Korzár logo Korzár
Nedeľa, 17. február, 2019 | Meniny má Miloslava
Nájdete nás na webe

Mazda2 mieri do Európy

Kompaktná Mazda2, patriaca do segmentu B, sa začiatkom budúceho roka začne predávať aj na európskom trhu.

Kompaktný model Mazda2. Mazda2 sa pod názvom Demio už predáva na japonskom trhu, na európsky príde začiatkom budúceho roka.Kompaktný model Mazda2. Mazda2 sa pod názvom Demio už predáva na japonskom trhu, na európsky príde začiatkom budúceho roka.(Zdroj: ar)

Už na jeseň sa tento model začal predávať na domácom, teda japonskom, trhu, a to pod označením Demio.

Nedávno sa v médiách objavila správa, že Mazda2 alias Demio bola v Japonsku zvolená za automobil roka 2014-2015 (je to trochu čudné, ale je to tak), a to pred modelmi Mercedes-Benz triedy C a BMW i3. Do hlasovania boli zaradené všetky modely, ktoré sa na japonský trh dostali (alebo boli ohlásené) medzi novembrom 2013 a tohtoročným septembrom.

Tretia generácia malého automobilu Mazda2 je podľa výrobcu inteligentné, pohodlné a sebavedomé vozidlo, ktoré sa v Európe premiérovo predstaví zástupcom tlače na exkluzívnom automobilovom podujatí - to sa uskutoční 3. novembra v areáli Mazda Space v Barcelone.

Pred začatím predaja začiatkom budúceho roka sa nová mazda predstaví aj na novembrových autosalónoch v Zürichu a Viedni a na januárovom autosalóne v Bruseli. Úplne nová Mazda2 sa vyznačuje dizajnovou rečou Kodo - duša pohybu - a výrazne pripomína štúdiu Hazumi, odhalenú v marci v Ženeve.

Mazda2 novej generácie, ktorá sa bude dodávať len s päťdverovou karosériou, narástla v porovnaní s doterajším modelom do dĺžky o 14 cm a meria tak 406 cm. Celková šírka ostáva na hodnote 1 695 mm (bez spätných zrkadiel).

Výška vozidla je 1 495 mm, čo je približne o dva centimetre viac ako mal doterajší model. Rázvor podvozku bol zväčšený na 2 570 mm, čo viedlo k zväčšeniu vnútorného priestoru. Napriek zväčšeniu vonkajších rozmerov sa hmotnosť vozidla podarilo udržať na doterajšej hodnote 970 kg.

Z množstva asistenčných systémov, ktorými je novinka vystrojená, možno spomenúť priehľadový indikátor, premietajúci zvolené údaje na čelné sklo - ide o prvé uplatnenie tohto systému v kompaktnej triede. Mazda vo svojej novej „dvojke" po prvý raz ponúka na európskom trhu systém monitorovania mŕtveho uhla, ktorý sleduje priestor za vozidlom a po jeho stranách, kam vodič v zrkadlách nevidí.

Na pohon nového modelu sú k dispozícii štyri motory, všetky splňujúce emisnú normu Euro 6. Spomenúť treba najmä úplne nový 1,5-litrový turbodieselový motor, ktorý je vznetovým motorom s najnižším kompresným pomerom (14:1) na svete. Tento motor má maximálny výkon 77 kW a najvyšší krútiaci moment 220 Nm, pričom jeho priemerná spotreba je len 3,4 l/100 km. K dispozícii budú aj tri varianty 1,5-litrového zážihového motora, ktorých výkon je 55 kW, 66 kW a 85 kW.

Motory s priemernou spotrebou 4,5 až 4,9 l/100 km prenášajú výkon na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky, prípadne (motor výkonu 66 kW) šesťstupňovej automatickej prevodovky.

mazda2-c.2_r838_res.jpg
Strechu ukončuje spojler. Na pohon vozidla slúžia tri zážihové motory (55 kW, 66 kW a85 kW) a jeden úplne nový turbodieselový motor s výkonom 77 kW. Foto: archív

mazda2-kokpit_r8621_res.jpg
Kokpit verzie s pravostranným riadením. Nová mazda môže byť ako prvé vozidlo svojej triedy vystrojená priehľadovým indikátorom, premietajúcim údaje na čelné sklo. Foto: archív

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  4. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 136
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 392
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 131
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 338
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 127
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 614
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 850

Neprehliadnite tiež

V Malej farme zachraňuje zvieratá. Bojuje s nedostatkom a nezáujmom ľudí

Danka Arvaiová: Dobrovoľníctvo musí byť robené zo srdca.

Malá farma má stále nedostatok dobrovoľníkov.
Pohľad Lenky Hanikovej

Ako sa dostať vlakom z východu do Brna a prežiť

Atmosféra vo vlakoch sa mi zdá milo bojovná a možno to z nás robí silnejšie osobnosti.

Mimoriadny vlak za Mikulášom čakal na deti na humenskej stanici.

V Krompachoch sa vykoľajil nákladný vlak, trať je neprejazdná

Cestujúcich prevážajú autobusmi, vlaky meškajú. Opravovať budú celú noc.

Vykoľajený vlak.

Na dobrovoľníctvo nepotrebujete certifikáty, len chuť niečo zmeniť

Martin Ištvan: Práce mám dosť, ale dobrovoľníctvo je moja psychohygiena.

Ošarpaný výmenník dostal nový vzhľad vďaka Dobrovoľníckemu centru Košíc a šikovným dobrovoľníkom.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop