Juhokórejské automobilky Hyundai i Kia už pevne zakotvili nielen na európskom, ale aj na našom trhu.
Ani mnohí naši priaznivci spomenutých dvoch značiek možno nepoznajú ďalšiu juhokórejskú značku – automobilku s trochu exotickým názvom SsangYong.
Tá sa už viac razy pokúšala o „štart" na európskom trhu, ale zatiaľ sa jej to ako-tak podarilo len so športovo-úžitkovým modelom Korando.
V roku 2011 prevzal firmu SsangYong pod svoje krídla indický koncern Mahindra & Mahindra a prvým modelom, ktorý vznikol po tomto prevzatí, je kompaktný športovo-úžitkový model Tivoli (považovaný aj za crossover). Základom tohto modelu sú štúdie XIV-Air a XIV-Adventure, ktoré SsangYong predstavil na minuloročnom parížskom autosalóne.
Predpremiéra modelu Tivoli pre pozvaných hostí sa uskutočnila už v januári v juhokórejskom Soule, verejnú svetovú premiéru mal tento model na autosalóne v Ženeve.
Nový model má atraktívne, medzinárodne známe meno po malom idylickom mestečku neďaleko Ríma, čo naznačuje, že výrobca ráta s jeho predajom v mnohých krajinách. Model Tivoli je postavený na podvozku s rázvorom 2 600 mm, jeho dĺžka je 4 195 mm, šírka je 1 795 mm a výška 1 590 mm.
Batožinový priestor má objem 423 litrov a možno ho zväčšiť sklopením delených zadných operadiel. Na pohon nového juhokórejského športovo-úžitkového modelu sú k dispozícii dva motory zdvihového objemu 1,6 litra.
Benzínový motor má maximálny výkon 94 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 160 Nm. Jeho dvojčaťom je vznetový motor s maximálnym výkonom 85 kW a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm.
Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky. Neskôr sa v ponuke objaví aj verzia s pohonom 4x4.
Tivoli bude konkurenciou pre modely Renault Captur, Nissan Juke, Mazda CX-3 či Opel Mokka.
Elegantná zadná časť vozidla. Na pohon modelu Tivoli slúži dvojica 1,6-litrových štvorvalcov – benzínový má výkon 94 kW, vznetový vyvíja 85 kW. Foto: R. Mlýnek
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.