Korzár logo Korzár
Pondelok, 17. máj, 2021 | Meniny má GizelaKrížovkyKrížovky

Nové Ferrari 488 GTB

Bude mať živú svetovú premiéru v Ženeve.

Kokpit s typickými „ferrariovskými" prvkami. Na volante so sploštenou spodnou časťou je niekoľko ovládacích prvkov, vrátane tlačidla na naštartovanie motora.Kokpit s typickými „ferrariovskými" prvkami. Na volante so sploštenou spodnou časťou je niekoľko ovládacích prvkov, vrátane tlačidla na naštartovanie motora. (Zdroj: ferrari)

Prvý veľký tohtoročný medzinárodný autosalón, konaný v januári v americkom Detroite, už patrí minulosti a svetovú motoristickú tlač začínajú zapĺňať strohé i podrobnejšie informácie o novinkách, ktoré automobilky predstavia na marcovom autosalóne v švajčiarskej Ženeve (koná sa od 5. do 15. marca).

Taliansky výrobca superšportových automobilov, automobilka Ferrari (súčasť koncernu Fiat), už vo virtuálnom svete internetu predstavil svoj nový model 488 GTB, ktorý bude mať živú svetovú premiéru práve v Ženeve.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Opäť prepĺňané motory

Ako priaznivci značky Ferrari vedia, konštruktéri tejto firmy dlhé roky akoby nechceli nič počuť o tom, že existuje čosi ako prepĺňanie motora turbodúchadlom.

Po roku 1992, keď sa skončila výroba modelu F40, sa ďalším modelom Ferrari s prepĺňaným motorom stal až model California T, ktorý mal premiéru na vlaňajšom ženevskom autosalóne.

No a dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec z modelu California T sa stal pohonnou jednotkou aj najnovšieho modelu 488 GTB.

Uložený pred zadnou nápravou

Motor zdvihového objemu 3,9 litra musel však byť výrazne prekonštruovaný, pretože v novom modeli 488 GTB je uložený pred zadnou nápravou, zatiaľ čo California T má motor vpredu.

Motor má maximálny výkon 492 kW pri 8 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 760 Nm pri 3 000 ot/min. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky. Normovaná kombinovaná priemerná spotreba je prijateľných 11,4 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Je náhradou za model 458 GT

Nový model je náhradou za doterajší model 458 GT, ktorý získal majstrovský titul v seriáli WEC (World Endurance Championship, čiže majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekochch) a v ostatných dvoch rokoch zvíťazil vo svojej kategórii v 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Pokiaľ ide o tvarovanie nového modelu, vidno na ňom príbuznosť s prvkami použitými na modeli 308 GTB, ktorý mal premiéru pred 40 rokmi a bol prvým vozidlom Ferrari s vidlicovým osemvalcom pred zadnou nápravou.

Delený spojler zvyšuje prítlak

Podobnosť je napríklad v bočných kanáloch na prívod vzduchu k motoru, ktoré začínajú vybraniami v dverách. Predný delený spojler zvyšuje prítlak auta na vozovku - ten je o 50 % vyšší ako u predchádzajúceho modelu 458 GT. K vyššiemu prítlaku prispieva aj nový zadný spojler a difuzér.

Skryť Vypnúť reklamu

Okrúhle zadné svetlá sú osadené svietiacimi diódami. Nové ferrari je dlhé 4 568 mm, široké 1 952 mm a vysoké 1 213 mm.

Maximálna rýchlosť je 330 km/h

Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 370 kg, pričom táto hmotnosť je medzi prednú a zadnú nápravu rozdelená v pomere 46,5 % k 53,5 %. V kokpite dominuje multifunkčný volant s prvkami na ovládanie niektorých funkcií a s tlačidlom na naštartovanie a vypnutie motora.

Nové Ferrari 488 GTB zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, na 200 km/h mu to trvá 8,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 330 km/h.

ferrari-488-gtb-c.1_r6340_res.jpg

Nové Ferrari 488 GTB. Niektoré dizajnérske prvky pripomínajú model 308 GTB, ktorý mal premiéru pred štyridsiatimi rokmi. Foto: ferrari

ferrari-488-gtb-c.2_r4124_res.jpg

Okrúhle zadné svetlá sú osadené „ledkami". Na pohon nového modelu slúži 3,9-litrový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec výkonu 492 kW. Foto: ferrari

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  2. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  3. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  4. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  5. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  6. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  7. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  8. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80%
  9. Aká je pravda o francúzskych autách?
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  1. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  2. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  3. Bakalárske študijné programy na FVT
  4. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  5. McDonald’s spustil službu McDelivery už aj v Prešove
  6. Slovak model of the short - time work (Kurzarbeit)
  7. Po mesiacoch konečne jazdia na nových autách
  8. Ako môžu deti stráviť zmysluplný čas s modernými technológiami?
  9. Viete, ako dlho trvá stiahnuť 3 GB v 5G sieti?
  10. Aká je pravda o francúzskych autách?
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 14 358
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 608
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 108
  4. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 007
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 188
  6. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 046
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 448
  8. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 6 854
  9. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 700
  10. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 547
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Michaela Králiková

Čím sme boli väčší, tým menej ma to bavilo, vraví Michaela Králiková.

13. máj

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 387-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 224 obetí.

6 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop