Korzár logo Korzár

Kompaktný SsangYong Tivoli

Juhokórejské automobilky Hyundai i Kia už pevne zakotvili nielen na európskom.

Tivoli je novinkou firmy SsangYong. Firma SsangYong, patriaca indickému koncernu Mahindra, si zvolila Ženevu za miesto medzinárodnej premiéry modelu Tivoli.Tivoli je novinkou firmy SsangYong. Firma SsangYong, patriaca indickému koncernu Mahindra, si zvolila Ženevu za miesto medzinárodnej premiéry modelu Tivoli. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Juhokórejské automobilky Hyundai i Kia už pevne zakotvili nielen na európskom, ale aj na našom trhu.

Ani mnohí naši priaznivci spomenutých dvoch značiek možno nepoznajú ďalšiu juhokórejskú značku – automobilku s trochu exotickým názvom SsangYong.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá sa už viac razy pokúšala o „štart" na európskom trhu, ale zatiaľ sa jej to ako-tak podarilo len so športovo-úžitkovým modelom Korando.

V roku 2011 prevzal firmu SsangYong pod svoje krídla indický koncern Mahindra & Mahindra a prvým modelom, ktorý vznikol po tomto prevzatí, je kompaktný športovo-úžitkový model Tivoli (považovaný aj za crossover). Základom tohto modelu sú štúdie XIV-Air a XIV-Adventure, ktoré SsangYong predstavil na minuloročnom parížskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Predpremiéra modelu Tivoli pre pozvaných hostí sa uskutočnila už v januári v juhokórejskom Soule, verejnú svetovú premiéru mal tento model na autosalóne v Ženeve.

Nový model má atraktívne, medzinárodne známe meno po malom idylickom mestečku neďaleko Ríma, čo naznačuje, že výrobca ráta s jeho predajom v mnohých krajinách. Model Tivoli je postavený na podvozku s rázvorom 2 600 mm, jeho dĺžka je 4 195 mm, šírka je 1 795 mm a výška 1 590 mm.

Batožinový priestor má objem 423 litrov a možno ho zväčšiť sklopením delených zadných operadiel. Na pohon nového juhokórejského športovo-úžitkového modelu sú k dispozícii dva motory zdvihového objemu 1,6 litra.

Benzínový motor má maximálny výkon 94 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 160 Nm. Jeho dvojčaťom je vznetový motor s maximálnym výkonom 85 kW a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm.

SkryťVypnúť reklamu

Motor poháňa predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky. Neskôr sa v ponuke objaví aj verzia s pohonom 4x4.

Tivoli bude konkurenciou pre modely Renault Captur, Nissan Juke, Mazda CX-3 či Opel Mokka.

ssangyong-tivoli-c.2_r8668_res.jpg

Elegantná zadná časť vozidla. Na pohon modelu Tivoli slúži dvojica 1,6-litrových štvorvalcov – benzínový má výkon 94 kW, vznetový vyvíja 85 kW. Foto: R. Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  2. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  3. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  4. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  5. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  6. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  7. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  2. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  3. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym
  5. S appkou Fumbi zvládneš do krypta investovať do pol hodiny
  6. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025
  8. Hudba, ktorá rozžiari váš event: Stavte na Abba show
  1. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 8 557
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 6 107
  3. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 240
  4. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 958
  5. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 3 241
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 3 048
  7. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne 2 272
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 2 017
  1. Juraj Sališ: A ja hlupák naivný som mu ešte dával šancu …
  2. Martin Zielosko: Tron: Ares
  3. Ján Valchár: Hlavne buďme realisti, áno?
  4. Vladimír Bojničan: Arabi a Židia: Rodní bratia, ktorých rozdelili náboženstvá
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  6. Vladimír Bojničan: Cui bono? Izraelská vojna, Netanjahu a dar z nebies pre autoritára
  7. Patrik Benčík: Denník advokáta: Fashion & Business show Michalovce 06.07.2025
  8. Jaroslav Liptak: Pán Kotlár, a čo tak prizvať si ruských odborníkov?
  1. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec 34 312
  2. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 19 415
  3. Jozef Černek: André Rieu – muž, umelec, megaloman, otec. Kráľ gýču. Alebo človek, ktorý spravil vážnu hudbu zábavnou. 14 568
  4. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 295
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 8 780
  6. Jozef Maťaše: Toto si Martin Benka nezaslúži! 8 074
  7. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!) 6 278
  8. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 6 093
  1. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  2. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  3. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  4. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
  5. Karol Galek: Kto nič nerobí nič nepokazí - heslo ministerky Sakovej nás stálo miliardy
  6. Monika Nagyova: V lete som ešte nevedela, či som feministka
  7. Radko Mačuha: "Najväčšia hrozba pre EU nieje Rusko".
  8. Post Bellum SK: Samizdat – symbol vzdoru v čase neslobody
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu