Korzár logo Korzár

Elektrická limuzína Quant F

Medzi známe nevýhody vozidiel s elektrickým pohonom patrí ich relatívne krátky dojazd.

Športová limuzína Quant F. Svetovú premiéru bude mať štyrmi elektromotormi poháňaný Quant F na autosalóne v Ženeve.Športová limuzína Quant F. Svetovú premiéru bude mať štyrmi elektromotormi poháňaný Quant F na autosalóne v Ženeve. (Zdroj: archív)

Medzi známe nevýhody vozidiel s elektrickým pohonom patrí ich relatívne krátky dojazd na jedno nabitie akumulátorov i nižšia maximálna rýchlosť (najmä kvôli šetreniu elektrickou energiou).

Lichtenštajnská firma nanoFlowcell však dokazuje, že elektromobil môže prejsť aspoň toľko kilometrov ako auto s klasickým spaľovacím motorom a že jeho dynamické vlastnosti nemusia zaostávať za vlastnosťami superšportových automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reč je o elektrickej limuzíne Quant F, ktorú spomenutá firma predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Štvormiestna luxusná limuzína, dlhá 5,25 m, vznikla ďalším vývojom elektromobilu Quant E, ktorý mal premiéru na vlaňajšom ženevskom autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu

Model Quant F má modernizovanú karosériu z uhlíkových kompozitov, ktorá je priestrannejšia ako u doterajšieho modelu. Na všetkých kolesách vozidla sú hnacie elektromotory, ktoré dokopy krátkodobo vyvinú maximálny výkon 801,7 kW (u verzie Quant E to bolo 680 kW).

Zdrojom elektrickej energie je inovatívny palivový článok nanoFlowcell, ktorý na rozdiel od konvenčných palivových článkov neprodukuje elektrickú energiu zlučovaním vodíka a kyslíka, ale pracuje na báze dvoch iónových kvapalín nezverejneného zloženia - jedna kvapalina je nositeľom kladného, druhá záporného náboja.

Kvapaliny sú podľa výrobcu nehorľavé a netoxické. Každá z oboch kvapalín je nesená v samostatnej nádrži objemu 250 litrov. Vývojom tohto článku sa podarilo dosiahnuť predĺženie dojazdu na 800 km, čo je o 200 km viac ako dojazd verzie Quant E.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo má síce pohon všetkých kolies, ale pri dosiahnutí určitej rýchlosti sa predné elektromotory odpoja od kolies. Maximálna rýchlosť limuzíny Quant F, ktorú chce firma nanoFlowcell v priebehu najbližších rokov dotiahnuť do sériovej zrelosti, je vyše 300 km/h.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 434
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 608
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 382
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 438
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 034
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 619
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 067
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu