Predvianočný čas je vždy obdobím, počas ktorého sa obchodníci snažia čo najviac zarobiť. Obchody sú plné zákazníkov, ktorí zháňajú darčeky a záujem nakupovať je niekoľkonásobne vyšší ako po zvyšok roka. Pravda, iba do chvíle, kým si solventná časť obyvateľstva nakúpi a menej solventná čaká na zľavy.
"Vždy treba odhadnúť ten správny okamih, kedy so zľavami začať," prezradil nám šéf marketingu OC Paladium,
Ivan Sale. "Prichádza vtedy, keď hustota zákazníkov klesne pod dvoch na meter štvorcový. Máme to odskúšané,
roky sa tým riadime. Preto sme tohto roku rozhodli, že megazľavy, ktorými sme známi, odštartujeme vo štvrtok, 11. decembra."
Keďže na tento deň čakali zjavne tisíce Košičanov i ľudí z okolia, už o polnoci sa začal pred každým z
vchodov zväčšovať dav záujemcov. Ráno, pred ôsmou, keď sa supermarket otvára, stálo pred každým zo štyroch vchodov okolo päťtisíc zákazníkov. Keď sa úderom ôsmej brány otvorili, rozvášnený dav musela usmerňovať posilnená ochranka.
"Zákazníkom sa ani nečudujem, lebo majú o čo zabojovať," pokračoval Sale. "Jednotlivým obchodným prevádzkam sme dali na hornú hranicu zliav voľnú ruku, no spodná nesmela klesnúť pod 50 percent. A na všetok tovar v
predajni, nie pár nezaujímavých kusov niekde v rohu na polici. Ráno pred otvorením sme si to skontrolovali a
až na drobné maličkosti sme boli so zľavami spokojní aj my."
Keď sme sa za pomoci ochrankárov dostali do centra aj my, síce nám trvalo, kým sme sa predrali k prvému obchodu, no stálo to za to. Išlo o predajňu kozmetiky, ktorá znížila cenu celého sortimentu o 50 až 75 percent. Kým napríklad toaletná voda Hugo Boss stále ešte v stredu 30 eur, vo štvrtok iba 10. A napríklad z parfumov
pre ženy zlacnel Gucci z 52 eur na 20.
Podobne radikálne klesli aj ceny značkového oblečenia Mustang, Guess či Napapijri. Bitka bola aj o športové náradie. Lyže Elan, Atomic a Blizzard klesli o tretinu, snežné skútre Yamaha sa dali kúpiť za neuveriteľných 250 eur. Absolútnym trhákom boli plazmové a LCD televízory, ktoré z prevažne 500 eur klesli na 100. Niektorí zákazníci ich brali po dva aj tri.
"Sme radi, že sa nám podarilo odštartovať vianočné megazľavy ako prvým. Odrovnali sme tým konkurenciu, ktorá nás už len veľmi ťažko tromfne. Zvlášť, ak sme majiteľov našich obchodov poučili, že so zľavami musia vydržať až do Vianoc. A, samozrejme, bez oznamov, že tovar sa vypredal," dodal Sale.
Ako sme mali možnosť včera sa presvedčiť, ešte aj dve hodiny pred záverečnou, ktorá je o desiatej, sa do centra snažilo dostať približne tritisíc zákazníkov. Vedenie Paladia preto rozhodlo, že bude mať otvorené až do polnoci. Dnes by sa to malo zopakovať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.