Značku Infiniti založila v novembri 1989 japonská automobilka Nissan, a to na predaj svojich luxusných modelov výhradne na americkom trhu. V ostatných rokoch však táto značka expandovala do viac než 50 krajín a predáva sa aj v mnohých európskych krajinách, vrátane Slovenska.
Všetky súčasné modely Infiniti (s výnimkou športovo-úžitkového modelu QX56) sú postavené na podvozkovej plošine FM firmy Nissan. Vozidlá Infiniti sa vyrábajú v Japonsku, USA a Číne.
Logo značky Infiniti je umeleckou interpretáciou kultovej japonskej hory Fudži (vo svete známa ako Fuji). Názov Infiniti je verziou anglického slova infinity, ktoré znamená nekonečno.
Nasledovník modelu G37
Na nedávno skončenom medzinárodnom autosalóne v americkom Detroite predstavil Nissan pod svojou noblesnou značkou Infiniti štúdiu športového kupé Q60.
Sériová verzia modelu Q60 by mala byť akýmsi nasledovníkom modelu G37, ktorý sa prestal vyrábať v roku 2003. Dvojdverové kupé Q60 sa vyznačuje mimoriadne esteticky a dynamicky pôsobiacimi tvarmi s výraznými blatníkmi.
Sklenená strecha presvetľuje interiér
Pevná sklenená strecha poskytuje cestujúcim pocit, že cestujú v otvorenom vozidle. Kupé jazdí na veľkých, 21-palcových kolesách nového dizajnu. Dĺžka vozidla je 4 690 mm, jeho šírka je 1 865 mm a výška len 1 370 mm.
Štúdia Q50 je vystrojená elektroimpulzným systémom riadenia (nazvaným Direct Adaptive Steering, čiže priame adaptívne riadenie), ktorý bol vyvíjaný viac než desať rokov a svetovú premiéru mal v modeli Infiniti Q50.
Otáčanie volantu dáva impulzy
Pri tomto systéme vodič pootáčaním volantu vysiela signály riadiacej jednotke - tá vydáva pokyny elektrickým akčným členom, ktoré pootáčajú kolesami. V prípade poruchy tohto elektronického systému sa spojkou mechanicky spojí volant s riadiacimi tyčami kolies.
Novinkou je aj systém, ktorý umožňuje automatické nastavenie preferenčných hodnôt (poloha sedadla vodiča, vyhrievanie či chladenie, audiosystém i navigačný systém) pre až štyroch vodičov.
Kožený interiér
V luxusnom interiéri dominuje kožou potiahnutá prístrojová doska, kožený volant i kožou potiahnuté sedadlá. Pohodlné sedadlá majú aj vzadu sediaci cestujúci.
Na pohon vozidla slúži úplne nový trojlitrový vidlicový šesťvalec, vystrojený systémom priameho vstrekovania benzínu a prepĺňaný dvomi turbodúchadlami.
Tento motor bol po prvý raz predstavený na štúdii Q80 Inspiration, vystavenej na vlaňajšom parížskom autosalóne.
Na trh v roku 2016
Motor je súčasťou novej generácie ľahších, menších a úspornejších pohonných jednotiek, určených na pohon budúcich modelov Infiniti.
Štúdia Q60 je vystrojená sedemstupňovou automatickou prevodovkou, aj keď podľa odborníkov nie je isté, či takúto prevodovku bude mať aj sériový model.
Na trh by sa sériový model Infiniti mal dostať v roku 2016 a mal by konkurovať napríklad novému kupé BMW radu 4.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.