ačiatkom budúceho roka. Nemecká automobilka Mercedes-Benz už zverejnila pomerne podrobné informácie o svojom novom modeli s trochu pridlhým označením CLA 45 AMG Shooting Brake, ktorý bude mať svetovú premiéru na marcovom autosalóne v švajčiarskej Ženeve.
Štvrtý vysokovýkonný kompakt
Nový model je po úspešných modeloch A 45 AMG, CLA 45 AMG a GLA 45 AMG už štvrtý kompaktný vysokovýkonný automobil a vyznačuje sa najmä bezkonkurenčnou kombináciou dynamiky jazdy, vysokej vhodnosti na každodenné používanie a širokých možností na individualizáciu. Ako vyplýva z onačenia, novinka je odvodená od modelu CLA 45, pričom doplnkový symbol AMG dokazuje, že na premene základného modelu na dynamické vozidlo so športovými charakteristikami sa podieľali práve špecialisti firmy, ktorej oficiálny názov je Mercedes-AMG GmbH (tú od 1. januára 2005 plne vlastní koncern Daimler).
Vozík pre poľovnícke družiny
Prídavné označenie shooting brake, ktoré označuje druh karosérie, je možno celkom zbytočné a mätúce, pretože ani odborníci nie sú zajedno v tom, akú karosériu možno vlastne týmto výrazom označiť. Termín shooting brake pochádza z počiatku 19. storočia, kedy sa ním označoval koňmi ťahaný vozík pre poľovnícke družiny. V modernom poňatí označuje termín shooting brake športovo vyzerajúce dvojdverové kombi, alebo – podľa známej britskej motoristickej relácie a internetovej stránky Top Gear – akéhosi kríženca medzi kombi a kupé.
Štvordverové kupé-kombi
Možno ostať pri tom, že nový mercedes je štvordverové kupé s nádychom kombi, alebo, ak chcete, kombi s nádychom kupé. Rovnako ako tri vyššie spomínané vysokovýkonné kompaktné modely poháňa aj nový model CLA 45 AMG Shooting brake dvojlitrový prepĺňaný benzínový motor. Motor, vystrojený systémom piezoelektrického priameho vstrekovania benzínu do valcov, vyvíja maximálny výkon 265 kW (pri 6 000 ot/min) a je tak najvýkonnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým motorom na svete. Najvyšší krútiaci moment motora je 450 Nm.
Pohon všetkých kolies
Štvorvalec poháňa všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej športovej prevodovky AMG Speedshift. Za normálnych adhéznych podmienok poháňa motor len predné kolesá, pri ich zhoršenej adhézii sa časť hnacieho momentu začne presúvať na zadné kolesá, a to až do pomeru 50:50 medzi predné a zadné kolesá. Nové kompaktné športové kombi-kupé, ktoré príde na trh hneď po ženevskom autosalóne, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 250 km/h. Normovaná priemerná spotreba je pritom na veľmi prijateľnej úrovni 6,9 l/100 km.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.