Korzár logo Korzár
Streda, 26. september, 2018 | Meniny má Edita
Nájdete nás na webe

Numizmatik: Volebná päťkoruna

Peniaze ľudí priťahujú od nepamäti, odborníci na reklamu to využívajú.

(Zdroj: archív L. Kulíka)

Dlhé hodiny uvažujú, ako čo najrýchlejšie upútať pozornosť. Výborne sa na to hodia rôzne napodobeniny.

Využívajú sa hlavne imitácie bankoviek, ktoré priťahujú mladších aj starších. S takýmito kvázipeniazmi sa stretávame vo forme rôznych letákov.

Námety sú rôzne, ale najčastejšie sa využívajú na propagáciu bankovej sféry, ale nájdu si svoje miesto aj vo volebných programoch politických strán. Nie je to žiadna novinka, tak to bolo aj v minulosti.

Na prvý pohľad upúta pozornosť dobový leták. Pripomína 5-korunu z roku 1921 s námetom J. A. Komenského. V strednej časti dominuje číslica „5“ umiestnená v elipse, ďalšie detaily sú odlišné. Nie je to chyba, autori pôvodný námet zmenili cielene.

Článok pokračuje pod video reklamou

Keď napodobeninu platidla obrátime tak vidíme, že na strane rubu je uvedený text. Ide o predvolebný leták Československej sociálnodemokratickej strany robotníckej z roku 1926. Vtedajší voliči si mohli prečítať program strany. V tom čase sľubovali 8-hodinový pracovný čas, podporu nezamestnanosti, dovolenku pre robotníkov.

Zaujímavý bol aj bod podľa ktorého mal 1. júla 1926 vstúpiť do platnosti zákon o starobnom a invalidnom poistení. Československo malo zostať aj naďalej demokratickým štátom.

Každého iste napadne, prečo si straníci zvolili na propagáciu svojho programu práve 5-korunu. Už v tom čase pracovníci na tlačovom oddelení strany tvorili kreatívne. Československá sociálnodemokratická strana robotnícka išla do volieb s vlastnou kandidátnou listinou.

Cieľom bolo presvedčiť občanov aby do urny vhodili volebné lístky s číslom „5“. Vidíme, že od roku 1926 sa volebné kampane takmer nezmenili. Aj v dnešnej dobe sa dosť často stretávame s reklamnými bankovkami v politickej a finančnej sfére.

Najbežnejšie sa vyskytujú letáky, ktorých lícna strana pripomína niektoré z platidiel. Na strane rubu sú ponuky jednotlivých firiem. Má to jediný zmysel, upútať pozornosť.

Kým zistia, že sú to reklamy, tak si leták prečítajú. S akou úspešnosťou sa podarí získať zákazníkov, závisí iba od kreativity a šikovnosti pracovníkov zodpovedných za reklamu...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 240
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 639
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 407
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 546
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 979
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 388
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 913
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 992
  10. Najužitočnejšia appka 2 833

Neprehliadnite tiež

Skládkovanie zrejme zdražie. Košice odpad spaľujú, ako to zasiahne Prešov?

Ministerstvo chce na samosprávy pritlačiť. Tie, ktoré netriedia, si priplatia najviac.

Iniciatíva Za slušné Slovensko pripravuje v Košiciach ďalší pochod

Požiadavky z protestov zo začiatku roka stále nie sú splnené.

Druhá liga Východ štartuje aj s Krotákom či Bartošom

Viaceré hokejové osobnosti budú nastupovať v najnižšej súťaži. Bardejov ulovil Vantrobu.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Vietnamské bistrá u nás nie sú vietnamské

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop