K nám pomaly prichádza nepríjemné, nevľúdne a studené zimné počasie, v ktorom nikomu nezíde na um preháňať sa po krajine v kabriolete s otvorenou strechou. Na pobreží Kalifornie je však (ak sa naplnila predpoveď spred niekoľkých dní) príjemných 24 stupňov – to považuje britská automobilka Bentley za vhodné počasie na to, aby na práve prebiehajúcom medzinárodnom autosalóne v Los Angeles (jeho brány sa zavrú v nedeľu) predstavila svoj nový kabriolet.
S označením svojej novinky si Bentley nedal veľa práce a nazval ju jednoducho Grand Convertible. Nie, nemali by sme to prekladať ako „veľký" kabriolet, pretože z francúzštiny prevzaté adjektívum grand sa v angličtine používa najmä vo významoch majestátny, impozantný či veľkolepý.
Takže ostaňme pri tom, že Grand Convertible je majestátny kabriolet – napokon už na prvý pohľad takým je.
Druhý kabriolet značky Bentley
Nový kabriolet je výrazom toho, že podľa marketingových expertov firmy Bentley je v sortimente tejto firmy ešte „miestečko" pre jeden luxusný kabriolet – v súčasnosti je v jej výrobnom programe len kabriolet Continental Convertible.
Model Grand Convertible je podľa výrobcu „najsofistikovanejší" kabriolet, aký kedy firma Bentley vyrábala. Technickým základom nového kabrioletu je limuzína Mulsanne, z ktorého je sčasti prevzatá aj karoséria. Mulsanne má však štvoro dverí, zatiaľ čo kabriolet len dvoje.
Striebristá predná kapota
Na kabriolete nájdeme aj dizajnérske prvky z modelu Continental. Boky vozidla zdobí výrazná chrómovaná lišta. Predná kapota i rám predného okna sú nalakované striebristou farbou, ktorá pripomína tekutý kov. Z limuzíny Mulsanne prevzal kabriolet aj pohonnú jednotku.
Ide o vidlicový osemvalec zdvihového objemu 6 752 kubických centimetrov, ktorý je prepĺňaný dvomi turbodúchadlami. Hlavy valcov i blok motora sú zhotovené z ľahkej hliníkovej zliatiny.
Osemvalec vyvíja 395 kW
Motor vyvíja maximálny výkon 395 kW pri 4 200 ot/min a jeho najvyšší krútiaci moment je impozantných 1 100 Nm pri 1 750 Nm.
O spotrebe a dynamických vlastnostiach nového kabrioletu nie sú zatiaľ známe žiadne údaje, ale súdiac podľa limuzíny Mulsanne by sa spotreba kabrioletu pri jazde mimo mesta mala pohybovať okolo 17 l/100 km, v meste až okolo 25 l/100 km (každé štyri kilometre teda „zhltne" vozidlo liter paliva). Luxusný interiér je podľa výrobcu ukážkou schopností remeselníkov firmy Bentley.
Kryt z orechovej dyhy
Štyri samostatné sedadlá a vlastne celý interiér je čalúnený ručne zošívanými poťahmi z najkvalitnejšej kože. Majstrovským kusom je veko, prikrývajúce zloženú strechu.
Toto veko je pokryté tmavou orechovou dyhou, ktorá je najväčším kusom dreva, aký bol kedy zabudovaný do vozidla Bentley.
V Los Angeles vystavený Grand Convertible je len prototyp a až na základe reakcie návštevníkov autosalónu sa firma Bentley rozhodne, či tento luxusný kabriolet vyrobí v limitovanej sérii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.