Prakticky u všetkých veľkých automobiliek prebieha vývoj či inovácie jednotlivých modelových radov podľa rovnakej schémy: približne v polovici svojho životného cyklu je ten či onen model podrobený modernizácii (faceliftu), po ukončení cyklu prichádza na trh úplne nový model.
Nemecká automobilka Audi predstavila na nedávnom parížskom autosalóne inovovaný model A6, ktorý je približne v polovici svojho životného cyklu a ktorý žne úspechy najmä ako firemné či služobné vozidlo.
Úpravy dizajnu, inovovaná paleta motorov
Ako to už pri modernizácii či facelifte býva, zmeny sa dotkli najmä niektorých vonkajších „plechov", motorov, prevodoviek, reflektorov a výbavy – nezmenený ostal základ vozidla, teda jeho podvozok a nosná štruktúra.
Omladzovacia kúra viedla k „zostreniu" línií vozidla, zdôrazneniu horizontálnych prvkov, úpravám mriežky, vstupných otvorov vzduchu, nárazníkov, prahov i zadných svetiel.
Tuhá a ľahká karoséria
Karoséria, ktorej mnohé diely sú zhotovené z hliníka a vysokopevných ocelí, je mimoriadne tuhá a pritom ľahká – verzia A6 1.8 TFSI váži len 1 535 kg.
Na želanie môže byť vozidlo vystrojené reflektormi na báze LED (svietiace diódy), prípadne maticovými LED svetlami, ktoré podľa konkrétnej situácie dynamicky menia osvetlenie vozovky. Medzi ďalšie príplatkové položky patrí vzduchový pružiaci systém a elektrické otváranie veka batožinového priestoru.
Premieta údaje na predné okno
Na želanie – a samozrejme za príplatok – sa do vozidlá montujú predné sedadlá s vetracou a masážnou funkciou i priehľadový indikátor (head-up display), premietajúci základné informácie na čelné sklo. Pre modely A6 a A6 Avant (s karosériou kombi) sú k dispozícii tri benzínové motory TFSI a päť naftových motorov TDI.
Označenie TFSI znamená, že ide o prepĺňané motory s priamym vstrekovaním benzínu, známou skratkou TDI sa označujú turbodieselové motory.
Splňujú normu Euro 6
Všetky motory splňujú emisnú normu Euro 6 a ich emisie kysličníka uhličitého (a teda aj spotreba) je až o 22 % nižšie než u doterajších motorov. Motory TFSI pokrývajú výkonový rozsah od 140 kW do 245 kW, motory TDI majú výkon od 110 kW do 240 kW.
Najúspornejšie motory sú označené prívlastkom ultra. Motor 1.8 TFSI ultra má v kombinácii s úplne novou prevodovkou spotrebu len 5,7 l/00 km, vznetový motor 2.0 TDI ultra s výkonom 110 kW spotrebuje len 4,2 litra na 100 km.
Aj s pohonom 4x4 quattro
Niektoré motory môžu byť kombinované s pohonom všetkých štyroch kolies quattro. Modernizované Audi A6 je mnohými asistenčnými systémami, medzi ktoré patrí aj adaptívny tempomat s funkciou stop/go (automatické zastavenie a rozjazd v pomaly sa posúvajúcej kolóne) a systém nočného videnia.
Na nemeckom trhu začína cena omladeného modelu A6 pri 38 400 eurách.
Kombi verzia A6 Avant. Sortiment motorov tvoria tri benzínové motory (140 kW až 245 kW) a pätica turbodieselových motorov (110 kW až 240 kW). Foto: archív
Elegantný kokpit nového Audi A6. Na želanie môžu byť predné sedadlá vystrojené vetracím systémom a masážnou funkciou. Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.