Najbližším veľkým medzinárodným autosalónom bude autosalón v americkom Detroite, na ktorom sa so svojou novinkou predstaví aj nemecká automobilka Audi.
Pôjde o druhú generáciu modelu Q7, ktorá má podľa tlačovej správy Audi predstavovať nové kritériá v kategórii prémiových športovo-úžitkových vozidiel.
V porovnaní s doterajším modelom prináša nový model dve hlavné novinky, a to podstatne nižšiu hmotnosť a výrazne nižšiu spotrebu paliva. Oblé tvary a istá mohutnosť modelu Q7 prvej generácie boli nahradené hranatejšími a dynamickejšie pôsobiacimi tvarmi.
Kratšie a širšie
Pri prakticky rovnakej výške je nová kvé-sedmička o temer štyri centimetre kratšia a o 1,5 cm širšia než doterajší model. Celková dĺžka vozidla je 5 005 mm, jeho šírka je 1 970 mm a výška 1 740 mm.
Nový podvozok má rázvor 2 990 mm. Batožinový priestor má základný objem 890 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 2 075 litrov. Napriek miernemu zmenšeniu vonkajších rozmerov poskytuje interiér viac miesta pre cestujúcich i batožinu.
„Odtučnenie" až o 325 kg
Pozoruhodné je, že použitím „zmesi" ľahkých konštrukčných materiálov sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 325 kg. Audi Q7 s trojlitrovým turbodieselovým motorom váži teraz „len" 1 995 kg. Novinkou je aj informačno-zábavný systém druhej generácie.
Dotykové pole na strednej konzole rozpozná rukou písané znaky. Štandardne je vozidlo vystrojené sedempalcovým farebným monitorom, ktorý slúži aj ako navigačný displej i ako displej systému nočného videnia (dodáva sa za príplatok).
V kolónach sa automaticky posúva
Novinkou je asistenčný systém pre jazdu v pomaly sa posúvajúcich kolónach v dopravných zápchach – tento systém preberie úplnú kontrolu nad vozidlom, teda nielen brzdenie a zrýchľovanie, ale aj riadenie, a to až do rýchlosti 60 km/h.
Pre cestujúcich v druhom rade sedadiel môže byť vozidlo vystrojené jedným tabletom (prípadne dvomi), ktorý komunikuje s multimediálnym systémom vozidla a ktorý možno po skončení jazdy z vozidla vybrať a používať samostatne.
Päťmiestne i sedemmiestne
Pre hudobných labužníkov bude k dispozícii za príplatok dodávaný audiosystém Bang & Olufsen s 23 reproduktormi, ktorého zosilňovač má výkon temer 2 000 wattov. Nové audi sa bude dodávať s päťmiestnou i sedemmiestnou karosériou.
Pri uvádzaní na trh budú pre vozidlo k dispozícii dve pohonné jednotky, ktorých priemerná spotreba je v priemere o 26 percent nižšia ako u doterajších motorov. Trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec má maximálny výkon 200 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm.
Osemstupňová automatická prevodovka
Priemerná spotreba tohto motora je len 5,7 l/100 km (pre päťsedadlovú verziu). Prepĺňaný benzínový šesťvalec má zdvihový objem takisto tri litre a jeho maximálny výkon je 245 kW a najvyšší krútiaci moment je 440 Nm.
Obidva motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nové Audi Q7 príde na trh v lete 2015.
Novinka má hranatejšie tvary. Nové audi bude poháňané dvomi trojlitrovými motormi – vznetový má výkon 200 kW, benzínový vyvíja 245 kW. Foto: archív
Kokpit so sedempalcovým farebným displejom. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené audiosystémom s 23 reproduktormi a výkonom temer 2 000 W. Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.