Medzi známe nevýhody vozidiel s elektrickým pohonom patrí ich relatívne krátky dojazd na jedno nabitie akumulátorov i nižšia maximálna rýchlosť (najmä kvôli šetreniu elektrickou energiou).
Lichtenštajnská firma nanoFlowcell však dokazuje, že elektromobil môže prejsť aspoň toľko kilometrov ako auto s klasickým spaľovacím motorom a že jeho dynamické vlastnosti nemusia zaostávať za vlastnosťami superšportových automobilov.
Reč je o elektrickej limuzíne Quant F, ktorú spomenutá firma predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. Štvormiestna luxusná limuzína, dlhá 5,25 m, vznikla ďalším vývojom elektromobilu Quant E, ktorý mal premiéru na vlaňajšom ženevskom autosalóne.
Model Quant F má modernizovanú karosériu z uhlíkových kompozitov, ktorá je priestrannejšia ako u doterajšieho modelu. Na všetkých kolesách vozidla sú hnacie elektromotory, ktoré dokopy krátkodobo vyvinú maximálny výkon 801,7 kW (u verzie Quant E to bolo 680 kW).
Zdrojom elektrickej energie je inovatívny palivový článok nanoFlowcell, ktorý na rozdiel od konvenčných palivových článkov neprodukuje elektrickú energiu zlučovaním vodíka a kyslíka, ale pracuje na báze dvoch iónových kvapalín nezverejneného zloženia - jedna kvapalina je nositeľom kladného, druhá záporného náboja.
Kvapaliny sú podľa výrobcu nehorľavé a netoxické. Každá z oboch kvapalín je nesená v samostatnej nádrži objemu 250 litrov. Vývojom tohto článku sa podarilo dosiahnuť predĺženie dojazdu na 800 km, čo je o 200 km viac ako dojazd verzie Quant E.
Vozidlo má síce pohon všetkých kolies, ale pri dosiahnutí určitej rýchlosti sa predné elektromotory odpoja od kolies. Maximálna rýchlosť limuzíny Quant F, ktorú chce firma nanoFlowcell v priebehu najbližších rokov dotiahnuť do sériovej zrelosti, je vyše 300 km/h.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.