Spoločnosť je pre naše vnímanie spokojnosti a šťastia kľúčová.
Dokazujú to dve americké štúdie. Počas prvej dali ľuďom sledovať v skupinkách nudné videá, zatiaľ čo jednotlivcom pustili špičkové, vysokohodnotené videoklipy.
Spokojnejší s programom však boli tí, čo pozerali síce biedny program, ale v skupine, pretože sa o ňom mohli porozprávať a zdieľať tak spoločné dojmy. Potešenie zo zážitkov preto nevychádza priamo zo samotného zážitku, ale z jeho následného opätovného prežívania s ostatnými.
Druhý experiment bol o čosi sladší. Dvojici dali ochutnávať kúsky čokolády. Jeden ochutnávali spoločne a keď sa mali pustiť do druhého kúsku, jedného človeka z dvojice odvolali preč. Keď sa ich pýtali, ktorá čokoláda bola lepšia, všetci odpovedali, že tá prvá, ktorú ochutnávali spoločne. Vraj mala výrazne lepšiu chuť a bola lahodnejšia.
Oba kúsky čokolády pritom boli úplne rovnaké, čo opäť dokazuje, že veci, ktoré si vychutnávame spoločne, sú skrátka lepšie.
Autor: ela
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.