Korzár logo Korzár

VW Cross Coupé GTE

V pondelok sa otvorili brány (pre novinárov) prvého veľkého tohtoročného autosalónu - severoamerickej medzinárodnej výstavy automobilov (NAIAS) v Detroite.

Štúdia Volkswagen Cross Coupé GTE. Štúdia je predzvesťou sedemmiestneho športovo-úžitkového vozidla, určeného pre americký trh.Štúdia Volkswagen Cross Coupé GTE. Štúdia je predzvesťou sedemmiestneho športovo-úžitkového vozidla, určeného pre americký trh. (Zdroj: archív)

Svetová premiéra na detroitskom autosalóne

Po dvoch novinárskych dňoch nasledovali dva dni pre zástupcov priemyslu, dnes je na autosalóne tzv. charitatívny deň, na ktorý je vstupné 400 dolárov (výťažok pôjde na charitatívne účely). Od zajtra si môže novinky, ktoré americkí, európski i ázijskí výrobcovia do Detroitu priviezli a ktoré sú určené prevažne pre americký trh, pozrieť aj motoristická verejnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Navrhnutá pre vkus amerických motoristov

Najdôležitejšou novinkou, ktorú nemecká automobilka Volkswagen predstavuje na detroitskom autosalóne, je štúdia Cross Coupé GTE, „ušitá" na vkus amerických motoristov. Volkswagen síce vlani predal na celom svete po prvý raz viac ako šesť miliónov vozidiel, ale odbyt v USA klesol o nemalých desať percent. Firma Volkswagen preto chystá model, ktorý by mal Američanom, obľubujúcim športovo-úžitkové vozidlá, ulahodiť.

SkryťVypnúť reklamu

Do výroby koncom roka 2016

Preto začne VW koncom roka 2016 vyrábať v svojom americkom závode v Chattanooge sedemmiestne športovo-úžitkové vozidlo strednej triedy. Predobrazom tohto nového modelu je práve štúdia Cross Coupé GTE, debutujúca v Detroite. Dizajn štúdie s ostrými líniami a hranatými prvkami je podľa šéfdizajnéra VW Klausa Bischoffa symbolickým vyslancom nového „amerického" dizajnérskeho jazyka firmy.

Základom modulárna plošina

Štúdia je postavená na modulárnej podvozkovej plošine MQB, určenej pre vozidlá s motorom uloženým vpredu naprieč. Vozidlo je dlhé 4 847 mm, široké 2 030 mm a vysoké 1 736 mm. Vozidlo jazdí na 22-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Skratka GTE v označení štúdie je zložená z dvoch častí: symbol GT znamená Gran Turismo, čo naznačuje vhodnosť vozidla na pohodlné a dlhé cestovanie, písmeno E naznačuje, že hnacia sústava obsahuje aj elektromotory.

SkryťVypnúť reklamu

Hybridná hnacia sústava

Základom hybridnej hnacej sústavy je 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Šesťvalec má maximálny výkon 206 kW a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Spaľovací motor je doplnený dvomi elektromotormi. Vpredu uložený elektromotor má výkon 40 kW a krútiaci moment 220 Nm, zadný elektromotor vyvíja 85 kW a 270 Nm.

Maximálny výkon 265 kW

Maximálny výkon celého hnacieho systému je 265 kW (je to teda menej, ako by bol aritmetický súčet výkonov všetkých troch motorov). Ak vodič využije celý výkonový potenciál hnacej sústavy, zrýchli vozidlo z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. V strednom tuneli umiestnené lítiovo-iónové batérie umožnia prejsť až 32 kilometrov na čisto elektrický (a teda bezemisný) pohon.

SkryťVypnúť reklamu

vw-cross-coupe-c.2_r1548_res.jpg

Vozidlo má veľkú panoramatickú strechu. Na pohon štúdie slúži hybridný hnací systém, tvorený spaľovacím motorom výkonu 206 kW a dvomi elektromotormi. Foto: archív

vw-cross-coupe-kokpit_r6407_res.jpg

Elegantný, ale strohý kokpit. Lítiovo-iónové batérie umožnia prejsť na čisto elektrický (a teda bezemisný) pohon až 32 kilometrov. Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  2. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  3. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  6. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  7. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  8. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  1. Prvý mobil je tu: tipy, ako ho využiť zodpovedne
  2. Dieťa, ktoré cíti záujem, má odvahu učiť sa
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  5. Ako naši krajania v Amerike začínali od nuly
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  7. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  8. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 555
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 6 054
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 5 643
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 147
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 646
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 589
  7. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 3 973
  8. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 135
  1. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  2. Ľuboslava Šusteková: Slivkové gule
  3. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  4. Ján Šeďo: V Gaderskej doline je pod Čertovou bránou improvizovaná toaleta.
  5. Rudolfa Vallová: Hrmelo už dávno, no Booking.com sa neobával
  6. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  7. Simona Šramová: Tanec strachu a fascinácie: Ako sa stretávame s umelou inteligenciou
  8. Juraj Ondruška: Storočný príbeh vytrvalosti v kruhu lásky sa píše už 100 rokov.
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 16 442
  2. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 12 306
  3. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 7 968
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 7 582
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 6 580
  6. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 414
  7. Ján Valchár: Ešte jeden večerný blog 4 514
  8. Matej Galo: List Robertovi Ficovi: Režim, ktorý obdivujete, za korupciu popravuje! 3 716
  1. Post Bellum SK: Začiatok konca pre desaťtisíce slovenských Židov: 9. september 1941
  2. Radko Mačuha: Pre Ficových šimpanzizantov.
  3. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  4. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  5. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  6. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  7. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  8. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu