Novinári si budú môcť prezrieť novinky, ktoré automobilky na tento autosalón priviezli.
Už od pondelka, potom nasledujú dni pre odbornú verejnosť a od 17. do 25. januára bude tento autosalón, oficiálne známy pod skratkou NAIAS (North American International Auto Show, čiže severoamerická medzinárodná výstava automobilov), prístupný aj pre verejnosť.
Nemecká automobilka BMW, pre ktorú má americký trh veľký význam, si zvolila blížiaci sa detroitský autosalón za miesto svetovej premiéry svojich nových modelov radu 6.
Kupé, kabriolet a Gran Coupé
Do šestkového bavoráckeho radu patria verzie kupé, kabriolet i štvorvdverové Gran Coupé, navyše budú mať v Detroite svetovú premiéru i výkonnejšie a športovejšie varianty radu 6, označené doplnkovým písmenom M (Motorsport).
Nové modely radu 6 nie sú nejakou radikálne novou konštrukciou, ale vznikli modernizáciou existujúcich modelov.
Decentné úpravy dizajnu
Dizajn nových modelov sa od tých doterajších odlišuje len decentnými úpravami - na prvý pohľad si iste len málokto všimne, že každá „oblička" typickej dvojdielnej prednej masky má teraz len deväť namiesto doterajších desiatich rebier.
Pozmenený predný i zadný nárazník opticky rozširujú vozidlo. V novotvarovaných puzdrách vonkajších zrkadiel sú teraz umiestnené bočné smerové svetlá.
Nové bavoráky sú sériovo vystrojené prednými reflektormi na báze svietiacich diód (LED).
Svetlá s automatickým tlmením
Za príplatok sa dodávajú adaptívne svetlá s asistenčným systémom, ktorý automaticky tlmí diaľkové svetlá.
Do sortimentu farieb karosérie pribudlo päť nových odtieňov a za príplatok môže byť vozidlo vystrojené 20-palcovými ráfikmi nového dizajnu.
Modely s benzínovým motorom sú sériovo vystrojené športovým výfukovým systémom, ktorý je vystrojený špeciálnymi klapkami, umožňujúcim dosiahnuť ten „pravý" zvukový prejav motora.
Motory so zníženou spotrebou
Pre kupé, kabriolet i Gran Coupé radu 6 sú naďalej k dispozícii tri pohonné jednotky, ktorých modernizáciou sa dosiahlo mierne zníženie spotreby i zníženie emisií škodlivín, takže motory splňujú najnovšiu emisnú normu Euro 6.
Pre priaznivcov naftových motorov je k dispozícii trojlitrový radový turbodieselový motor so štyrmi ventilmi na valec, ktorý vyvíja maximálny výkon 230 kW a má najvyšší krútiaci moment 630 Nm. Kombinovaná priemerná spotreba tohto motora sa pohybuje od 5,2 do 5,8 l/100 km.
Osemstupňová automatická prevodovka
Ďalším šesťvalcom je prepĺňaný trojlitrový benzínový motor s maximálnym výkonom 235 kW a najvyšším krútiacim momentom 450 Nm.
Špičkovým motorom je benzínový štvorventilový vidlicový osemvalec, dosahujúci výkon 330 kW a krútiaci moment 650 Nm. Všetky motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic.
Na pohon športových verzií M6 slúži 4,4-litrový osemvalcový motor s maximálnym výkonom 412 kW.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.