Korzár logo Korzár
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Mazda2 mieri do Európy

Kompaktná Mazda2, patriaca do segmentu B, sa začiatkom budúceho roka začne predávať aj na európskom trhu.

Kompaktný model Mazda2. Mazda2 sa pod názvom Demio už predáva na japonskom trhu, na európsky príde začiatkom budúceho roka.(Zdroj: ar)

Už na jeseň sa tento model začal predávať na domácom, teda japonskom, trhu, a to pod označením Demio.

Nedávno sa v médiách objavila správa, že Mazda2 alias Demio bola v Japonsku zvolená za automobil roka 2014-2015 (je to trochu čudné, ale je to tak), a to pred modelmi Mercedes-Benz triedy C a BMW i3. Do hlasovania boli zaradené všetky modely, ktoré sa na japonský trh dostali (alebo boli ohlásené) medzi novembrom 2013 a tohtoročným septembrom.

Tretia generácia malého automobilu Mazda2 je podľa výrobcu inteligentné, pohodlné a sebavedomé vozidlo, ktoré sa v Európe premiérovo predstaví zástupcom tlače na exkluzívnom automobilovom podujatí - to sa uskutoční 3. novembra v areáli Mazda Space v Barcelone.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pred začatím predaja začiatkom budúceho roka sa nová mazda predstaví aj na novembrových autosalónoch v Zürichu a Viedni a na januárovom autosalóne v Bruseli. Úplne nová Mazda2 sa vyznačuje dizajnovou rečou Kodo - duša pohybu - a výrazne pripomína štúdiu Hazumi, odhalenú v marci v Ženeve.

Mazda2 novej generácie, ktorá sa bude dodávať len s päťdverovou karosériou, narástla v porovnaní s doterajším modelom do dĺžky o 14 cm a meria tak 406 cm. Celková šírka ostáva na hodnote 1 695 mm (bez spätných zrkadiel).

Výška vozidla je 1 495 mm, čo je približne o dva centimetre viac ako mal doterajší model. Rázvor podvozku bol zväčšený na 2 570 mm, čo viedlo k zväčšeniu vnútorného priestoru. Napriek zväčšeniu vonkajších rozmerov sa hmotnosť vozidla podarilo udržať na doterajšej hodnote 970 kg.

Z množstva asistenčných systémov, ktorými je novinka vystrojená, možno spomenúť priehľadový indikátor, premietajúci zvolené údaje na čelné sklo - ide o prvé uplatnenie tohto systému v kompaktnej triede. Mazda vo svojej novej „dvojke" po prvý raz ponúka na európskom trhu systém monitorovania mŕtveho uhla, ktorý sleduje priestor za vozidlom a po jeho stranách, kam vodič v zrkadlách nevidí.

Na pohon nového modelu sú k dispozícii štyri motory, všetky splňujúce emisnú normu Euro 6. Spomenúť treba najmä úplne nový 1,5-litrový turbodieselový motor, ktorý je vznetovým motorom s najnižším kompresným pomerom (14:1) na svete. Tento motor má maximálny výkon 77 kW a najvyšší krútiaci moment 220 Nm, pričom jeho priemerná spotreba je len 3,4 l/100 km. K dispozícii budú aj tri varianty 1,5-litrového zážihového motora, ktorých výkon je 55 kW, 66 kW a 85 kW.

Motory s priemernou spotrebou 4,5 až 4,9 l/100 km prenášajú výkon na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej alebo šesťstupňovej manuálnej prevodovky, prípadne (motor výkonu 66 kW) šesťstupňovej automatickej prevodovky.

mazda2-c.2_r838_res.jpg
Strechu ukončuje spojler. Na pohon vozidla slúžia tri zážihové motory (55 kW, 66 kW a85 kW) a jeden úplne nový turbodieselový motor s výkonom 77 kW. Foto: archív

mazda2-kokpit_r8621_res.jpg
Kokpit verzie s pravostranným riadením. Nová mazda môže byť ako prvé vozidlo svojej triedy vystrojená priehľadovým indikátorom, premietajúcim údaje na čelné sklo. Foto: archív

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop