Korzár logo Korzár
Sobota, 20. apríl, 2019 | Meniny má Marcel
Nájdete nás na webe

Vedeli ste? Poznáme 5 ranných chýb, ktoré nám pokazia celý deň!

Aký bude náš deň, závisí od toho, ako ho ráno odštartujeme.



1. Trávite dopoludnie v jaskyni

Ste celé dopoludnie zavretí doma alebo v kancelárii? Nedostatok svetla pôsobí negatívne na ľudské zdravie - zhoršuje videnie, spôsobuje agresivitu a únavu, zvyšuje hladinu cholesterolu, znižuje imunitu. Svetlo pôsobí na naše biologické hodiny a tiež aj na nervovú a hormonálnu sústavu. Zmeňte to. Dopoludňajšia dvadsaťminútová expozícia denného svetla pomáha nastaviť vnútorné hodiny a regulovať hladinu energie, chuť do jedla i látkovú výmenu. Otvorte teda žalúzie, roztiahnite závesy a ak je to možné, vychutnajte si ranný čaj či kávu pri okne.

2. Nevypijete žiadnu vodu

Pokiaľ za celé dopoludnie nevypijete ani kvapku vody, tak to už v priebehu dňa nedoženiete. A ak vôbec nedodržiavate pitný režim, je väčšia pravdepodobnosť, že budete mať často zlú náladu, budete zmätení alebo stále unavení. Preto od chvíle, čo sa prebudíte, vypite počas prvej hodiny 2 - 3 poháre vody, najlepšie teplej. Budete mať viac sily a vytrvalosti na prácu i zábavu po celý deň.

3. Pracujete nalačno

Nezanedbávajte raňajky. Aby mohlo byť telo celý deň aktívne, potrebuje veľa energie. V prípade, že ju nemá, čerpá z rezerv a prejavuje sa to únavou. Vynechávanie raňajok má negatívny vplyv na hladinu krvného cukru a výsledkom je to, že máte večer nezvládateľné chute, akým sa len ťažko odoláva. Začnite preto veľkými, zdravými a ľahkými raňajkami. Napríklad si doprajte jogurt s čerstvým ovocím, ovsenú kašu s orieškami a ovocím, varené vajíčka...

4. Šetríte bielkovinami

Mávate problém s metabolizmom, hojením rán, alebo s ochabovaním svalov? Dostatočným prísunom bielkovín to môžete napraviť. Musíte ich však telu dodávať od rána do večera v potrebných dávkach. "Denne by ste mali skonzumovať 90 gramov bielkovín," hovorí fyzioterapeutka Barbora Šťástková. Odporúča jesť mliečne výrobky, vajcia, ryby a morské plody a strukoviny.

5. Podceňujete fyzičku

Patríte k tým, čo si radi dlhšie pospia a o nejakej rannej fyzickej aktivite nechcú ani počuť? Chyba. Trocha ranného pohybu vám totiž zvýši telesnú teplotu a okysličí mozog. Skúste preto začať deň ľahkou rozcvičkou, prechádzkou so psom či krátkym džogingom. Aspoň občas sa prejdite do práce peši, ak je to len trochu možné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  6. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  9. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 19 131
  2. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 11 792
  3. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 973
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 8 090
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 820
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 4 748
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 675
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 175
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 453
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 399

Neprehliadnite tiež

Pozrite si svätenie jedál v Dóme svätej Alžbety

Tradičný obrad si nenechali ujsť stovky ľudí.

Priebežne aktualizované

Športový víkend na východe - servis výsledkov a faktov

Ako sa skončili zápasy a podujatia v rôznych športoch. Priebehy online.

Zranenú ženu previezol do nemocnice záchranársky vrtuľník.

Spor ministerstva a prokuratúry o chatu ukončil sám stavebník

Majiteľ záhrady pripravil rezort o argument, prečo nezrušiť stavebné povolenie.

Okraj jamy pre základy novej chaty je úplne pri plote. Zo starých základov nezostalo nič.

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Lučanský je pokračovaním Gašpara (týždeň podľa Schutza)

Koalícia ďalej pracuje na únose Slovenska na východ.

Prezident policajného zboru generál Milan Lučanský a vpravo ministerka vnútra Denisa Saková.
Jozef Holomáň je prednostom Ústavu farmakológie, klinickej a experimentálnej farmakológie lekárskej fakulty Slovenskej zdravotníckej univerzity v Bratislave a vysokoškolský profesor v oblasti klinickej farmakológie. Budoval a presadzoval samostatné medicínske špecializované odbory hepatológie a klinickej farmakológie. Za svoju odbornú činnosť a ľudský prístup získal od pacientských organizácií ocenenie Môj lekár 2018.
Marián Studenič (vľavo) v drese slovenskej reprezentácie.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop