Coupé GTE
Štúdia s trochu komplikovaným označením C Coupé GTE predstavuje určitý výhľad na to, ako bude vyzerať budúca luxusná limuzína značky VW. Vyše päť metrov dlhá štvordverová limuzína sa vyznačuje mohutnou chrómovanou mriežkou a ráfikmi s vysokým leskom.
Cez celú šírku prednej časti svieti pás zo svietiacich diód. Mohutná, nápadná a lesknúca sa predná časť nemusí byť po chuti európskym motoristom, ktorí majú už éru obdivovania „chrómu" za sebou.
Číňanom sa chróm páči
To ale neprekáža, pretože zo štúdie odvodený sériový model bude určený len pre čínsky trh - no a zámožnejší čínski motoristi si na chrómované „čačky" stále ešte potrpia. Na pohon štúdie slúži hybridný hnací systém, tvorený prepĺňaným benzínovým štvorvalcom s maximálnym výkonom 155 kW a elektromotorom výkonu 91 kW.
Limuzína zrýchli na stovku za 8,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 232 km/h.
Športové kupé Scirocco GTS
Druhou novinkou VW, ktorá má v Číne premiéru, je nová výkonná sériová verzia športového kupé Scirocco. Ide o verziu s označením GTS - prvé Scirocco s takýmto doplnkovým označením sa na trhu objavilo v roku 1982.
Na pohon športového modelu Scirocco (nazvaného podľa rovnomenného vetra, vanúceho v Stredomorí) slúži turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalcový zážihový motor s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý má spoločné konštrukčné „gény" s motorom, poháňajúcim model Golf GTI.
Na stovku zrýchli za 6,5 sekundy
Tento motor má maximálny výkon 162 kW a môže byť kombinovaný s manuálnou alebo šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
S obomi prevodovkami zrýchli Scirocco GTS z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, maximálna rýchlosť s manuálnou prevodovkou je 246 km/h (s prevodovkou DSG je to 244 km/h). S manuálnou prevodovkou je normovaná kombinovaná spotreba len 6,1 l/100 km, automatika si „pýta" o tri decilitre viac.
Červené brzdové strmene
Navonok sa verzia GTS odlišuje od základného modelu Scirocco 18-palcovými ráfikmi z ľahkej zliatiny, cez ktoré „presvitajú" červené brzdové strmene (na želanie sa dodávajú 19-palcové ráfiky).
V interiéri nájdeme kožou potiahnutý volant s červenými švami, pedále z ušľachtilej ocele a už legendárnu hlavicu radiacej páky v tvare golfovej loptičky.
Na nemecký trh príde športové kupé Scirocco GTS koncom mája.
Prístrojová doska s dvomi displejmi. Na pohon štúdie slúži hybridný systém, tvorený štvorvalcom s najvyšším výkonom 155 kW a elektromotorom výkonu 91 kW. Foto: volkswagen
Športové kupé Volkswagen Scirocco GTS. Prepĺňaný benzínový štvorvalec s maximálnym výkonom 162 kW udelí kupé maximálnu rýchlosť 246 km/h. Foto: volkswagen
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.