Nová „tristovka" je určená len pre severoamerický trh, zatiaľ čo doterajší model sme mohli - či ešte môžeme - stretávať na európskych cestách, ale v „prevlečení" za Lanciu Thema. Robustné tvary karosérie americkej limuzíny ostali v podstate nezmenené, nové sú len hmlové reflektory na báze LED, pozmenená je predná maska i predný a zadný nárazník.
Modifikácie na riadení a podvozku by mali prispieť k lepším jazdným vlastnostiam vozidla. Modernizované boli aj elektronické bezpečnostné a asistenčné systémy, a to napríklad adaptívny tempomat, asistenčný systém na udržanie vozidla v jazdnom pruhu a systém varovania pred možnou kolíziou.
Chrysler 300 je postavený na podvozku s rázvorom 3 052 mm, ktorý je primárnym predpokladom pohodlného interiéru. Celková dĺžka vozidla je vyše päť metrov, jeho šírka je 190 cm. Na pohon limuzíny je k dispozícii jeden vidlicový šesťvalec a jeden vidlicový osemvalec.
Šesťvalcový motor zdvihového objemu 3,6 litra má štyri ventily na valec a dodáva sa v dvoch výkonových verziách: slabšia vyvíja maximálny výkon 218 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 353 Nm, výkonnejšia má maximálny výkon 224 kW a najvyšší moment 358 Nm.
Osemvalcový 5,7-litrový motor Hemi je vystrojený systémom deaktivácie valcov, takže pri nízkom zaťažení pracuje ako štvorvalec. Maximálny výkon tohto motora, ktorého označenie Hemi je odvodené od slova hemispherical (polguľovitý - taký tvar má spaľovací priestor v hlave valca), je 270 kW a jeho najvyšší krútiaci moment je 534 Nm.
Obidva motory sú kombinované s osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Limuzína pôsobí robustným dojmom. Na pohon vozidla slúži vidlicový šesťvalec (výkonu 218 kW alebo 224 kW) i vidlicový osemvalec výkonu 270 kW. Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.