Korzár logo Korzár

Megaauto Koenigsegg Regera

Vo svete je niekoľko výrobcov takých extrémne výkonných a rýchlych áut, že ich možno označiť prívlastkom „superšportové".

Švédske megaauto Koenigsegg Regera. Na pohon Regery slúži hybridný hnací systém (vidlicový osemvalec plus tri elektromotory) s celkovým výkonom 1,11 megawattu.Švédske megaauto Koenigsegg Regera. Na pohon Regery slúži hybridný hnací systém (vidlicový osemvalec plus tri elektromotory) s celkovým výkonom 1,11 megawattu. (Zdroj: Rado Mlýnek)

Superšportové vozidlá vyrábajú – obvykle v počte len niekoľkých desiatok kusov ročne – napríklad firmy McLaren, Lamborghini, Bugatti či Zenvo.

Medzi výrobcov superšportiakov patrí aj malá švédska automobilka Koenigsegg, ktorú v roku 1994 založil vtedy len 22-ročný Christian von Koenigsegg.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od superauta k megaautu

Švédsky výrobca sa však od výrobcov „bežných" superšportových automobilov už odčlenil, a to tým, že minulý rok prišiel s výtvorom, ktorý nazval megaautom.

Išlo o model s trochu kurióznym označením One:1, ktoré bolo vyrobené len v šiestich exemplároch a poháňal ho motor s výkonom jeden megawatt (odtiaľ predpona mega). Na nedávnom ženevskom autosalóne predstavila automobilová manufaktúra Koenigsegg svoje ďalšie megaauto, nazvané Regera (názov je odvodený od švédskeho výrazu pre vládnutie).

SkryťVypnúť reklamu

Regera má na cestách „vládnuť"

Možno len tušiť, že názov Regera bol zvolený preto, lebo švédske megaauto má ambíciu „vládnuť" na cestách. Predpoklady na to skutočne má: veď na svete zatiaľ neexistuje sériovo (no, zrejme len v niekoľkých kusoch) vyrábané auto, ktoré by malo takú výkonnú hnaciu sústavu ako Regera.

Tá je vystrojená hybridným hnacím systémom, ktorého celkový maximálny výkon je neuveriteľných 1,11 MW (megawattov).

Päťlitrový vidlicový osemvalec

Hlavným článkom hybridnej sústavy je firmou Koenigsegg vyvinutý päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorý má štyri ventily na valec a mastiaci systém so suchou kľukovou skriňou.

Tento dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor má hmotnosť len 189 kg a jeho maximálny výkon je 820 kW pri 7 800 ot/min.

SkryťVypnúť reklamu

Najvyšší krútiaci moment motora je rovných 1 000 Nm a na tejto hodnote sa udržuje vo veľmi širokom rozsahu od 2 700 do 6 170 ot/min.

K osemvalcu tri elektromotory

Benzínovému osemvalcu „pomáha" trojica elektromotorov. Priamo na výstupnom hriadeli spaľovacieho motora je umiestnený elektromotor výkonu 160 kW.

Na hnacom hriadeli každého zadného kolesa je elektromotor výkonu 180 kW. Maximálny výkon celej hnacej sústavy je už spomenutých 1,11 MW (alebo, ak chcete, 1 110 kW), čo je menej než je prostý súčet výkonov všetkých štyroch motorov (u hybridných sústav je to vždy tak).

Batéria od chorvátskej firmy

Zdrojom elektrickej energie je špeciálna batéria s kvapalinovým chladením, ktorú vyvinula chorvátska firma Rimac Automobili.

Do batérie, ktorá má objem 67 litrov a hmotnosť 115 kg, možno „uložiť" 9,27 kWh elektrickej energie, pričom pri rekuperačnom brzdení je schopná absorbovať výkon až 150 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Vyrobia ich len 80 kusov

Z uhlíkových kompozitov a hliníkovej voštinovej štruktúry zhotovené šasi vozidla váži len 75 kg, hmotnosť „suchého" auta je 1 420 kg.

Regera má skutočne impozantné dynamické vlastnosti: šprint z 0 na 100 km/h jej trvá 2,8 sekundy, zrýchlenie zo 150 km/h na 250 km/h zvládne za 3,2 sekundy a po 20 sekundách od štartu už ide rýchlosťou 400 km/h.

Koenigsegg plánuje vyrobiť len 80 megaáut Regera.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 057
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 851
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 604
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 324
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 137
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 172
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 491
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 217
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 416
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 551
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 475
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu