Korzár logo Korzár
Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto

Megaauto Koenigsegg Regera

Vo svete je niekoľko výrobcov takých extrémne výkonných a rýchlych áut, že ich možno označiť prívlastkom „superšportové".

Švédske megaauto Koenigsegg Regera. Na pohon Regery slúži hybridný hnací systém (vidlicový osemvalec plus tri elektromotory) s celkovým výkonom 1,11 megawattu.(Zdroj: Rado Mlýnek)

Superšportové vozidlá vyrábajú – obvykle v počte len niekoľkých desiatok kusov ročne – napríklad firmy McLaren, Lamborghini, Bugatti či Zenvo.

Medzi výrobcov superšportiakov patrí aj malá švédska automobilka Koenigsegg, ktorú v roku 1994 založil vtedy len 22-ročný Christian von Koenigsegg.

Od superauta k megaautu

Švédsky výrobca sa však od výrobcov „bežných" superšportových automobilov už odčlenil, a to tým, že minulý rok prišiel s výtvorom, ktorý nazval megaautom.

Išlo o model s trochu kurióznym označením One:1, ktoré bolo vyrobené len v šiestich exemplároch a poháňal ho motor s výkonom jeden megawatt (odtiaľ predpona mega). Na nedávnom ženevskom autosalóne predstavila automobilová manufaktúra Koenigsegg svoje ďalšie megaauto, nazvané Regera (názov je odvodený od švédskeho výrazu pre vládnutie).

Regera má na cestách „vládnuť"

Možno len tušiť, že názov Regera bol zvolený preto, lebo švédske megaauto má ambíciu „vládnuť" na cestách. Predpoklady na to skutočne má: veď na svete zatiaľ neexistuje sériovo (no, zrejme len v niekoľkých kusoch) vyrábané auto, ktoré by malo takú výkonnú hnaciu sústavu ako Regera.

Tá je vystrojená hybridným hnacím systémom, ktorého celkový maximálny výkon je neuveriteľných 1,11 MW (megawattov).

Päťlitrový vidlicový osemvalec

Hlavným článkom hybridnej sústavy je firmou Koenigsegg vyvinutý päťlitrový vidlicový osemvalec, ktorý má štyri ventily na valec a mastiaci systém so suchou kľukovou skriňou.

Tento dvomi turbodúchadlami prepĺňaný motor má hmotnosť len 189 kg a jeho maximálny výkon je 820 kW pri 7 800 ot/min.

Najvyšší krútiaci moment motora je rovných 1 000 Nm a na tejto hodnote sa udržuje vo veľmi širokom rozsahu od 2 700 do 6 170 ot/min.

K osemvalcu tri elektromotory

Benzínovému osemvalcu „pomáha" trojica elektromotorov. Priamo na výstupnom hriadeli spaľovacieho motora je umiestnený elektromotor výkonu 160 kW.

Na hnacom hriadeli každého zadného kolesa je elektromotor výkonu 180 kW. Maximálny výkon celej hnacej sústavy je už spomenutých 1,11 MW (alebo, ak chcete, 1 110 kW), čo je menej než je prostý súčet výkonov všetkých štyroch motorov (u hybridných sústav je to vždy tak).

Batéria od chorvátskej firmy

Zdrojom elektrickej energie je špeciálna batéria s kvapalinovým chladením, ktorú vyvinula chorvátska firma Rimac Automobili.

Do batérie, ktorá má objem 67 litrov a hmotnosť 115 kg, možno „uložiť" 9,27 kWh elektrickej energie, pričom pri rekuperačnom brzdení je schopná absorbovať výkon až 150 kW.

Vyrobia ich len 80 kusov

Z uhlíkových kompozitov a hliníkovej voštinovej štruktúry zhotovené šasi vozidla váži len 75 kg, hmotnosť „suchého" auta je 1 420 kg.

Regera má skutočne impozantné dynamické vlastnosti: šprint z 0 na 100 km/h jej trvá 2,8 sekundy, zrýchlenie zo 150 km/h na 250 km/h zvládne za 3,2 sekundy a po 20 sekundách od štartu už ide rýchlosťou 400 km/h.

Koenigsegg plánuje vyrobiť len 80 megaáut Regera.

Neprehliadnite tiež

Deň, ktorý zmenil Tatry. Pozrite si fotografie spred 13 rokov

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

Auto po zrážke v centre Košíc skončilo na chodníku

Štyria ľudia utrpeli pri nehode zranenia.

Na košickej Hlavnej sa už týči vianočný strom

Jedľa biela má 36 rokov a je vysoká 18 metrov.

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéf Fondu na podporu umenia: Odborníkov je málo, bojujeme s konfliktom záujmov

Prioritami pre fond na nasledujúci rok sú národné výročia.

ŠPORT

Slovan vyhral najväčšie slovenské derby, rozhodol Hološko

Fanúšikovia Trnavy vypredali sektor hostí.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

Najčítanejšie na Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 054
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 014
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 131
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 972
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 731
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 519
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 182
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 114
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 470

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop