Korzár logo Korzár
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Štúdia Audi prologue Avant

Na ženevskom autosalóne predstavila nemecká automobilka Audi svoju najnovšiu štúdiu, nazvanú prologue Avant.

Štúdia Audi prologue Avant. Štvordverová štúdia so štyrmi sedadlami je predzvesťou luxusného sériového modelu A9 s karosériou typu Avant.Štúdia Audi prologue Avant. Štvordverová štúdia so štyrmi sedadlami je predzvesťou luxusného sériového modelu A9 s karosériou typu Avant. (Zdroj: archív)

Na svojej utorkovej tlačovej konferencii na ženevskom autosalóne predstavila nemecká automobilka Audi svoju najnovšiu štúdiu, nazvanú prologue Avant.

Táto štúdia je v podstate prepracovanou verziou štúdie prologue, ktorú firma Audi predstavila približne pred štyrmi mesiacmi na autosalóne v Los Angeles a ktorá je považovaná za základ budúceho sériového modelu A8.

V Ženeve vystavená štúdia svojím doplnkovým označením Avant naznačuje, že ide o vozidlo, ktoré by mohlo byť základom pre budúce „polokombi" A9.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Prvý Avant v roku 1982

Audi prologue Avant nadväzuje na tradíciu originálnych dizajnových a priestorových koncepcií, ktorá začala prvým modelom Avant z roku 1982.

Svojou dĺžkou 5,11 metra, rázvorom 3,04 metra, šírkou 1,97 metra a výškou 1,40 metra je štúdia Audi prologue Avant ešte trocha väčšia ako dvojdverové kupé Audi prologue. Nový Avant má päť dverí a štyri samostatné sedadlá.

Nízkej prednej časti vozidla dominuje typická singleframe (doslova jednorámová) mriežka chladiča.

Reflektory s laserovou technológiou

Úzke klinovité reflektory sú vystrojené maticovou laserovou technológiou, ktorá umožňuje rozdeliť svetlo na množstvo drobných prvkov a z nich vytvárať optimálne rozloženie svetelnej stopy na vozovke.

Priestranný interiér Audi prologue Avant má charakter luxusnej lóže Dvaja cestujúci vzadu majú mimoriadne veľa priestoru a sedia na samostatných sedadlách.

Skryť Vypnúť reklamu

Tri monitory s dotykovým ovládaním

Na prístrojovom paneli sú tri monitory s dotykovým ovládaním. Monitor vľavo od volantu slúži na ovládanie asistenčných systémov, na pravom môže vodič ovládať multimediálny systém.

Spolujazdec má k dispozícii ďalší veľký dotykový displej na ovládanie informačno-zábavného systému. Na strednej konzole je ďalší displej, určený na písomné vkladanie pokynov a správ a na ovládanie klimatizačného a informačného systému.

Cestujúcim na zadných sedadlách slúži ďalší ohybný displej na báze OLED (organické svietiace diódy).

Dva tablety v operadlách

Do operadiel zadných sedadiel sú vložené dva tablety (tiež s displejmi na báze OLED), ktoré možno vybrať a používať aj mimo auta.

Štúdia je vystrojená hybridným hnacím systémom, ktorý je takmer identický so systémom pohonu sériového modelu Audi Q7 e-tron, ktorý príde na trh v lete. Základom hnacej sústavy je trojlitrový turbodieselový motor s maximálnym výkonom 260 kW.

Skryť Vypnúť reklamu

Elektromotor výkonu 100 kW je integrovaný do skrine osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic. Maximálny výkon celej hybridnej hnacej sústavy je 335 kW, jej najvyšší krútiaci moment je 750 Nm.

Spotreba len 1,6 l/100 km

Štúdia prologue Avant zrýchli na stovku za 5,1 sekundy a jej maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Podľa metodiky EÚ (NEDC) pre automobily s pohonom Plug in Hybrid je spotreba štúdie len 1,6 litra nafty na sto kilometrov.

Na čisto elektrický pohon má štúdia akčný rádius 54 kilometrov.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  4. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  6. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 643
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 823
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 785
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 817
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 984
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 657
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 719
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 047
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 258
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 451
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

5 h
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

5 h
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

5 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

18 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop