Na nedávnom parížskom autosalóne predstavila firma Lamborghini koncepčný automobil, ktorý naznačuje, že aj výrobca superšportových automobilov musí myslieť na „ekologizáciu" svojho sortimentu – pod tým treba rozumieť najmä znižovanie spotreby.
Jednu z možností znižovania spotreby predstavuje využívanie hybridných hnacích sústav, tvorených kombináciou spaľovacieho motora a elektromotora.
V Paríži predstavený koncepčný automobil Asterion LPI 910-4 predstavuje prvé vozidlo značky Lamborghini s hybridným pohonom. Dešifrujme najprv označenie štúdie. Známy symbol LP znamená „longitudinal posterior", čiže pozdĺžne vzadu uložený motor.
Tento symbol je doplnený písmenom I, znamenajúcim Ibrido, čiže hybridný. Číslo 910 znamená, že celkový výkon hnacej sústavy je 910 koní, čiže 669 kW, no a posledná číslica 4 naznačuje, že poháňané sú všetky štyri kolesá.
Pohonnú sústavu vôbec prvého hybridného Lamborghini tvorí 5,2-litrový vidlicový desaťvalec z modelu Huracán, ktorý vyvíja výkon 449 kW, a tri elektromotory s celkovým výkonom 220 kW. Jeden elektromotor je medzi spaľovacím motorom a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
Ostatné dva sú na prednej náprave. Vodič si môže tromi tlačidlami na volante zvoliť želaný režim jazdy: môže to byť režim Zero (čisto elektrický), režim Ibrido (hybridný), alebo režim Termico (čiže tepelný – tým sa myslí spaľovací motor). Na čisto elektrický pohon môže vozidlo prejsť okolo 50 kilometrov, a to maximálnou rýchlosťou 125 km/h.
Pri využití plného výkonu celej hybridnej hnacej sústavy zrýchli Asterion z 0 na 100 km/h za tri sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h. Normovaná priemerná spotreba je pritom len 4,12 l/100 km. Meno Asterion dostala štúdia podľa „hybrida" Minotaura (človek s hlavou býka), ktorý sa na Kréte nazýval Asterion.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.