Ázijský trh - v súčasnosti najmä čínsky - je pre všetky väčšie európske automobilky mimoriadne významný, ba dokonca pre ich ďalší rozvoj kľúčový.
Chvíľu trvalo, kým automobilky pochopili, že ázijskí motoristi majú predsa len iné automobilové „chute" než my, Európania.
Dobre sa preto uplatňujú v Ázii tie automobilky, ktoré ponúkajú špeciálne, pre tento trh vyvinuté modely. Ďalšiu chvíľu (no, roky) trvalo, kým automobilky prišli na to, že ešte lepšie bude, keď svoje nové „ázijské" modely budú vyvíjať priamo na trhu, pre ktorý sú určené.
Vývojové centrum v Pekingu
Túto filozofiu prijala za svoju aj nemecká automobilka Mercedes-Benz, ktorá začiatkom novembra otvorila v Pekingu nové vývojové centrum.
Otvorenie centra sprevádzalo prekvapenie v podobe štúdie Vision G-Code. Táto inovatívna a všestranne využiteľná štúdia patrí podľa firmy Mercedes do kategórie SUC, čo je športovo-úžitkové kupé (Sports Utility Coupé). Štúdia ukazuje, akým smerom sa bude vyvíjať dizajnérska filozofia budúcich mercedesov.
Luxus v kompaktnom formáte
Súhra emócií a inteligentných riešení sprostredkúva dojem moderného luxusu v kompaktnom formáte - to je plne v súlade s chápaním dizajnu v Číne. Štúdia G-Code má štvoro dverí, pričom pomerne malé zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy. Z bočného pohľadu vyzerá vozidlo ako športové kupé.
Za najoriginálnejší dizajnérsky prvok štúdie možno považovať digitálnu „mriežku" chladiča. Ide vlastne o displej s veľkým počtom svietiacich hviezdičiek.
Svietia modro, fialovo alebo červeno
Kúzlo spočíva v tom, že v závislosti na režime činnosti štúdie svietia hviezdičky rôznou farbou. Na zaparkovanom vozidle pulzuje displej modrým svetlom, pri čisto elektrickom pohone sa modro svietiace hviezdičky pohybujú od okrajov displeja do stredu.
Pri hybridnom pohone sa farba pohybujúcich sa hviezdičiek zmení na fialovú. V športovom hybridnom móde sa farba zmení na červenú a hviezdičky sa pohybujú od stredu k okrajom.
Hybridný hnací systém
Ako zo spomenutých informácií vyplýva, štúdia je vystrojená hybridným hnacím systémom, pričom spaľovací motor poháňa predné kolesá, elektromotor zadné kolesá. Technickou zaujímavosťou je, že pohon predných a zadných kolies nie je mechanicky nijako prepojený.
O súhru pohonu všetkých kolies sa stará dômyselný riadiaci systém. Štúdia Vision G-Code je dlhá 410 cm, široká 190 cm a vysoká približne 150 cm.
Sledujú telesné funkcie cestujúcich
V interiéri sú štyri pohodlné kreslá, vystrojené telesnými skenermi, ktoré sledujú dôležité telesné funkcie cestujúcich. V závislosti na zistených hodnotách sa automaticky aktivuje masážna funkcia a vyhrievanie resp. ochladzovanie sedadla.
Prístrojová doska, volant a pedále sa zo „zaparkovanej" polohy vysunú až po nastúpení vodiča do vozidla a jeho aktivácii. Zatiaľ nie je zrejmé, či je štúdia Vision G-Code len akýmsi dizajnérsko-technologickým cvičením, alebo či z nej bude odvodený sériový model.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.