Už na jeseň sa tento model začal predávať na domácom, teda japonskom, trhu, a to pod označením Demio.
Nedávno sa v médiách objavila správa, že Mazda2 alias Demio bola v Japonsku zvolená za automobil roka 2014-2015 (je to trochu čudné, ale je to tak), a to pred modelmi Mercedes-Benz triedy C a BMW i3. Do hlasovania boli zaradené všetky modely, ktoré sa na japonský trh dostali (alebo boli ohlásené) medzi novembrom 2013 a tohtoročným septembrom.
Tretia generácia malého automobilu Mazda2 je podľa výrobcu inteligentné, pohodlné a sebavedomé vozidlo, ktoré sa v Európe premiérovo predstaví zástupcom tlače na exkluzívnom automobilovom podujatí - to sa uskutoční 3. novembra v areáli Mazda Space v Barcelone.
Pred začatím predaja začiatkom budúceho roka sa nová mazda predstaví aj na novembrových autosalónoch v Zürichu a Viedni a na januárovom autosalóne v Bruseli. Úplne nová Mazda2 sa vyznačuje dizajnovou rečou Kodo - duša pohybu - a výrazne pripomína štúdiu Hazumi, odhalenú v marci v Ženeve.
Mazda2 novej generácie, ktorá sa bude dodávať len s päťdverovou karosériou, narástla v porovnaní s doterajším modelom do dĺžky o 14 cm a meria tak 406 cm. Celková šírka ostáva na hodnote 1 695 mm (bez spätných zrkadiel).
Výška vozidla je 1 495 mm, čo je približne o dva centimetre viac ako mal doterajší model. Rázvor podvozku bol zväčšený na 2 570 mm, čo viedlo k zväčšeniu vnútorného priestoru. Napriek zväčšeniu vonkajších rozmerov sa hmotnosť vozidla podarilo udržať na doterajšej hodnote 970 kg.
Z množstva asistenčných systémov, ktorými je novinka vystrojená, možno spomenúť priehľadový indikátor, premietajúci zvolené údaje na čelné sklo - ide o prvé uplatnenie tohto systému v kompaktnej triede. Mazda vo svojej novej „dvojke" po prvý raz ponúka na európskom trhu systém monitorovania mŕtveho uhla, ktorý sleduje priestor za vozidlom a po jeho stranách, kam vodič v zrkadlách nevidí.
Na pohon nového modelu sú k dispozícii štyri motory, všetky splňujúce emisnú normu Euro 6. Spomenúť treba najmä úplne nový 1,5-litrový turbodieselový motor, ktorý je vznetovým motorom s najnižším kompresným pomerom (14:1) na svete. Tento motor má maximálny výkon 77 kW a najvyšší krútiaci moment 220 Nm, pričom jeho priemerná spotreba je len 3,4 l/100 km. K dispozícii budú aj tri varianty 1,5-litrového zážihového motora, ktorých výkon je 55 kW, 66 kW a 85 kW.
Motory s priemernou spotrebou 4,5 až 4,9 l/100 km prenášajú výkon na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky, prípadne (motor výkonu 66 kW) šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Strechu ukončuje spojler. Na pohon vozidla slúžia tri zážihové motory (55 kW, 66 kW a85 kW) a jeden úplne nový turbodieselový motor s výkonom 77 kW. Foto: archív
Kokpit verzie s pravostranným riadením. Nová mazda môže byť ako prvé vozidlo svojej triedy vystrojená priehľadovým indikátorom, premietajúcim údaje na čelné sklo. Foto: archív
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.