Na parížskom autosalóne v roku 2012 predstavila nemecká automobilka modernizovanú verziu spomenutého modelu. Teraz už však prišiel čas na generačnú zmenu, ktorej výsledkom je Audi R8 druhej generácie, predstavené v svetovej premiére na nedávnom ženevskom autosalóne.
Podvozok spoločný s Lamborghini Huracan
Druhá generácia modelu R8 zdieľa podvozkovú plošinu s modelom Lamborghini Huracan (vlastníkom talianskej firmy Lamborghini je práve Audi) a do výroby sa dostane (ako uzavreté kupé) v júni tohto roka.
Otvorená verzia (spyder či spider) by sa mala začať vyrábať v polovici budúceho roka. V porovnaní s modelom Huracan je er-osmička širšia a dlhšia.
O 50 kg ľahší
Vďaka použitiu ľahkých konštrukčných materiálov, najmä uhlíkových kompozitov a hliníka, je nový model o 50 kg ľahší a má o 40 % vyššiu tuhosť než doterajší model R8. Nové audi má rázvor podvozku 265 cm, jeho dĺžka je 442 cm, šírka je 194 cm a výška 124 cm.
Všetky štyri kolesá (sériovo 19-palcové, na želanie 20-palcové) vozidla sú zavesené na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách z hliníka.
Na želanie laserové svetlá
Na želanie môže byť model R8 vystrojený laserovými bodovými svetlami, ktoré zdvojnásobujú dosah diaľkových svetiel až na 600 metrov. Na pohon nového športového modelu slúži osvedčený 5,2-litrový vidlicový desaťvalec, ktorý bol však podrobený modernizácii.
K technickým novinkám motora patrí prídavné nepriame vstrekovanie paliva, ktoré dopĺňa priame vstrekovanie, čím prispieva k zvýšeniu výkonu motora a zníženiu spotreby paliva.
Vypínanie jedného radu valcov
Navyše bol motor vystrojený systémom COD (cylinder on demand, čiže čosi ako valce podľa potreby), ktorý pri čiastočnom zaťažení vypína (odstavením vstrekovania paliva a zapaľovania) jeden rad vidlicového motora, čo tiež prispieva k zníženiu spotreby.
Desaťvalec sa dodáva v dvoch výkonových verziách. V základnej verzii vyvíja motor výkon 397 kW pri 8 000 ot/min a dosahuje najvyšší krútiaci moment 540 Nm pri 6 500 ot/min.
Výkonnejšia verzia má 449 kW
Výkonnejšia verzia má maximálny výkon 449 kW pri 8 150 ot/min a jej najvyšší krútiaci moment je 560 Nm. Výkonnejším motorom poháňaný model R8 V10 plus je najrýchlejším sériovým modelom Audi všetkých čias.
Tento model zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, na rýchlosť 200 km/h za 9,9 s a jeho maximálna rýchlosť je 330 km/h. Motor poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky DSG.
Rozdeľovanie pohonu podľa potreby
Za dobrých adhéznych podmienok sa sto percent krútiaceho momentu prenáša na zadné kolesá, za zhoršených podmienok sa moment rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu podľa potreby. Základná verzia R8 V10 stojí v Nemecku 165 000 eur, výkonnejší model s prívlastkom plus stojí 187 400 eur.
Verzia plus má pevné prítlačné krídlo. Na pohon nového audi slúži 5,2-litrový vidlicový desaťvalec, ktorý má maximálny výkon 397 kW, vo verzii plus vyvíja až 449 kW. Foto: R. Mlýnek
Kokpit ako v pretekárskom aute. Vodič si môže zvoliť rôzne spôsoby zobrazenia údajov na monitore s tekutými kryštálmi, ktorý má uhlopriečku 31,2 cm. Foto: audi
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.