Korzár logo Korzár
Streda, 14. apríl, 2021 | Meniny má JustínaKrížovkyKrížovky

Koncepčné Infiniti Q60

Značku Infiniti založila v novembri 1989 japonská automobilka Nissan.

Štúdia Infiniti Q60. Štúdia mala premiéru v Detroite a je predzvesťou športového kupé, ktoré bude konkurovať najmä modelu BMW radu 4.Štúdia Infiniti Q60. Štúdia mala premiéru v Detroite a je predzvesťou športového kupé, ktoré bude konkurovať najmä modelu BMW radu 4. (Zdroj: archív)

Značku Infiniti založila v novembri 1989 japonská automobilka Nissan, a to na predaj svojich luxusných modelov výhradne na americkom trhu. V ostatných rokoch však táto značka expandovala do viac než 50 krajín a predáva sa aj v mnohých európskych krajinách, vrátane Slovenska.

Všetky súčasné modely Infiniti (s výnimkou športovo-úžitkového modelu QX56) sú postavené na podvozkovej plošine FM firmy Nissan. Vozidlá Infiniti sa vyrábajú v Japonsku, USA a Číne.

Logo značky Infiniti je umeleckou interpretáciou kultovej japonskej hory Fudži (vo svete známa ako Fuji). Názov Infiniti je verziou anglického slova infinity, ktoré znamená nekonečno.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Nasledovník modelu G37

Na nedávno skončenom medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite predstavil Nissan pod svojou noblesnou značkou Infiniti štúdiu športového kupé Q60.

Sériová verzia modelu Q60 by mala byť akýmsi nasledovníkom modelu G37, ktorý sa prestal vyrábať v roku 2003. Dvojdverové kupé Q60 sa vyznačuje mimoriadne esteticky a dynamicky pôsobiacimi tvarmi s výraznými blatníkmi.

Sklenená strecha presvetľuje interiér

Pevná sklenená strecha poskytuje cestujúcim pocit, že cestujú v otvorenom vozidle. Kupé jazdí na veľkých, 21-palcových kolesách nového dizajnu. Dĺžka vozidla je 4 690 mm, jeho šírka je 1 865 mm a výška len 1 370 mm.

Štúdia Q50 je vystrojená elektroimpulzným systémom riadenia (nazvaným Direct Adaptive Steering, čiže priame adaptívne riadenie), ktorý bol vyvíjaný viac než desať rokov a svetovú premiéru mal v modeli Infiniti Q50.

Skryť Vypnúť reklamu

Otáčanie volantu dáva impulzy

Pri tomto systéme vodič pootáčaním volantu vysiela signály riadiacej jednotke - tá vydáva pokyny elektrickým akčným členom, ktoré pootáčajú kolesami. V prípade poruchy tohto elektronického systému sa spojkou mechanicky spojí volant s riadiacimi tyčami kolies.

Novinkou je aj systém, ktorý umožňuje automatické nastavenie preferenčných hodnôt (poloha sedadla vodiča, vyhrievanie či chladenie, audiosystém i navigačný systém) pre až štyroch vodičov.

Kožený interiér

V luxusnom interiéri dominuje kožou potiahnutá prístrojová doska, kožený volant i kožou potiahnuté sedadlá. Pohodlné sedadlá majú aj vzadu sediaci cestujúci.

Na pohon vozidla slúži úplne nový trojlitrový vidlicový šesťvalec, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento motor bol po prvý raz predstavený na štúdii Q80 Inspiration, vystavenej na vlaňajšom parížskom autosalóne.

Na trh v roku 2016

Motor je súčasťou novej generácie ľahších, menších a úspornejších pohonných jednotiek, určených na pohon budúcich modelov Infiniti.

Štúdia Q60 je vystrojená sedemstupňovou automatickou prevodovkou, aj keď podľa odborníkov nie je isté, či takúto prevodovku bude mať aj sériový model.

Na trh by sa sériový model Infiniti mal dostať v roku 2016 a mal by konkurovať napríklad novému kupé BMW radu 4.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  5. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  6. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  7. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  8. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  10. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  1. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  2. Slovník investora 05: Obchodovanie na burze
  3. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  4. Po celý rok ako na dovolenke. Tak sa žije v Čerešniach
  5. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  6. Goji: bobule šťastia pomáhajú proti depresii
  7. Poznáme finalistov Office roka 2020
  8. Neviete kam tento rok na bezpečnú dovolenku k moru?
  9. Jar je vo vzduchu. Alergie tiež
  10. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 070
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 20 536
  3. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 20 192
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 14 623
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 14 572
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 10 471
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 8 858
  8. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19 8 724
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 8 034
  10. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 7 285
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Smatana.

Ako by sa mal uvoľňovať Covid automat? Pozrite si rozhovor s analytikom Martinom Smatanom.

13. apr
Minister obrany Jaroslav Naď.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 373-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 10 798 obetí.

7 h

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop