Korzár logo Korzár

Nové Audi Q7 bude mať svetovú premiéru v Detroite

Najbližším veľkým medzinárodným autosalónom bude autosalón v americkom Detroite.

Audi Q7 druhej generácie. Nové prémiové športovo-úžitkové vozidlo bude mať svetovú premiéru v januári v americkom Detroite.Audi Q7 druhej generácie. Nové prémiové športovo-úžitkové vozidlo bude mať svetovú premiéru v januári v americkom Detroite. (Zdroj: archív)

Najbližším veľkým medzinárodným autosalónom bude autosalón v americkom Detroite, na ktorom sa so svojou novinkou predstaví aj nemecká automobilka Audi.

Pôjde o druhú generáciu modelu Q7, ktorá má podľa tlačovej správy Audi predstavovať nové kritériá v kategórii prémiových športovo-úžitkových vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V porovnaní s doterajším modelom prináša nový model dve hlavné novinky, a to podstatne nižšiu hmotnosť a výrazne nižšiu spotrebu paliva. Oblé tvary a istá mohutnosť modelu Q7 prvej generácie boli nahradené hranatejšími a dynamickejšie pôsobiacimi tvarmi.

SkryťVypnúť reklamu

Kratšie a širšie

Pri prakticky rovnakej výške je nová kvé-sedmička o temer štyri centimetre kratšia a o 1,5 cm širšia než doterajší model. Celková dĺžka vozidla je 5 005 mm, jeho šírka je 1 970 mm a výška 1 740 mm.

Nový podvozok má rázvor 2 990 mm. Batožinový priestor má základný objem 890 litrov, po sklopení zadných sedadiel narastie na 2 075 litrov. Napriek miernemu zmenšeniu vonkajších rozmerov poskytuje interiér viac miesta pre cestujúcich i batožinu.

„Odtučnenie" až o 325 kg

Pozoruhodné je, že použitím „zmesi" ľahkých konštrukčných materiálov sa konštruktérom podarilo znížiť hmotnosť vozidla až o 325 kg. Audi Q7 s trojlitrovým turbodieselovým motorom váži teraz „len" 1 995 kg. Novinkou je aj informačno-zábavný systém druhej generácie.

SkryťVypnúť reklamu

Dotykové pole na strednej konzole rozpozná rukou písané znaky. Štandardne je vozidlo vystrojené sedempalcovým farebným monitorom, ktorý slúži aj ako navigačný displej i ako displej systému nočného videnia (dodáva sa za príplatok).

V kolónach sa automaticky posúva

Novinkou je asistenčný systém pre jazdu v pomaly sa posúvajúcich kolónach v dopravných zápchach – tento systém preberie úplnú kontrolu nad vozidlom, teda nielen brzdenie a zrýchľovanie, ale aj riadenie, a to až do rýchlosti 60 km/h.

Pre cestujúcich v druhom rade sedadiel môže byť vozidlo vystrojené jedným tabletom (prípadne dvomi), ktorý komunikuje s multimediálnym systémom vozidla a ktorý možno po skončení jazdy z vozidla vybrať a používať samostatne.

Päťmiestne i sedemmiestne

Pre hudobných labužníkov bude k dispozícii za príplatok dodávaný audiosystém Bang & Olufsen s 23 reproduktormi, ktorého zosilňovač má výkon temer 2 000 wattov. Nové audi sa bude dodávať s päťmiestnou i sedemmiestnou karosériou.

SkryťVypnúť reklamu

Pri uvádzaní na trh budú pre vozidlo k dispozícii dve pohonné jednotky, ktorých priemerná spotreba je v priemere o 26 percent nižšia ako u doterajších motorov. Trojlitrový turbodieselový vidlicový šesťvalec má maximálny výkon 200 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 600 Nm.

Osemstupňová automatická prevodovka

Priemerná spotreba tohto motora je len 5,7 l/100 km (pre päťsedadlovú verziu). Prepĺňaný benzínový šesťvalec má zdvihový objem takisto tri litre a jeho maximálny výkon je 245 kW a najvyšší krútiaci moment je 440 Nm.

Obidva motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Nové Audi Q7 príde na trh v lete 2015.

audi-q7-c.2_r3922_res.jpg

Novinka má hranatejšie tvary. Nové audi bude poháňané dvomi trojlitrovými motormi – vznetový má výkon 200 kW, benzínový vyvíja 245 kW. Foto: archív

audi-q7-kokpit_r6548_res.jpg

Kokpit so sedempalcovým farebným displejom. Za príplatok môže byť vozidlo vystrojené audiosystémom s 23 reproduktormi a výkonom temer 2 000 W. Foto: archív

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 975
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 829
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 141
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 428
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 113
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 644
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 234
  8. Maratónska kampaň, ktorú nebudeme vidieť, ale budeme o nej počuť 1 835
  1. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  2. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  3. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  4. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  5. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  6. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 012
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 822
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 45 299
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 37 957
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 110
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 19 128
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 584
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  2. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  3. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  4. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  5. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  6. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 012
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 72 822
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 45 299
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 37 957
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 042
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 110
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 19 128
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 584
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Tupou Ceruzou: Medvede

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu