Korzár logo Korzár
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

FIKCIA: Kvôli rekonštrukcii tratí rozkopali aj Komenského ulicu

Košický magistrát rozhodol, že rekonštrukciu električkových tratí rozšíri o ďalší úsek.

(Zdroj: archív)

Hoci to pôvodne nemal v pláne, dal rozobrať aj celý úsek Komenského ulice.

Chaos, ktorý kvôli rekonštrukcii električkových tratí vládne v Košiciach už vyše pol roka, dostáva ďalší rozmer. K rozkopanej Kuzmányho, Štúrovej, Hviezdoslavovej a ďalším uliciam pribudla od pondelka ešte jedna. Takmer dva kilometre dlhá Komenského ulica.

Keď vlani v lete zverejnil magistrát plán rekonštrukcie električkových tratí, boli tam iba štyri najhlavnejšie ulice a pár vedľajších. Spolu v dĺžke 14 kilometrov. Nikto sa vtedy ani slovkom nezmienil o tom, že by malo byť vymenených koľajníc viac.

"Dnes je sitácia iná," zdôvodnil na tlačovej konferencii zmenu plánu Dušan Tramvaj. "Keď sme uvažovali o rekonštrukcii ako celku a vyberali, ktorých ulíc sa bude týkať, najväčšie obavy sme mali z toho, ako bude kolabovať košická doprava. A tiež, ako budú rekonštrukciu a s tým súvisiace rozkopané mesto vnímať samotní Košičania."

Magistrát predpokladal, že sa budú po celom meste tvoriť kolóny, ktoré odrovnajú dopravu. Veď úplne alebo čiastočne sa neprejazdnými stali viaceré mestské tepny, ktorými za deň prešli desaťtisíce vozidiel. Magistrát preto rátal s tým, že bude dostávať jednu sťažnosť za druhou a denne "vítať" delegácie nespokojných ľudí.

"Opak sa stal pravdou, lebo doprava funguje. Košičania síce berú obmedzenia ako nutné zlo, ale chápu, že bez toho to nejde," pokračoval Tramvaj. "Ak sa aj nájdu nespokojenci, kritizujú iba lokálne problémy, ktoré sa ich dotýkajú osobne." Hluk mechanizmov počas nedeľného rána, presunutú zastávku MHD pod oknami či pokles tržieb novinových stánkov v miestach, kde ubudlo ľudí.

"Jediní, kto nás denne otravuje, sú iba novinári. Kritizujú nás za všetko, hlavne za nedodržiavanie termínov, pomaly postup prác a podobne. Samozrejme, my takéto útoky púšťame jedným uchom dnu a druhým von.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

A v podstate sme s nimi rátali. Veď čo iného by médiá robili, ak by nekritizovali. Potrebujú sa predávať, tak útočia," povedal Tramvaj.

Ako pokračoval, ani médiá ich neodradili od toho, aby sa nadplán pustili do rekonštrukcie Komenského ulice.

Vedenie magistrátu bolo presvedčené, že väčšina Košičanov rozkopanie aj tejto ulice prijme s pochopením a nebude sa im zdať čudné, že sa rozbíja trať, ktorá sa len pred piatimi rokmi celá zrekonštruovala.

"Zatiaľ sme iba vytrhali koľajnice. Až sa niekedy v auguste skončia práce na Kozmányho ulici, potom sa všetky mechanizmy presunú na Komenského. Dopravu sme z tejto ulice nevylúčili, preto vodičov prosím, aby oboma smermi jazdili opatrne. Oplotenie, ktoré by ich trochu chránilo pred spadnutím do výkopu, sme totiž celé použili na Štúrovej. Až ju dokončíme, presunieme ho," sľúbil Tramvaj.

Termín dokončenia rekonštrukcie Komenského ulice odhadol na prelom rokov 2015 a 2016.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 455
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 347
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 060
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 412
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 987
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 159
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 693
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 375
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 293
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 558
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Testov, ochranných pomôcok aj dezinfekcie majú dosť.

4 h
K zemi idú stromy, staré niekoľko desiatok rokov.

Na zmeny sa musia pripraviť motoristi aj cestujúci v MHD.

59m
Horiace drevené obydlie na Dreveníku.

O strechu nad hlavou prišlo 30 ľudí, starosta im hľadá ubytovanie.

2 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poukazovanie na akúsi „kritickú infraštruktúru“ je kastovou verziou rakúsko-uhorského dedičstva.

20. jan
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

12 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop