Korzár logo Korzár
Nedeľa, 18. november, 2018 | Meniny má Eugen
Nájdete nás na webe

Nové Ferrari 488 GTB

Bude mať živú svetovú premiéru v Ženeve.

Kokpit s typickými „ferrariovskými" prvkami. Na volante so sploštenou spodnou časťou je niekoľko ovládacích prvkov, vrátane tlačidla na naštartovanie motora.(Zdroj: ferrari)

Prvý veľký tohtoročný medzinárodný autosalón, konaný v januári v americkom Detroite, už patrí minulosti a svetovú motoristickú tlač začínajú zapĺňať strohé i podrobnejšie informácie o novinkách, ktoré automobilky predstavia na marcovom autosalóne v švajčiarskej Ženeve (koná sa od 5. do 15. marca).

Taliansky výrobca superšportových automobilov, automobilka Ferrari (súčasť koncernu Fiat), už vo virtuálnom svete internetu predstavil svoj nový model 488 GTB, ktorý bude mať živú svetovú premiéru práve v Ženeve.

Článok pokračuje pod video reklamou

Opäť prepĺňané motory

Ako priaznivci značky Ferrari vedia, konštruktéri tejto firmy dlhé roky akoby nechceli nič počuť o tom, že existuje čosi ako prepĺňanie motora turbodúchadlom.

Po roku 1992, keď sa skončila výroba modelu F40, sa ďalším modelom Ferrari s prepĺňaným motorom stal až model California T, ktorý mal premiéru na vlaňajšom ženevskom autosalóne.

No a dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec z modelu California T sa stal pohonnou jednotkou aj najnovšieho modelu 488 GTB.

Uložený pred zadnou nápravou

Motor zdvihového objemu 3,9 litra musel však byť výrazne prekonštruovaný, pretože v novom modeli 488 GTB je uložený pred zadnou nápravou, zatiaľ čo California T má motor vpredu.

Motor má maximálny výkon 492 kW pri 8 000 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je 760 Nm pri 3 000 ot/min. Zadné kolesá sú poháňané prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky. Normovaná kombinovaná priemerná spotreba je prijateľných 11,4 l/100 km.

Je náhradou za model 458 GT

Nový model je náhradou za doterajší model 458 GT, ktorý získal majstrovský titul v seriáli WEC (World Endurance Championship, čiže majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekochch) a v ostatných dvoch rokoch zvíťazil vo svojej kategórii v 24-hodinových pretekoch v Le Mans.

Pokiaľ ide o tvarovanie nového modelu, vidno na ňom príbuznosť s prvkami použitými na modeli 308 GTB, ktorý mal premiéru pred 40 rokmi a bol prvým vozidlom Ferrari s vidlicovým osemvalcom pred zadnou nápravou.

Delený spojler zvyšuje prítlak

Podobnosť je napríklad v bočných kanáloch na prívod vzduchu k motoru, ktoré začínajú vybraniami v dverách. Predný delený spojler zvyšuje prítlak auta na vozovku - ten je o 50 % vyšší ako u predchádzajúceho modelu 458 GT. K vyššiemu prítlaku prispieva aj nový zadný spojler a difuzér.

Okrúhle zadné svetlá sú osadené svietiacimi diódami. Nové ferrari je dlhé 4 568 mm, široké 1 952 mm a vysoké 1 213 mm.

Maximálna rýchlosť je 330 km/h

Hmotnosť prázdneho vozidla je 1 370 kg, pričom táto hmotnosť je medzi prednú a zadnú nápravu rozdelená v pomere 46,5 % k 53,5 %. V kokpite dominuje multifunkčný volant s prvkami na ovládanie niektorých funkcií a s tlačidlom na naštartovanie a vypnutie motora.

Nové Ferrari 488 GTB zrýchli z 0 na 100 km/h za rovné tri sekundy, na 200 km/h mu to trvá 8,3 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 330 km/h.

ferrari-488-gtb-c.1_r6340_res.jpg

Nové Ferrari 488 GTB. Niektoré dizajnérske prvky pripomínajú model 308 GTB, ktorý mal premiéru pred štyridsiatimi rokmi. Foto: ferrari

ferrari-488-gtb-c.2_r4124_res.jpg

Okrúhle zadné svetlá sú osadené „ledkami". Na pohon nového modelu slúži 3,9-litrový, dvomi turbodúchadlami prepĺňaný vidlicový osemvalec výkonu 492 kW. Foto: ferrari

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 620
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 563
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 125
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 427
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 482
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 968
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 080
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 058
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 683
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 680

Neprehliadnite tiež

Právnici: Bratislavský súd nemal vydať opatrenie pre EEI

Tvrdia, že zasiahol do legislatívnej právomoci mesta Košice.

V Prešove stála kampaň 7-násobne menej ako v Košiciach

Najviac minula Turčanová, najlacnejšie hlasy mal Hagyari, najdrahšie Oľha.

Vaľová investovala dvakrát toľko ako jej premožiteľ

Humenskí kandidáti na primátora sa v kampani držali finančne pri zemi.

Danko dal na kampaň 7-krát menej ako porazený Beljajev

Najdrahšiu primátorskú kampaň mal práve známy podnikateľ.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Hmly, nočné jazdy, hazardéri so smrťou. Aké je byť na čele vlaku

Obyčajný cestujúci takúto jazdu nezažije.

PLUS

Čo robíš, spíš? Spíš ne. Ako si Česi a Slováci rozumejú

Na čom sa lámu preteky v jazykových omyloch.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop