Korzár logo Korzár
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Megaauto Koenigsegg Regera

Vo svete je niekoľko výrobcov takých extrémne výkonných a rýchlych áut, že ich možno označiť prívlastkom „superšportové".

Švédske megaauto Koenigsegg Regera. Na pohon Regery slúži hybridný hnací systém (vidlicový osemvalec plus tri elektromotory) s celkovým výkonom 1,11 megawattu.Švédske megaauto Koenigsegg Regera. Na pohon Regery slúži hybridný hnací systém (vidlicový osemvalec plus tri elektromotory) s celkovým výkonom 1,11 megawattu. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Superšportové vozidlá vyrábajú – obvykle v počte len niekoľkých desiatok kusov ročne – napríklad firmy McLaren, Lamborghini, Bugatti či Zenvo.

Medzi výrobcov superšportiakov patrí aj malá švédska automobilka Koenigsegg, ktorú v roku 1994 založil vtedy len 22-ročný Christian von Koenigsegg.

Od superauta k megaautu

Švédsky výrobca sa však od výrobcov „bežných" superšportových automobilov už odčlenil, a to tým, že minulý rok prišiel s výtvorom, ktorý nazval megaautom.

Išlo o model s trochu kurióznym označením One:1, ktoré bolo vyrobené len v šiestich exemplároch a poháňal ho motor s výkonom jeden megawatt (odtiaľ predpona mega). Na nedávnom ženevskom autosalóne predstavila automobilová manufaktúra Koenigsegg svoje ďalšie megaauto, nazvané Regera (názov je odvodený od švédskeho výrazu pre vládnutie).

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Regera má na cestách „vládnuť"

Možno len tušiť, že názov Regera bol zvolený preto, lebo švédske megaauto má ambíciu „vládnuť" na cestách. Predpoklady na to skutočne má: veď na svete zatiaľ neexistuje sériovo (no, zrejme len v niekoľkých kusoch) vyrábané auto, ktoré by malo takú výkonnú hnaciu sústavu ako Regera.

Tá je vystrojená hybridným hnacím systémom, ktorého celkový maximálny výkon je neuveriteľných 1,11 MW (megawattov).

Päťlitrový vidlicový osemvalec

Hlavným článkom hybridnej sústavy je firmou Koenigsegg vyvinutý päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorý má štyri ventily na valec a mastiaci systém so suchou kľukovou skriňou.

Tento dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor má hmotnosť len 189 kg a jeho maximálny výkon je 820 kW pri 7 800 ot/min.

Skryť Vypnúť reklamu

Najvyšší krútiaci moment motora je rovných 1 000 Nm a na tejto hodnote sa udržuje vo veľmi širokom rozsahu od 2 700 do 6 170 ot/min.

K osemvalcu tri elektromotory

Benzínovému osemvalcu „pomáha" trojica elektromotorov. Priamo na výstupnom hriadeli spaľovacieho motora je umiestnený elektromotor výkonu 160 kW.

Na hnacom hriadeli každého zadného kolesa je elektromotor výkonu 180 kW. Maximálny výkon celej hnacej sústavy je už spomenutých 1,11 MW (alebo, ak chcete, 1 110 kW), čo je menej než je prostý súčet výkonov všetkých štyroch motorov (u hybridných sústav je to vždy tak).

Batéria od chorvátskej firmy

Zdrojom elektrickej energie je špeciálna batéria s kvapalinovým chladením, ktorú vyvinula chorvátska firma Rimac Automobili.

Do batérie, ktorá má objem 67 litrov a hmotnosť 115 kg, možno „uložiť" 9,27 kWh elektrickej energie, pričom pri rekuperačnom brzdení je schopná absorbovať výkon až 150 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyrobia ich len 80 kusov

Z uhlíkových kompozitov a hliníkovej voštinovej štruktúry zhotovené šasi vozidla váži len 75 kg, hmotnosť „suchého" auta je 1 420 kg.

Regera má skutočne impozantné dynamické vlastnosti: šprint z 0 na 100 km/h jej trvá 2,8 sekundy, zrýchlenie zo 150 km/h na 250 km/h zvládne za 3,2 sekundy a po 20 sekundách od štartu už ide rýchlosťou 400 km/h.

Koenigsegg plánuje vyrobiť len 80 megaáut Regera.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 039
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 803
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 370
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 079
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 034
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 716
  7. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 383
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 277
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 265
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 120
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Druhú dávku by ste mali dostať do 42 dní.

8 h

Ako vyzerá vakcinácia na Slovensku.

3 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop