Korzár logo Korzár
Sobota, 17. november, 2018 | Meniny má Klaudia
Nájdete nás na webe

VW Cross Coupé GTE

V pondelok sa otvorili brány (pre novinárov) prvého veľkého tohtoročného autosalónu - severoamerickej medzinárodnej výstavy automobilov (NAIAS) v Detroite.

Štúdia Volkswagen Cross Coupé GTE. Štúdia je predzvesťou sedemmiestneho športovo-úžitkového vozidla, určeného pre americký trh.(Zdroj: archív)

Svetová premiéra na detroitskom autosalóne

Po dvoch novinárskych dňoch nasledovali dva dni pre zástupcov priemyslu, dnes je na autosalóne tzv. charitatívny deň, na ktorý je vstupné 400 dolárov (výťažok pôjde na charitatívne účely). Od zajtra si môže novinky, ktoré americkí, európski i ázijskí výrobcovia do Detroitu priviezli a ktoré sú určené prevažne pre americký trh, pozrieť aj motoristická verejnosť.

Navrhnutá pre vkus amerických motoristov

Najdôležitejšou novinkou, ktorú nemecká automobilka Volkswagen predstavuje na detroitskom autosalóne, je štúdia Cross Coupé GTE, „ušitá" na vkus amerických motoristov. Volkswagen síce vlani predal na celom svete po prvý raz viac ako šesť miliónov vozidiel, ale odbyt v USA klesol o nemalých desať percent. Firma Volkswagen preto chystá model, ktorý by mal Američanom, obľubujúcim športovo-úžitkové vozidlá, ulahodiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Do výroby koncom roka 2016

Preto začne VW koncom roka 2016 vyrábať v svojom americkom závode v Chattanooge sedemmiestne športovo-úžitkové vozidlo strednej triedy. Predobrazom tohto nového modelu je práve štúdia Cross Coupé GTE, debutujúca v Detroite. Dizajn štúdie s ostrými líniami a hranatými prvkami je podľa šéfdizajnéra VW Klausa Bischoffa symbolickým vyslancom nového „amerického" dizajnérskeho jazyka firmy.

Základom modulárna plošina

Štúdia je postavená na modulárnej podvozkovej plošine MQB, určenej pre vozidlá s motorom uloženým vpredu naprieč. Vozidlo je dlhé 4 847 mm, široké 2 030 mm a vysoké 1 736 mm. Vozidlo jazdí na 22-palcových ráfikoch z ľahkej zliatiny. Skratka GTE v označení štúdie je zložená z dvoch častí: symbol GT znamená Gran Turismo, čo naznačuje vhodnosť vozidla na pohodlné a dlhé cestovanie, písmeno E naznačuje, že hnacia sústava obsahuje aj elektromotory.

Hybridná hnacia sústava

Základom hybridnej hnacej sústavy je 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s priamym vstrekovaním benzínu. Šesťvalec má maximálny výkon 206 kW a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Spaľovací motor je doplnený dvomi elektromotormi. Vpredu uložený elektromotor má výkon 40 kW a krútiaci moment 220 Nm, zadný elektromotor vyvíja 85 kW a 270 Nm.

Maximálny výkon 265 kW

Maximálny výkon celého hnacieho systému je 265 kW (je to teda menej, ako by bol aritmetický súčet výkonov všetkých troch motorov). Ak vodič využije celý výkonový potenciál hnacej sústavy, zrýchli vozidlo z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za šesť sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. V strednom tuneli umiestnené lítiovo-iónové batérie umožnia prejsť až 32 kilometrov na čisto elektrický (a teda bezemisný) pohon.

vw-cross-coupe-c.2_r1548_res.jpg

Vozidlo má veľkú panoramatickú strechu. Na pohon štúdie slúži hybridný hnací systém, tvorený spaľovacím motorom výkonu 206 kW a dvomi elektromotormi. Foto: archív

vw-cross-coupe-kokpit_r6407_res.jpg

Elegantný, ale strohý kokpit. Lítiovo-iónové batérie umožnia prejsť na čisto elektrický (a teda bezemisný) pohon až 32 kilometrov. Foto: archív

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 315
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 497
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 19 341
  4. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 11 544
  5. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 8 766
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 7 074
  7. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 5 378
  8. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 366
  9. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 3 347
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 274

Neprehliadnite tiež

Český pár uviazol v žľabe Veľkej studenej doliny

Horskí záchranári zasahovali s vrtuľníkom v komplikovanom teréne.

Ľuba Blaškovičová: Ľudia nie sú šťastnejší ako pred Nežnou revolúciou

Košičania si pripomenuli 29 rokov od Novembra 1989.

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako dopadli zápasy a podujatia v jednotlivých športoch.

Fikcia: TUZEX je späť. Na košickej Hlavnej ulici

Ponuku vianočných nákupov výrazne rozšíril sortiment novej predajne.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ján Kuciak nemal v destve ani počítač, vyrástol z neho analytik

Kuciak chcel s novinami najskôr skončiť.

EKONOMIKA

V Jasnej či v Tatrách si skipasy lyžiari kúpia po novom

Tatry Mountain Resorts zásadným spôsobom mení predaj lístkov.

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

November živý ako nikdy (píše Michal Havran)

Ľudí neviedla naivita, ale realizmus.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop