Prvý veľký tohtoročný medzinárodný autosalón, konaný v januári v americkom Detroite, už patrí minulosti a svetovú motoristickú tlač začínajú zapĺňať strohé i podrobnejšie informácie o novinkách, ktoré automobilky predstavia na marcovom autosalóne v švajčiarskej Ženeve (koná sa od 5. do 15. marca).
Taliansky výrobca superšportových automobilov, automobilka Ferrari (súčasť koncernu Fiat), už vo virtuálnom svete internetu predstavil svoj nový model 488 GTB, ktorý bude mať živú svetovú premiéru práve v Ženeve.
Opäť prepĺňané motory
Ako priaznivci značky Ferrari vedia, konštruktéri tejto firmy dlhé roky akoby nechceli nič počuť o tom, že existuje čosi ako prepĺňanie motora turbodúchadlom.
Po roku 1992, keď sa skončila výroba modelu F40, sa ďalším modelom Ferrari s prepĺňaným motorom stal až model California T, ktorý mal premiéru na vlaňajšom ženevskom autosalóne.
No a dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec z modelu California T sa stal pohonnou jednotkou aj najnovšieho modelu 488 GTB.
Uložený pred zadnou nápravou
Motor zdvihového objemu 3,9 litra musel však byť výrazne prekonštruovaný, pretože v novom modeli 488 GTB je uložený pred zadnou nápravou, zatiaľ čo California T má motor vpredu.
Motor má maximálny výkon 492 kW pri 8 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 760 Nm pri 3 000 ot/min. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky. Normovaná kombinovaná priemerná spotreba je prijateľných 11,4 l/100 km.
Je náhradou za model 458 GT
Nový model je náhradou za doterajší model 458 GT, ktorý získal majstrovský titul v seriáli WEC (World Endurance Championship, čiže majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekochch) a v ostatných dvoch rokoch zvíťazil vo svojej kategórii v 24-hodinových pretekoch v Le Mans.
Pokiaľ ide o tvarovanie nového modelu, vidno na ňom príbuznosť s prvkami použitými na modeli 308 GTB, ktorý mal premiéru pred 40 rokmi a bol prvým vozidlom Ferrari s vidlicovým osemvalcom pred zadnou nápravou.
Delený spojler zvyšuje prítlak
Podobnosť je napríklad v bočných kanáloch na prívod vzduchu k motoru, ktoré začínajú vybraniami v dverách. Predný delený spojler zvyšuje prítlak auta na vozovku - ten je o 50 % vyšší ako u predchádzajúceho modelu 458 GT. K vyššiemu prítlaku prispieva aj nový zadný spojler a difuzér.
Okrúhle zadné svetlá sú osadené svietiacimi diódami. Nové ferrari je dlhé 4 568 mm, široké 1 952 mm a vysoké 1 213 mm.
Maximálna rýchlosť je 330 km/h
Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 370 kg, pričom táto hmotnosť je medzi prednú a zadnú nápravu rozdelená v pomere 46,5 % k 53,5 %. V kokpite dominuje multifunkčný volant s prvkami na ovládanie niektorých funkcií a s tlačidlom na naštartovanie a vypnutie motora.
Nové Ferrari 488 GTB zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, na 200 km/h mu to trvá 8,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 330 km/h.
Nové Ferrari 488 GTB. Niektoré dizajnérske prvky pripomínajú model 308 GTB, ktorý mal premiéru pred štyridsiatimi rokmi. Foto: ferrari
Okrúhle zadné svetlá sú osadené „ledkami". Na pohon nového modelu slúži 3,9-litrový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec výkonu 492 kW. Foto: ferrari
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.